19 ביולי 2010

דוגמיות או לא להיות



מה העניין עם חלוקת הדוגמיות בארץ, אה? החלטתי לכתוב מספר הגיגים, התנסויות ותובנות שלי בענייני דוגמיות בארץ, ואשתדל להיות עדינה... בגדול, הייתי מצפה שכשיוצא מוצר חדש לחברה מסוימת היא תיערך מראש בהתאם ותדאג לדוגמיות שיחולקו לכל המעוניין, אם לא לקידום מכירות אז להיכרות ראשונית לפחות. ואני מדברת על מוצרים חדשים שמושקים, כן? אני אפילו לא מדברת על מוצרי דגל או רבי מכר שהייתי מצפה שתמיד יהיו להם דוגמיות כמו בחו"ל. הרי זה לא הגיוני שתהיה לנו את האפשרות להתנסות במוצר לפני שמוציאים עליו עשרות או מאות שקלים? אבל בארץ קיימת כנראה "מדיניות צמצום/חסר מיוחדת" שאת ההיגיון מאחוריה אני מתקשה להבין. בספורה למשל אני יכולה לקנות ליפ באלם ב- 5 דולר ולקבל 3 דוגמיות בקופה בלי לבקש אפילו... במידה וארצה להתנסות במוצר שאין לו דוגמית בקופסית, הם בשמחה יכינו לי דוגמית מטסטר של המוצר. ואין בכלל מה לדבר על בתי כל בו יוקרתיים דוגמת Neiman Marcus או Saks Fifth Avenue שישמחו להביא דוגמיות גם אם רק ננשום שם או נעבור במחלקת הקוסמטיקה לרגע במקרה (במקרה, כן...).

בארץ? לא... בארץ את צריכה לנסות את הטסטר של המוצר בעמדה בלבד (ויש גם מקרים שלמוצר בכלל לא קיים טסטר, ולעיתים הדיילת אפילו מציעה שנעביר אצבע במוצר חדש למכירה, אבל לא נהיה קטנוניים, כן?). לא משנה שזה אמצע היום ואת מאופרת מלא ויש לך עוד חצי יום לפנייך, מצפים שתהרסי את האיפור בשביל מוצר שלא ברור אם הוא עושה לך טוב בכלל... אז מה יעזור לי למרוח קרם מזין ללילה בחנות, אה? או למרוח מייק אפ אחרי העבודה בסוף היום בשביל לבדוק אם הוא עמיד 15 שעות כמובטח? וממש יש סיכוי שאשים מסכה ירוקה או מסכת בוץ 20 דקות מול כל העולם בשביל לראות אם היא עושה לי נעים. נו באמת...

מדיניות הדוגמיות של היבואנים והרשתות בארץ, מדיניות שהם מנחילים לדיילי ודיילות היופי שלהם, עוד יותר תמוהה בעיני. אולי זו בעצם לא מדיניות, אולי זה הכל מקרי, אך בכל מקרה מדובר על תופעה שאינה מיוחדת לחברה או לרשת זו או אחרת ומקיפה את כל המשווקים הגדולים. הדיילות יודעות יופי לנדנד ולחרפן את הבנאדם עד שהוא רוצה לברוח משם. בלהעיק, לעצבן ולהתיש את הקונה, לא תשיגו את העמלות שלכן יקירותיי. כשלקוחה אומרת שהיא מסתדרת לבד, לא צריך להמשיך ולעמוד לידי ולנעוץ עיניים כאילו היא באיזה מבחן... והדוגמיות? הן מוחבאות עמוק באיזה ארון  או מגרה סודית, הסוואה שלא תבייש את האוצר האבוד של אינדיאנה ג'ונס.

אולי זו המגרה הסודית של הדוגמיות?...

משום מה תמיד כשמתעניינים במוצר כלשהו הדייל/ת בדרך כלל (לא תמיד...) שמח/ה להסביר ולפרט עליו. ברגע ששואלים אם יש דוגמית שאפשר לנסות בבית התגובה דומה. הדיילת לוקחת צעד אחד אחורה, משפילה את העיניים, בוהה בנקודה באוויר ואומרת עם הטיית הראש 'אני מצטערת, באמת שאין דוגמיות'. השילוב של הצעד אחורה, הבהייה באוויר והטיית הראש עם ה'באמת' במשפט, משמעותו שברור גם לה וגם לי שבמגרת ההפתעות יש מיליון דוגמיות, לא יודעת למי, פשוט לא בשבילנו...

לא ברור מה העניין של דיילות החברה לא לחלק דוגמיות של מוצרים, במיוחד חדשים, הרי מה יש להן לעשות עם כל הדוגמיות? לפרגן אותן לעצמן ולחברות? משום מה הן מתייחסות לדוגמיות כאילו הן מצ'פרות את הלקוחה אם הן נותנות... צ'ופר? נו באמת... מה כיף בלהשתמש בדוגמיות בכלל? הכי נוח להשתמש במוצר בגודל רגיל ואם כבר, פינוק מרענן זה אולי מוצר מוקטן לא דוגמית. אני אקח דוגמית רק אם אני באמת רוצה לנסות מוצר, זה ממש לא נראה לי צ'ופר כלשהו. ואני אפילו לא אתייחס לקטע של שתמיד "לא נעים" לבקש דוגמית, כאילו נותנים לך תחושה של גרידיות...

טוב, אחרי שפרקתי באריכות את מה שהצטבר (לא תכננתי שזה יהיה כל כך ארוך...), אתן גם דוגמאות נקודתיות יותר ובחרתי במייק אפ כדוגמה הולמת. אני חושבת שמייק אפ זה מוצר שחובה להתנסות בו קודם וממש לא פשוט להתאים אותו: גוון, מרקם, כיסוי וכו'. הרי כבר כתבתי בעבר שזה מוצר שתמיד נמשיך לחפש את המושלם ביותר. בחרתי לכתוב של שני מקרים בולטים שישמשו דוגמה למה שקורה בשוק דווקא משתי חברות שאני נאמנה להן כבר שנים רבות, ושכתבתי על מוצרים שלהן בפוסט הקודם, כך שאי אפשר לחשוב שיש לי איזה משהו עליהן.

קליניק : עד שכבר השגתי דוגמית, הצבע לא התאים בכלל...

נתחיל עם הדוגמה הקלה יותר. אני זוכרת כשקליניק השיקו את המייק אפ Even Better בסוף השנה שעברה, איזה ציפיות וכמה רעש סביב זה היה בעולם וגם בארץ. גם נראה היה שהחברה דאגה שיהיו דוגמיות של המייק אפ בנקודות המכירה. אבל מה בחורה ממוצעת צריכה לעשות בשביל לקבל את הדוגמית? זה ממש משתנה ממקום למקום. בשתי נקודות מכירה שבאתי וביקשתי הדיילת הביאה לי (לאחר כמובן פמפום מאסיבי שזה המייק אפ הכי טוב EVER!). בשתי נקודות אחרות הדיילת אמרה שאפשר לנסות רק את הטסטר ובנקודה אחת הדיילת נשבעה לי שאין בכלל דוגמיות של זה ושבאמת (זוכרים את ה"באמת" ממקודם, כן?...) היא הייתה שמחה להביא לי אם היו... בכל מקרה, לאחר סיבוב בשני קניונים וחמש נקודות מכירה הייתה נקודה אחת בלבד בה גם הדיילת הביאה לי דוגמית וגם היה את הגוון שלי. חמש נקודות מכירה הייתי צריכה לעבור בשביל לקבל דוגמית אחת! מה בסה"כ ביקשתי? להסתיר את הפיגמנטציה, לא לעבור מרתון. ולחשוב שאם הייתי נופלת בניסיון הראשון שלי על הדיילת היחידה שהביאה לי את הדוגמית הנכונה, עוד הייתי ממש מתרשמת מההיערכות השיווקית שלהם... אז הכוונה של קליניק עם הדוגמיות אולי הייתה טובה – הביצוע לא משהו. ובכל מקרה אני ממליצה לחברה שלא משנה מה המדיניות שהחלטתם עליה, כדאי שהיא תופץ בצורה אחידה לכל הדיילות.

במקרה של קלרינס שמשווקת בלעדית ע"י הסופר פארם התופעה צורמת אף יותר. מדוע? כי המשמעות היא שבכל מקרה של רכישת מוצר של קלרינס הרווח יהיה של הסופר פארם, גם אם אתנסה או אקח דוגמית מסניף אחד וארכוש את מוצר בסניף אחר.

הדוגמה הטרייה היא המייק אפ החדש Everlasting של קלרינס שהושק לאחרונה. כמה רעש שהם עשו וכמה יח"צ ופרסום... אז זרמתי עם העניין בכיף והחלטתי לדגום אותו. אבל מה חשבתי לעצמי?? זה היה כמו לצאת למשימה בלתי אפשרית כי כולן אמרו שאין ברירה ויש לנסות אותו רק בסניף כי אין דוגמיות, ואני מדברת על 4 סניפים שונים של סופר פארם שניסיתי, כך נראה שזה לא מקרי, זו מדיניות. אפילו מעט מייק אפ בקופסית הן מסרבות לתת, ואני לא מבינה מה זה משנה, הרי במקום להשתמש בטסטר בסניף אני אקח מעט מהטסטר בקופסית לנסות בשקט מהבוקר על פנים נקיים בבית, בכל זאת הבטיחו שעות של עמידות, כן? דיילת אחת אפילו הביאה לי כאילו מתוך "רחמים" דוגמית של קרם עיניים לעור בוגר ועם קמטים, ממש לא הפריע לה שאין לי קמט אחד בעיניים. אז גם לא קיבלתי דוגמית מייק אפ שרציתי ובמקום זה קיבלתי אנטי אייג'ינג? זה היה קצת מעליב... נו שוין...

דוגמית רחמים של קלרינס:
קרם עיניים לעור בוגר. בשבילי??? WTF?...

אז ככה החברה נערכה להשקת המוצר? שפכה ים כסף על הפרסום ולא חשבה לרגע לדאוג לדוגמיות? ואתעלם מהעובדה שבכל סניף קיבלתי אינפורמציה שונה לגמרי על המוצר. למשל דיילת אחת אמרה שהגימור מאט, אחרת אמרה שהוא קטיפתי ואחרת שהוא מבריק טבעי, מה זה? אולי בעצם כולן צודקות (כן, ממש...), אבל לא יותר הגיוני שידברו בשפה אחת? ושלא יטעו לפחות? ואני לא מדברת אפילו על דיילת אחת שלא ממש ידעה להסביר לי על המוצר, ואני מדברת על דיילות של קלרינס, כן? לא דיילות כלליות במחלקת קוסמטיקה. וממש לא נראה לי הגיוני שדיילת מבוגרת בעלת עור נפול ומלא קמטים תגיד לי שהיא משתמשת במייק אפ והוא נהדר וכדאי לי. הלו?? עומדת מולך אחת עם עור מתוח, קורן ובריא. מה הקשר בינינו בדיוק? אם הוא טוב לך זה כנראה מוצר שלא ממש יתאים או יבוא לי להשתמש בו, נכון? קצת טאקט אם רוצים למכור.

ובשביל קצת טעם טוב, ובשביל להראות שאפשר גם אחרת, הנה מקרה חריג שקרה לי בחודש שעבר: הסתובבתי עם חברה בקניון ונכנסנו לאחת הרשתות ונתקענו ליד הסטנד של סיסלי. הדיילת שהייתה אסתטית ומרשימה הייתה אדיבה ולא מעיקה ומנדנדת. כששאלנו מה חדש היא הציעה באדיבות שניקח דוגמית של מספר מוצרים ונתנסה. חברה שלי חובבת ותיקה של מוצרי סיסלי לקחה שתי דוגמיות ואני סירבתי כי אני לא מוצאת טעם בלקחת דוגמית ממשהו שאני לא צריכה כרגע ואין לי כוונה לקנות. בהמשך ולאחר חיטוט מסיבי שלנו בסטנד ללא הפרעה של הדיילת ששמחה לעזור רק כשפנינו אליה, חברתי רכשה שני מוצרי איפור יקרים להחריד (ועל התמחור של מוצרים בארץ בפוסט אחר...). זה כמובן לא אומר שכל הדיילות של סיסלי ככה, אבל עדיין מאוד הופתענו. בהחלט חווית רכישה נעימה. אין ספק שנחזור לקנות אצל הדיילת הזו.

סיסלי: חוויה מפתיעה

מה שמפתיע כאן בעצם זו העובדה שאני יכולה לקחת מדיילת של סיסלי דוגמית ולרכוש בסניף אחר של רשת אחרת ואיזה עמלות חבל"ז יהיו לדיילת שלא התאמצה עלי, נכון? אז סיסלי הסופר יוקרתית מפרגנת בדוגמיות וקלרינס שכל הרווח הולך לסופר פארם לא??? שמישהו יסביר לי את הרציונאל. בעצם, מה הבעיה שכל הדיילות ינהגו כמו הדיילת של סיסלי? אם הדיילת לא רוצה להיות אקטיבית, אז לפחות כשמבקשים במכוון דוגמית קיימת של מוצר מסוים שתתן אותה בלי פרצוף מופתע כאילו "איך העזנו לבקש בכלל"... בכל מקרה אדגיש שוב שאלו היו רק דוגמאות לתופעה שקיימת ברובן המכריע של חברות הקוסמטיקה בארץ. לצערי כמובן.

וואו – כמה טסטרים ללקים! 

ולסיום – לקים. ידוע שאין דבר כזה דוגמיות ללקים ושגם בדרך כלל אין ללקים טסטרים וזה בסדר, מקובל. מה שלא ברור לי זה איך לא פעם ולא פעמיים ראיתי דיילות בסניפים של רשתות שונות שמתייחסות ללקים למכירה כאל טסטרים ונהנות מהם כאילו היו שלהן באופן פרטי. כך גם עם האצטון, וצמר גפן יש הרי בדוכנים של כל חברה, ממש הסתדרו בחיים. מה זה?? שלא לדבר בכלל על חוסר הסטריליות של המוצר והפטרת ושאר מנעמים שאולי עוברים אלי עם רכישת הלק, מזעזע גם הזלזול של הדיילת שמורחת את הלק מול הלקוחות כאילו כלום. האם אנחנו בעצם קונות מוצר משומש בכל פעם שאנחנו קונות לק? מחשבה מבעיתה. על היבואנים, החברות והרשתות לרענן בדחיפות את הנהלים בעניין ולא פחות חשוב – לאכוף אותם. זה לא מכבד אותם ולא את הלקוחות שלהם.
 

אני מקווה שאולי משהו מהדברים כאן, אפילו טיפה, יקלט איפה שצריך על מנת להפוך את הרכישות שלנו לידידותיות יותר מתוך ניסיון אישי מקדים. אתם הרי מבינים שללא מעט מאיתנו, שלא מתאים להן/ם היחס הזה, יש את האופציה לרכוש בסופו של דבר את המוצרים האלו בחו"ל, כן?... (שלא לדבר על מלא דוגמיות שנקבל או על התמחור, אבל כפי שציינתי בדוגמת סיסלי, זה כבר לפוסט אחר...). ועד שמשהו יקרה כאן, מצורף הפעם סרטון עבור הרוכשות/ים מוצרים מאתרים בחו"ל, שמסביר איך בפשטות אפשר לקבל בקניה כמעט בכל אתר הטבה (דוגמיות, הנחה, משלוח וכו'). אני תמיד משתמשת בזה. מזל שתמיד יש ברירה ושלפחות בחו"ל התפיסה הצרכנית מתקדמת ומפותחת יותר.



Print Page

118 תגובות:

  1. כן. אכן בעיה עם דוגמיות בארץ. מנסיון שלי, ככל שמוצר הוא יותר היי אנד, ככה מדיניות חלוקת הדוגמיות "רכה" יותר. בדיור, סיסלי ושיסיידו תמיד קיבלתי דוגמיות, ובנדיבות אפילו. בבשמים זו בכלל בעיה. אף פעם לא מקבלים דוגמיות. רק פעם אחת, ואחרי שקניתי במשביר בשמים ביותר מ- 2000 ש"ח, שמו לי חמש דוגמיות בשמים (גנריים בלבד, יש לציין) בשקית. מה שאומר שבשביל כמה דוגמיות פושטיות צריך לקנות במעל 2000 ש"ח!
    פעם בכלפרפיום היו שולחים דוגמיות בשמים כמעט בכל רכישה וזה היה ממש נחמד, אבל ברשתות הפארם, במשביר ובאפריל המצב הוא בכי רע.
    בהחלט דרוש שינוי!

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי4.2.2014, 11:45

      היי לכן,
      חייבת לשתף אתכן שפעם אחת בשיא העצבים כשהדיילת טענה ש"באמת אין לה דוגמית" וגם "באמת אין לה קופסה קטנה למלא לי מהטסטר" הלכתי לסופרפארם ורכשתי קופסה קטנה ב-6 שקלים והיא מילאה לי אותה עד הסוף! מאז אני משחזרת את ההצלחה ובכל פעם שהדיילת אומרת ש"באמת אין..." אני שולפת מהתיק את קופסת הפלאים ואין לה דרך להתנגד לעניין :) מרוצה מעצמי עד מאוד :))
      עדי

      מחק
    2. קופסית זה בהחלט אחד הפתרונות המוצלחים המוזכרים פה, רק שלא כל הדיילות זורמות עם זה....

      מחק
  2. ובלי מילה אחת על הלקים דווקא ממך??? מפתיע!
    אולי הרעלים שם מתחילים לפעול...:-)

    השבמחק
  3. אולי משום שלא נתקלתי מעולם בתופעה של דיילת שמעודדת לקוחה להתנסות בלק כמו בטסטר. זה דבר שהתחלתי לשמוע עליו רק לאחרונה מפורום לקים בתפוז, אבל לא ממש ראיתי את זה.
    בלי קשר, פחות מטריד אותי העניין הזה. פטרת ציפורן זה דבר נדיר מאוד בציפורני ידיים, ומי שיש לה פטרת רוב הסיכויים שלא תנסה לק על הציפורן המפוטרת. אני עושה סוופים של לקים כל הזמן (ואלה לקים שנעשה בהם שימוש יותר רציני מסתם טסט על אצבע) עם נשים בחו"ל שאני לא מכירה, ומעולם לא נדבקתי בפטרת הציפורן. גם לא שמעתי שמישהי נדבקה בפטרת הציפורן בצורה כזו, וסוופים של לקים הם דבר מאוד נפוץ. גם במכוני פדיקור ומניקור מורחים לך לק שהיה בשימוש (לא טסט, שימוש ממש) אצל מישהי אחרת, ולא שמעתי על מישהי שחטפה פטרת בצורה כזו (זיהומים או חתכים כן, מסכיני הפדיקור והמניקור, אבל פטרת לא).

    השבמחק
  4. התייחסתי לזה שאנחנו קונים מוצרים משומשים כי הדיילות עצמן משתמשות בהן...

    השבמחק
  5. כאמור, לא הכרתי את התופעה, ואם דיילת משתמשת בלק שאני קונה אחר כך זה אולי לא הכי יפה (יותר מפריע לי שעושים את זה עם אצטון מאשר עם לק כי בלקים אני ממילא לא גומרת בקבוקים, באצטון כן), אבל לא ממש מטריד אותי מהבחינה הסטרילית.

    השבמחק
  6. זה לא יפה? טוב... לדעתי זה מגעיל, דוחה, לא היגייני והכי זלזול בלקוחות!

    השבמחק
  7. שוב, בעניין ההגיינה לא השתכנעתי. זלזול בלקוחות? טוב, לא מפתיע אותי שזבניות שמקבלות שכר מינימום וזוכות לזלזול על בסיס יומיומי וקבוע יצפצפו עלייך קצת. זה נראה לי מקסימום קצת לא יפה. בטח לא שערורייתי כמו שאת מציגה את זה.

    השבמחק
  8. וניטי, זה כמו שמישהי תשתמש במסקרה לפניך... לפי ההיגיון שלך, אם אין לה דלקת בעיניים היא לא תשים מסקרה... אבל תהליך היבוש כבר מתחיל. לא כולם משתמשים הרי פעם אחת בלבד בלק כמוך. בנות קונות לק שמשמש אותן תקופה ארוכה. ומי מזלזל בזבניות? המעסיק? לא הבנתי. טוב, כנראה לא נגיע להסכמה בנושא. לי אין שום עניין לקנות מוצר משומש, גם לא לק.

    השבמחק
  9. פוסט חובה הפוסט הזה. הבעיה בארץ שמבחינת שיווק אנחנו אחרונים.בכל מקום שהייתי בו בחו"ל מדיניות השירות היתה "הלקוח לפני הכל" וככה גם התייחסו אליי. כשמדובר על בתי כלבו יוקרתיים את מרגישה ממש מיני-סלב , מפנקים אותך , מעשירים אותך בדוגמיות של מוצרים סופר יוקרתיים ונותנים לך להרגיש מיוחדת. אפילו הקניה הכי פשוטה בספורה מזכה בדוגמיות מדהימות של מוצרי יוקרה נחשבים וגם בלאוקסיטן ובעצםן כשאני חושבת על זה....בכל מקום בחו"ל. כנראה שרק שם יודעים לתת שירות טוב וחבל שרק שם.
    זה מה שחסר בארץ. ברור כשמש שמגירות הדיילות מפוצצות דוגמיות . למי הם שומרות אותן? אלוהים יודע. אולי לעצמן. כנראה שמלמדים אותן שאם לקוחה מתעניינת אין טעם לתת לה דוגמית אלא לשבת לה על הצוואר ואז יקרו שני דברים : או שהיא תקנה מוצר שאולי לא בהכרח מתאים לה או שהיא תברח כל עוד נפשה בה ואז לא עשינו כלום , לא בתשובה א ולא בתשובה ב.
    אני חושבת שההבדלים נובעים גם מהזלזול בדיילות בארץ. בחו"ל אפילו הדייל שאחראי על מחלקת תחתוני הגברים כולו מעונב , מחוייט ומפונפן [סיפור אמיתי]והם מתייחסים למקצוע שלהם ברצינות. פה לא רק שלא מתייחסים לדיילות ברצינות , הן גם כנראה לא מתייחסות ללקוחות ולעצמן ברצינות הראויה.
    בקשר ללקים - איכס גדול אבל אני גם חייבת לומר שראיתי דיילות שואגות על נשים שניסו לפתוח בקבוק לק מול עיניהן כך שזה נורא תלוי.

    אני סיימתי :-P

    השבמחק
  10. הלשבת על הצוואר הזה גומר אותי כל פעם מחדש! מה יהיה עם זה? מה?? גם ככה זה לא משיג כלום.

    השבמחק
  11. אז בנקודה זו אני חולקת עלייך. אני לא חושבת ששימוש קודם בלק הוא כמו שימוש קודם במסקרה. עיניים זה איזור רגיש לזיהומים, וזיהומי עיניים - גם כאלה שאינם מורגשים או ידועים למשתמשת - הם עניין שכיח (זיהומי עיניים יכולים להתרחש אפילו מהאוויר או מסתם לכלוך ולא בהכרח ממישהי חולה שהשתמשה לפנייך). פטרת הציפורן בידיים זה דבר מאוד מאוד נדיר. מתי ראית ציפורני ידיים מפוטרות? אני אולי פעמיים בכל ימי חיי. והסיבה שאמרתי שמישהי עם פטרת לא תשמש בלק היא לא מפני שחשבתי שהיא תתחשב ותרצה "לחסוך" ממך את ההדבקה או משהו כזה. לק פשוט לא נראה טוב על ציפורן מפוטרת, שהיא מעובה, דוחה למראה ולעיתים אף מחורצת. לא סביר שמישהי עם ציפורן כזאת תרצה לשים עליה לק שרק ידגיש את העיוות והכיעור.

    השבמחק
  12. Vanity- פטרת הציפורן זה ממש ממש לא דבר נדיר. ממש לא. אני אחת שבקלות מקבלת פטרת ציפורניים ולא ברמות חמורות אלא ברמות כאלה שאני משתמשת אך ורק בלקים שלי או בלקים חדשים לחלוטין. אין לך מושג כמה זה מדבק , אין לך מושג כמה זה מדבק בלקים.פטרת ציפורניים יכולה לבוא לידי ביטוי בכמה וכמה רמות החל מהקלה ביותר כמו שמדי פעם הולכת ובאה אצלי או ברמות שזה כבר ניכר לעין בצורה מזוויעה ויש אנשים שפשוט מאוד רגישים.

    השבמחק
  13. ממה שידוע לי לגבי פטרת (יש לי רופאי עור במשפחה) הרגישות לזה היא עניין גנטי, והנטיה ללקות בפטרת היא לא בהכרח תוצאה של הדבקה. פטריה היא דבר שאוהב לחות, ואצל אנשים עם נטיה לפטרת, לפעמים מספיקה מעט לחות בשביל שהפטריה תחזור. הדבקה היא דבר אפשרי בפטרת, אבל אני לא חושבת שהיא עניין כל כך נפוץ כמו שאת מתארת. אם הדבקה בפטרת בגלל לק היתה נושא כל כך שכיח מיליוני נשים היו מתלוננות על זה לאחר שקיבלו מניקור מקצועי, או לאחר שעשו סוופ לקים. בניגוד למסקרה, שתלונות על זיהומים כל הזמן נשמעות בההקשר אליה, על הדבקה בפטרת מלקים מעולם לא שמעתי.

    השבמחק
  14. מאמינה לכל מה שאת כותבת, אבל בעניין הזה אני עם הבולשת. אפילו אם זה רק ברמה הכי בסיסית של זלזול בלקוח ובמה שמוכרים לו.

    השבמחק
  15. אבל בעניין הזה הסכמתי - אמרתי שזה לא יפה בעיני.

    השבמחק
  16. אני כל כך מצדיקה את כל מה שכתבת ועברתי בהרבה סניפי סופר פארם שסרבו לתת לי דוגמיות וגם במשביר שלמרות שקניתי בדוכן של דיור וגם אימי קנתה בסכום גדול הדיילת טענה שלדיור אין דוגמיות!
    בקיצור,ישראל צריכה לשנוץ את המדיניות שלה ולשים טסטרים גם ללקים..

    השבמחק
  17. לימור - מה שאת כותבת בהחלט מפתיע. בדרך כלל אם כבר מישהו מקבל דוגמיות זה כאילו "צ'יפור" על קנייה... לא מובן העניין.

    השבמחק
  18. אנונימי19.7.2010, 17:45

    הן שומרות את הדוגמיות כמתנה למי שקונה, לפני כעשרה ימים קניתי קרם גוף ממצק של לנקום, הקרם עלה בערך 290 ולא הגעתי לסכום שמקבלים מתנה והאמת לא ממש התחשק לי להוסיף כסף בשביל המתנה שלהם שזה תמיד קרמים שלא מתאימים לעור שלי ומסקרה מוקטנת שיש לי כבר אלפי מסקרות מוקטנות,
    כ"בונוס" הדיילת הביאה לי שתי דוגמיות של המייק אפ החדש של לנקום המאט (בכלל לא בגוון שלי)
    וקרם פנים ג'ניפיק !! (אני בת 23)ואמרה לי שהוא יהיה מצויין לעור שלי...
    נו שוין חזרתי לי הביתה ומרחתי את הקרם על הבטן והזרועות כמו שרשום והוא גירד לי, עשה לי פריחה ובכלל היה די על הפנים, מה גם שאחרי שקראתי את התווית ראיתי שזה קרם גוף ממצק אנטיאייג'ינג ולא כמו שאני רציתי, יותר לאחרי לידה ודיאטות, כמובן שהחזרתי אותו לאותו סניף והדיילת החוצפנית התחילה שם להתווכח איתי למה מרחתי על הבטן ושהיא אמרה רק על הזרועות, אני אמרתי לה שפעלתי לפי מה שרשום בתווית של לנקום, והיא ממשיכה להתווכח איתי ! ואחרי שניסתה לדחוף לי דברים אחרים במקום ולא רציתי, היא שואלת אותי אם קיבלתי מתנה ואמרתי לה שלא, רק דוגמיות, ואז הפרצוף שלה עטה הבעה של אוי ואבוי !! דוגמיות ! הדוגמיות היקרות שלי !! האמת שזה היה די מצחיק לראות אותה ככה כמה שהייתי עצבנית, אני חושבת שהיא אפילו הזילה איזו דמעה או שתיים. אמרתי לה שאם היא רוצה אני אחזיר לה את הדוגמיות שלה שגם ככה לא טובות לי,
    ושאני על דיילות יופי כבר לא סומכת וזה סופי,
    אין להן ידע מקצועי כלל וכלל, למעשה הן אפילו לא מכירות את המוצרים שהן מוכרות, הן נשות מכירות ות'ו לא, שהאינטרס היחיד שלהן זה למכור ולמכור עם אפס התחשבות בצרכי הלקוח, מוכרת עם איטנגרטי הייתה מודה שאין לה מה שאני מחפשת ולא סתם דוחפת לי מוצר לא מתאים, ואני ברוב עייפותי וטיפשותי קניתי ולא שמתי לב...
    נ.ב. חייבת לציין לחיוב את מדיניות ההחזרות של הסופר פארם, באתי עם מוצר פתוח וקבלה וקיבלתי זיכוי על כל הסכום, הם מחזירים גם החזר כספי,
    במקרה שאין קבלה מקבלים זיכוי לפי מבצע של לפני שלושה חודשים, האמת מאוד מוזר לי שהמדיניות שם כך כל נוחה ומתקדמת ביחס לארץ אבל לא עושים שום דבר לתדרך את הדיילות, לפי דעתי הן צריכות ממש לעבור קורס לפני שהן מגיעות לעבוד שם, מה שקורה זה ממש הפקרות, חבל שאלה הפנים שלהם.

    השבמחק
  19. צריך לזכור שהדיילת היא לא של הסופר פארם אלא היא שם מטעם החברה... מסכימה איתך שמדיניות ההחזרות בסופר פארם נוחה ורצינית. לכן הסופר פארם קיבלו את המוצר בחזרה.

    השבמחק
  20. מסכימה בהחלט עם כל מה שכתבת! בארץ לא רק שלא נותנים דוגמיות ומתייחסים לזה כאל בונוס על קנייה גדולה, אפילו את הדוגמיות המצחיקות שיש במגזינים כמעט אף פעם לא עושים.

    השבמחק
  21. איזה קטע שאת כותבת על המגזינים. רציתי לעשות השוואה של מה קורה בארץ מול חו"ל (בעיקר ארה"ב ובריטניה), שם יש במגזינים לא רק דוגמיות אלא לפעמים מצרפים מוצר מוקטן או בגודל מלא מתנה!
    אבל הפוסט היה כבר כל כך ארוך אז ויתרתי...

    השבמחק
  22. מסכימה איתך. דווקא עם קלרינס יש לי ניסיון טוב. בד"כ האמירה "אני רוצה לקנות את המוצר ואני לא אחזור לקנות אותו אם לא אוכל לנסות בבית", עובדת.
    מבחינתי, אין לי בעיה לשלם כמה שקלים (1-5 ש"ח, נניח) תמורת דוגמית. כן יש לי בעיה להתחנן תמורת אותו מוצר.

    השבמחק
  23. לא עלה בדעתי לומר כזה דבר לדיילת למרות שזה מאוד הגיוני בסה"כ, בטח לא עלה בדעתי לשלם על דוגמית... וזה עוד אחרי שהתופעה למכור מוצרים מוקטנים הפכה פופולרית מתמיד כאן...

    השבמחק
  24. כתבת פה מאמר מאוד מאוד לעניין...
    הרמת את הכפפה בצורה מעולה.
    זה נכון מה שבנות אחרות אמרו פה- הדוגמיות מחולקות כצ'ופרים. וכי למה? זה אמור למשוך קונות חדשות, ולא להוסיף לאלו שכבר רכשו.
    בגלל זה בעבר אני זוכרת שתמיד היו חוזרים מחו"ל עם דוגמיות... זו הייתה אטרקציה.

    לגבי לקים- מעצבן אותי לשלם על משהו שאני אמורה לקבל מלא.
    הרי לא הייתי קונה שמפו/סבון/משקה שניסו.
    אותו כנ"ל גם לק

    השבמחק
  25. תודה Peacha, כמו שכתבתי, זה הצטבר והיה צריך לצאת אז הפוסט הזה זה מה שיצא :-)
    מסכימה איתך על הלקים. תופעה נוראית.

    השבמחק
  26. יצא מעולה!
    צריך רק שהמשווקים יפנימו את זה

    השבמחק
  27. הלוואי. גם אם יפנימו מעט - דיינו!

    השבמחק
  28. את כל כל כל כל כך צודקת!!!! כשאני מבקשת דוגמית מיסתקלים עלי כאילו אני "רוצה לידפוק את המערכת" אף אחד לא מבין שאני באמת רוצה לנסות את המוצר! יש לי אין ספור מוצרים שאין לי מה לעשות איתם כי לא יכולתי לנסות אותם, היום אני כבר לא נופלת במלכודת הזאת, חברה שלא נותנת לי לבדוק את המוצר אני גם לא קונה אותו!!! למשל מאקmac תמיד נותנים ליבדוק את המוצרים, ולכן אני לקוחה מאוד מאוד מאוד נאמנה שלהם, אין כמעט מוצר שיוצא ואני לא קונה כי תמיד נותנים לי לנסות ואם מתאים קונה, לא פעם ניסיתי ולא התאים לי, וברכתי על זה שקיבלתי ניסיון.

    ויש עוד דבר, שחשוב לציין, לפעמים החברות כן מביאות דוגמיות, אבל הדיילות יופי מחלקות את זה לעצמן או לחברות שלהן, אני לא מחלילה חלילה, אבל ראיתי גם את זה...אם יש לך "קומבינה" עם דיילת...הסיכוי שלך לקבל דוגמיות היא גדולה....אבל זה ממש לא צריך להיות ככה.

    השבמחק
  29. את צודקת מרינה, רק חבל שצריך קומבינה בשביל לנסות מוצר חדש :-(

    השבמחק
  30. מתפקדת! ;)

    לגבי עניין הדוגמיות. כיוון שאני חדשה בעולם הזה, מעולם לא עלה בדעתי שיש דבר כזה או שאפשר לקבל כאלה עד שהתחלתי להתעניין באיפור (כשנתיים אחורה). נראה לי מאוד סביר הקטע הזה שלחלק דוגמיות ואני מבינה את הרציונל.
    אבל נראה לי שמשהו בישראלי שרוצה הכל בחינם גורם לסופר פארם ושות' לא לרצות לחלק כאלה. אני לא יודעת אם זה משהו שמקבלים מהחברה האם או שזה משהו שהם רוכשים ואין לי מושג כמה זה עולה. אבל זאת יכולה להיות מדיניות של סניף לא לחלק דוגמיות.
    אולי זה מגעיל להגיד אבל נראה לי שעדיף להן שתקני משהו לא טוב (והכי הרבה לא תחזירי כן...) ואח"כ תחזרי בשביל לקנות את הנכון...
    דוגמה טובה לזה היא אני עם המייקאפים.. ראבק כמה מייקאפים שונים קניתי עד שמצאתי את מה שמושלם לי (ואוי ואבוי אם זה ישתנה כמו שקרה לי עם הדאבל וור!) בדאבל וור קניתי רק 3 גוונים, בדאבל וור לייט רק 2..
    הרווח כולו שלהם ואני מתביישת לומר שהרגשתי באמת חוצפנית לבקש דוגמית או מעט בקופסית קטנה..
    היום כמובן שאתנהג אחרת.. אבל יחסית זמן קצר אחורה לא היה לי ברור מאליו שאני "זכאית" לקבל טסטר. כ"כ הרבה דברים אנחנו רוכשים מבלי לדעת בדיוק איך הם.. גם אם הם יקרים.. אז ההרגל הזה (אני משערת) לא העלה על דעתי שזה סביר שאני אבקש דוגמית..
    חוץ מזה שיתכן מאוד שמדובר על קמצנות ישראלית בגלל ההכרות עם החזירות הישראלית. במקום ללמד את הישראליות שכדאי לקחת טסטרים ולדעת מה קונים הם מנסים את שיטת ההתעלקות על הלקוח שגורמת לו לקנות אם הוא רוצה/צריך או לא..

    בעניין הלקים אני ממש מבינה אותך. גם בתחום הזה אני די חדשה (סביב השנה) ואני חייבת להודות שרק לאחרונה העזתי לקנות בכלל בארץ בדיוק בגלל שמגעילה אותי כל ההתנהלות סביבם.
    אני חושבת שראוי שיהיה "טסטר" ללק והכוונה שלי לגלגל צבעים והלקים עצמם צריכים להיות בקופסה או מאחור במדף בצורה כזאת שלא יהיה ברור לכל אחת שמותר לה לדגום מהלקים.. אני אפילו לא יודעת מאיפה התרבות המגעילה הזאת הגיעה!

    לי אין הרבה אמון בשינוי...

    השבמחק
  31. מיטל - עכשיו את מבינה למה צריך דוגמית? בשביל שלא תקני 5 מייק אפים שונים סתם, כמו שקרה לך... יש ביניינו גם גרידים שינצלו את המצב אם יוכלו על מנת להשיג "סתם" דוגמיות, אבל אני רוצה להאמין שהם בשוליים.
    הלקים זו בהחלט מדרגה חדשה בזלזול בלקוח.

    השבמחק
  32. עכשיו כשאני קוראת את התגובות אני חייבת להגיד משהו לוניטי...

    אני מסכימה איתך שהסיכוי לפטרת גם לי נשמע נמוך.

    אבל אני מסתכלת על זה אחרת.

    אם אני משלמת על מוצר שלם אני רוצה לקבל אותו - שלם!
    אני לא רוצה לקבל אותו משומש! בכמות מופחתת או לא יודעת מה!
    שילמתי על חדש רוצה לקבל חדש.
    אני חושבת שיש בנות שחושבות שזה לא נורא כי זה גם ככה זול ובגלל זה מרשות לעצמן לדגום. אבל עם כל הכבוד אנחנו לא בחנות פיצוחים..

    השבמחק
  33. באמת הרגשתי לא נעים לבקש דוגמית לדאבל וור! וזה לא שמדובר במייק אפ זול!
    בסוף הסתדרתי עם רבלון. לא ביקשתי דוגמית אבל הגעתי יום שבת אחד בצהרים כשלא היו דיילות דגמתי את המוצר, קניתי 2 בקבוקים כשהגוון נראה לי ושאלתי בבירור בקופה אם אוכל להחזיר.
    בדיעבד, אמנם טיילתי בסופר פארם לפחות חצי שעה אם לא שעה לאחר ששמתי את הטסטר אבל לא שמתי לב שרכשתי לעור שמן ולא למעורב כך שיום אחרי החלפתי את מה שקניתי.. (כך שלא יצא לי לחסוך הגעה לסופר פארם..)
    בכל מקרה, היתה לי הזדמנות לראות איך המייקאפ הזה מתנהג בהמשך אותו יום והכי הרבה הייתי מחזירה את מה שקניתי, מה יכול להיות..

    השבמחק
  34. זה בדיוק מה שרציתי לעשות עם המייק אפ של קלרינס, פשוט זה היה בלתי אפשרי בעליל לדגום אותו בבית כי אין דוגמית משום סוג. ואין מצב שאני מסירה את האיפור בחנות אחרי שהשקעתי בו כל כך בשביל לדגום משהו...:-)

    השבמחק
  35. זה היה מימי שבת האלה שבקושי קמים שאין ממש משהו מיוחד בתוכנית ואפשר להרשות לעצמנו להגיע בלי מייק אפ ולבחון את העניין בדקדוק..

    השבמחק
  36. הגיוני. אני הולכת לשם תמיד בין לבין דברים על הדרך... לכן בעייתי משהו. הסניף החמוד שיש לי ליד הבית גם לא פתוח בשבת.

    השבמחק
  37. זה יצא כזה בכיף על הדרך חזרה מארוחת צהרים אצל ההורים שגם ככה היתה ארוחת הבוקר שלי..יש ימים יפים כאלה ;) שבת הזאת צפויה לי המון עבודה. אני ממש מקווה שבשבת יהיו ארגונים אחרונים *אחרי* מעבר.
    ואי כמה שכל העניין הזה שוחק!

    השבמחק
  38. יללה תגמרי עם המעבר כבר, יש המון סווצ'ים שכולנו מחכות להם :-)

    השבמחק
  39. יש התקדמות... החלפתי כבר לירקרק שביקשת :)
    אני עדיין מנסה לחשוב מה דעתי עליו..
    וכיוון שממש בא לי לצלם אותו כשהיד שלי בתוך קר דשא נצטרך לחכות לאור יום.. (מחר)

    מה שכן הוא הצליח קצת להתחרבש לי כשארזתי כאן כמה דברים.. נו טוב.. הכי הרבה אם ימאס אני אחליף שוב מחר :P (אם יהיה לי זמן כמובן..)

    השבמחק
  40. המקום היחיד שנותן דוגמיות בארץ, ושבפע רב (!!!) זה רשת לאוקסיטן. לא משנה באיזה סניף אקנה מוצר אחד אפילו, 50 שקלים, אני אקבל שקית מלאה בדוגמיות של מוצרים חדשים ומעניינים מכל המינים ומכל הסוגים.
    לא דוחפים שם מוצרים שלא צריכים, לא מנדנדים, בגלל אני כבר לא קונה קליניק, לא קונה לנקום, אני עברתי ללאוקסיטן, חווית הקניה שם היא באמת משהו אחר מכל מה שמכירים בפארמים השונים בארץ.

    שרונה

    השבמחק
  41. אני זוכרת מהפוסט הקודם שכתבת שאת נאמנה ל- L'occitane. אני מאוד אוהבת אותם אבל לא יכולה להיות צמודה לחברה אחת. יש לי חנות שלהם ליד הבית ומזמן לא נכנסתי. השבוע אקפוץ לשם לראות מה חדש ולקחת דוגמית כמובן... :-)

    השבמחק
  42. אחד הפוסטים השווים. אני לא רוצה לפתוח פה לשטן, אבל טפו טפו טפו אני תמיד מצליחה לשנורר דוגמיות. לצערי בחירת המילה "לשנורר" איננה מקרית. זה בדיוק מה שאני עושה.
    דיילות לא ששות לחלק ואני תמיד מוצאת את עצמי מחדדת את כישורי האסרטיביות שלי עליהן. על תיק הרחצה לטיולים/אירועים מבוסס על דוגמיות של חברות כמו לנקום, קליניק, לנקסטר וכדומה.
    אני חייבת לציין שרק בסניף אחד של אפריל גילתה לי דיילת חביבה את סוד ה"חכי שניה, אני אשים לך קצת מזה בקופסה קטנה, קחי הביתה, תנסי ותחזרי". התאהבתי בה. אבל חשוב לציין שמערכת היחסים חייבת להיות הדדית. אני חוזרת ותמיד אליה ומזכירה לה מי אני ומדגישה שחזרתי אליה רק בגלל הנדיבות שלה. אני תמיד נרשמת את הדיילת הנדיבות ומשאירה להן את הטלפון שלי (בסה"כ מתקשרות להודיע כשיש מבצעים במיוחד על המוצרים שלי... די משתלם).
    בקיצור - מדובר במאורע לא פשוט, אבל שכרו בצידו. יש לי המון דוגמיות ואני תמיד עוקבת אחרי המבצעים כך שאני מתזמנת את רכישת המייקאפ+פודרה בדיוק כשיש חלוקת נרתיק+מוצרים בגודל מיוחד ותמיד תמיד נעזרת באסרטיביות בדיילת על-מנת למקסם רווחים ולהרוויח כמה שיותר מתנות בכל קנייה.
    גיליתי גם שעדיף להתאפק ולא לקנות אחת לשבוע משהו קטן, אם יש לך מס' מוצרים שאת צריכה לקנות - אני מתאפקת כך שבקנייה אחת אני אגיע ואעשה אלק קנייה מחושבת וארכוש המון מוצרים (פלוס משהו קטן שהדיילת המליצה לי עליו) כך שמשתלם לדיילת לפנק אותי.

    השבמחק
  43. קלטתי כמה חפרתי ואז נזכרתי ששכחתי להתייחס ללקים, שרציתי.
    פעם בסופר פארם פתחתי בקבוק של לק אורלי רק בשביל לראות את הפורמולה, כי הצבע היה נראה לי ג'לי מדי ופחדתי שלא יהיה אטום גם אחרי 4 שכבות.
    לא באתי למרוח אותו, אלא רק להציץ במברשת ובמרקם של הלק.
    דבר לא הכין אותי לצרחות שקיבלתי מאחת הדיילות: "מה נראה לך, חוצפנית, זה לא שוק פה שבודקים, את הורסת את הלק..." הרסה לי את הבריאות ומיססה לי את האגו.
    השארתי את כל מה שתכננתי לקנות שם (וכאמור בתגובה הקודמת שלי, זה לא היה מעט) ונסתי משם עם הזנב בין הרגלים.

    השבמחק
  44. תודה על המחמאות. מישהו כברהיה צריך לכתוב על זה אז הרמתי את הכפפה...
    אם תקראי למעלה, לא כל מי שעשתה קנייה נאה קיבלה בכלל דוגמיות וזה מאוד מבאס את רוב הקונות. מסכימה איתך שאת מוציאה המון אנרגיה בשביל לקבל מתנה או מוצרים בקנייה. זה לא צריך להיות ככה.
    בנוגע ללקים, אם כל הדיילות שם היו כמו הדיילת שנתקלת בה (למרות שלא חייבים לצרוח, כן?), אני רוצה להאמין שהמצב אולי היה טוב יותר או שלפחות זה אומר שהיא בעצמה לא משתמשת בלקים האלה...

    השבמחק
  45. אני גם עם לאוקיסטן. קודם כל המוצרים שלהם באמת טובים. מעולם לא קרה שקניתי מוצר שלהם והייתי רגישה אליו או עשה לי פריחה (קרה לי עם דוגמיות בעבר ולקח לפעמים חודש עד שכל הפצעונים עוברים). מעבר לכך, מרבית הפעמים מקבלים שם שרות טוב ולא מציק וכמו שכתבו לפניי לא כואב להן לתת דוגמיות. מבחינתי הם לוקחים בכיס הקטן את לנקום/דיור/גרלן/דקלאור וכ"ו

    השבמחק
  46. המצב עם הדוגמיות אכן קשה, אני מסכימה. במיוחד עם הדוגמיות של הבשמים לדעתי. אם בטיפוח עוד אפשר למצוא דיילת "נורמלית" שתסביר לי על המוצר ותיתן דוגמית, לא זכור לי שאי פעם קיבלתי דוגמית של בושם, אפילו בתור צ'ופר.
    בטיפוח וגם באיפור אני בתקופה האחרונה מאוד אוהבת את קליניק, בגלל מחיר ידידותי ואיכות טובה. והניסיון שלי עם הדיילת שלהם דווקא היה טוב. גם כשהיא לא מצאה לי דוגמית קיבלתי כמות קטנה של טסטר של המוצר בקופסא קטנה, לפעמים גם כשלא ביקשתי. כל פעם שיש להם הנחות - אני מקבלת טלפון ממנה. אבל לדעתי ומניסיוני האישי המצב די עגום.
    הכי מרגיז זה שלרוב אי אפשר להסתכל בשקט על המוצרים בלי שיציקו או ינעצו מבטים. זה מרגיז ומוציא את כל החשק לקנות.
    לקים... בקטע הזה אני איתך danra. מעבר לעניין הבריאותי שהוא החשוב ביותר, יש בזה באמת זילזול בלקוח. אפשר להשוות את זה למסקרות (שגם לגביהן אפשר רק לתהות אם אף אחת לא ניסתה אותן לפנינו). אני אשווה את זה למשקפיים, שזה התחום שלי. בעיניי זה כמו שמוכרת תיקח זוג משקפיים של איזהשהו מותג ותשתמש בהם יום שלם. למשקפיים לא יקרה כלום, אבל לקוח סופי ישלם כמה מאות או אלפים של שקלים כ\על משהו משומש.
    השאלה היא מה אפשר לעשות בנידון, כי כרגע יש רק תחושה של חוסר אונים

    השבמחק
  47. יפה ש- L'occitane מקבלים פה מחמאות, אבל יכול להיות שזו החברה היחידה ככה בארץ?... לא נראה לי. חוץ מזה חשוב לזכור שזה מותג שאינו נמכר כאן ברשתות, שם התופעה קשה במיוחד, אלא זה מותג שנמכר בחנויות הרשת, אז אולי באמת זה אחרת שם גם בחשיבה וגם בביצוע.

    השבמחק
  48. מסכימה איתך edenable שהמצב עגום, לא בטוחה שיש ליבואנים או לרשתות עניין לטפל בזה אחרת הם היו עושים זאת מזמן שהרי זו ממש לא תופעה חדשה...

    השבמחק
  49. התגובות פה גרמו לעיקצוץ לא ברור בכפות רגלי... מחר נוסעים לחנות של לאוקיסטן לעשות שופינג!!! שמעתי כבר בעבר על המוצרים המצויינים שלהם, אבל תמיד המחיר תמיד הרתיע אותי.
    מחר סיבוב בסנטר :)

    השבמחק
  50. פוסט חשוב חשוב! כל הכבוד.
    ראיתי מלא תגובות והחלטתי להצטרף P:
    האנרגיה שצריך להוציא על מנת לקבל דוגמיות היא באמת מגוחכת. לא חושבת שיש סיבה ממשית שהמצב בארץ יהיה שונה כל כך מבחו"ל (אמנם טרם קניתי בחו"ל, אבל ממה שקראתי).
    תופעת הדיילות המנדנדות, שלא נותנות בשקט לבחון את המוצרים, אותי אישית משגעת! רוב הפעמים אם אני רואה שזה המצב (בייחוד אם יש כמה מהן!), אני פשוט עוזבת. ויש לי הרגשה שאני לא היחידה שההתנהגות הזו שלהן מבריחה אותה.
    רציתי גם לציין משהו בקשר למה שכתבת בסוף, על האופציה לרכוש בסופו של דבר את המוצרים האלו בחו"ל. אני לא חושבת שבפארמים המנהלים או מי שזה לא יהיה מודעים לעובדה שאנחנו רוכשות מחו"ל... אולי אם הם היו מודעים לעניין, הם היו מתאמצים יותר להיות ידידותיים ושירותיים כדי שנקנה אצלם (דגש על אולי...).

    השבמחק
  51. הי ליפגלוסית! גם אני עוזבת אם דיילת עומד ובוהה בי. זה פשוט מטריף אותי.
    לדעתי יש מצב שהם מודעים לכך שיש מי שרוכש בחו"ל מוצרים אבל הם לא חושבים שהתופעה נפוצה ברמה כזו שתפגע בהם. אני חושבת שהם טועים טעות מרה כי זו תופעה שהולכת ומתרחבת.
    לשמחתי במקביל יש בלוגריות רבות שכותבות פוסטים שמדריכים ונותנים טיפים על איך להזמין מחו"ל, ממש כמו שהבולשת כתבה היום, וגם כתבות באתרים ובעיתונים בנושא. וחוץ מזה לטוס לחו"ל זה ממש לא דבר נדיר ותמיד יש את האופציה לרכז את הקניות במקום שמעריכים אותנו יותר ובשוליים לרכוש כאן.

    השבמחק
  52. מאוד מזדהה איתך בקשר לכל מה שכתבת.
    דוגמיות - נורא קשה להשיג ולכן אם אני רוצה משהו מסופר פארם אני הולכת ביום שישי/שבת כשאין דיילות. אני יכולה להסתכל על כל המוצרים ולנסות אותם מבלי שינעצו בי עיניים מהצד.
    לקים - בחיים לא פתחתי בקבוק וכשראיתי מישהי שעושה את זה הערתי לה (והיא ענתה לי "מה את מוכרת פה?").ואם אני אראה דיילת שעושה את זה אני כן אעיר למנהלת המחלקה. זה מגעיל. בדיוק אותו דבר כמו לפתוח מוצר חדש לנסות ואז להחזיר אותו לקופסא כחדש.
    יש דיילות מעטות מאוד שעוזרות, נותנות דוגמיות ומתקשרות כשיש מבצעים.לאלו אני אהיה נאמנה.

    אף אחת לא הזכירה את מאק ומדיניות שלהם. תמיד הם יתנו דוגמיות מכל מוצר שקשור לעור או למייקאפ. לא פעם חסכתי לעצמי קנייה לא טובה...

    השבמחק
  53. מאק זה סטנדרט אחר לגמרי שאנחנו לא רגילים אליו בארץ כי הוא לא מקומי..
    אני לא יודעת להגיד לגבי איל מקיאז' ומאדינה מילנו (למרות שאצלם קניתי ולא פעם).

    מה שכן, לגבי מאק, אני לא זוכרת מלבד קניה אחת שאי פעם *הציעו* לי דוגמית. וגם אז היתה לי קניה עם חברה של יותר מ 1000 ש"ח..
    אגב, בעקבות אחת הדוגמיות התחלתי להשתמש במוצר באופן קבוע (עד לאחרונה שמצאתי לו תחליף)

    השבמחק
  54. מרינה ומיטל - חשוב להזכיר שמאק בדומה למותג L'occitane שהוזכר פה, נמכר בחנויות הרשת בלבד. לדיילות שם אין הלחץ שלקוח שיכנס יקנה מותג אחר. השיטה שונה. מרגישים במאק גם יותר פרגון בין דיילות מה שלא קורה בפארמים שם הן כאילו יוצאות למלחמה.
    בנוסף, מאק זה לא בדיוק מותג עם היצע מרשים של טיפוח מה שמשאיר אותנו בערך רק עם דוגמיות למייק אפים ופריימרים. מאוד שונה.
    הבעיה הקשה יש לזכור היא בסניפי הרשתות הגדולות שם הדיילות מגיעות מטעם כל מיני חברות ואינן מועסקות ע"י הרשת בה הן פיזית נמצאות. שיטה אחרת, מחויבות אחרת, תגמול אחר, זלזול אחר...

    השבמחק
  55. רגע רגע רגע, אמנם כמעט אין מוצרי טיפוח, מסכימה, אבל מייקאפ זה אחד המוצרים היותר בעייתיים שיותר קשה למצוא התאמה!
    וכבר התאימו לי מייקאפ לא נכון במאק.. (היה נחסך אם הייתי מקבלת דוגמית..)

    השבמחק
  56. מיטלי - מסכימה איתך שזה מוצר סופר בעייתי להתאמה, גם כתבתי את זה בפוסט. אני לא ממש סומכת על דיילות בהתאמת מייק אפ לא במאק לא בפארם ולא בשום מקום... לכן חשוב לי לקחת דוגמית לשים בבוקר בבית ובמהלך היום לבחון אותו בתאורות שונות. וכן, כבר היה יום אחד שהסתובבתי ורודה כל היום...

    השבמחק
  57. אם ככה מאק לא צריכה להיות שונה (הכוונה בגלל שיש לה מעט מוצרי טיפוח).

    ושוב, לא ממש נתקלתי בזה שהציעו לי (מלבד פעם אחת) דוגמיות...
    לאיל מקיאז' אני לא נכנסת. מספיק לי כל מה ששמעתי עליהם. בדיוק לא החברה בשבילי..
    ובמדינה פעם אחת התאימו לי מייקאפ אבל זה היה כשעשיתי שם קורס איפור אז מן הסתם זאת היתה התאמה שאחריה הסתובבתי יום שלם עם האיפור הזה ורק במפגש השני של הקורס רכשתי את המייקאפ. במקרה הזה ההתאמה היתה מעולה (היום אני לא משתמשת בו בגלל שהכיסוי שלו לא מספיק גבוה).
    מעולם לא ביקשתי דוגמיות ומעולם לא הציעו לי דוגמיות..
    מלבד בפעם האחרונה שהסתובבתי שם ליד הלקים והראו לי שיש טסטרים יעודיים אם אני מעוניינת..

    השבמחק
  58. כל הכבוד על הפוסט danra. אני איתך! היטבת לתאר יפה את המציאוּת, שחבל שהיא כך. הלוואי שנראה שינוי לטובה.

    השבמחק
  59. Mint - מילים כדורבנות! אמן ואמן!

    השבמחק
  60. אנונימי20.7.2010, 11:19

    כמה שאת צודקת. את פשוט לא מבינה.
    אני רוצה רק לחדד את עניין הזלזול בלקוחות. מזלזלים בנו. כן. זו בדיוק המילה. אנחנו לא שוות דוגמיות, ואנחנו כמו אהבלות, רודפות אחרי המוצרים, אם היינו עושות חרם על מח' הקוסמטיקה בפאארמים תאמיני לי שהיו מביאים דוגמיות, ועוד איך היו מביאים.
    זו פשוט חוצפה.
    למדתי קוסמטיקה,וככזו, אני רוכשת את המוצרים שלי בחנויות שמוכרות לקוסמטיקאיות. אין מוצר שאני רוצה ולא יהיה לו דוגמית. פשוט אין.
    השיווק בחברות שמוכרות דרך קוסמטיקאיות הוא אחר לגמרי, ואני שמחה שיש לי את האופציה הזו.

    השבמחק
  61. אנונימית - חידשת לי, לא ידעתי שיש דוגמיות אצל קוסמטיקאיות בכלל, זה בגלל שאני לא קונה מוצרים מקוסמטיקאיות. טוב לשמוע!

    השבמחק
  62. אנונימי20.7.2010, 12:00

    בעניין הלקים - משהו מעצבן באמת. לא עניין של בריאות או סטריליות כמו ההרגשה המרגיזה שעובדים עליך.
    אני מאד אוהבת את הלקים של אסי, ונוח לי לקנות אותם בסניף של מדינה מילאנו בקניון עזריאלי. כעת, אני קונה שם ה ר ב ה לקים. עד כדי כך שהמוכרות כבר יודעות לומר לי שאין שום דבר חדש עוד כשאני בדלת.
    מה מעצבן? הרי נהוג שלא למדוד לקים, ולפי הנחיית משרד הבריאות (או משהו כזה) אף לא לפתוח אותם. אולם, קרה לא פעם שנכנסתי לחנות כדי לבדוק מה יש ורק מאוחר יותר חזרתי כדי לקנות, וראו איזה פלא, המוכרת שקודם הסבירה לי פנים בידיה הנקיות, מחייכת אלי כעת במניקור מושלם!
    אני לא באמת דואגת למצב ציפורניה המפוטרות של המוכרת, אבל, כשאני קונה לק במחיר כזה (במקרה של לקים שעולים עד 20 שקלים בסופרפארם לא אכפת לי להעלים עין) אני מצפה שהוא יהיה חדש, מאותה סיבה שאני מבינה למה לא יסכימו להחליף לי לק שלא נראה עלי טוב גם אחרי מדידה אחת בבית. למה אני צריכה לקנות לק בעלות של קרוב לשבעים (!) שקלים, קניה שאני עושה בכיף כי אני מאד אוהבת את הלקים של אסי, ולגלות שכל פיית הבקבוק מרוחה כבר משימוש קודם? ואם זו כבר המדיניות, שיחליפו לי לקים שקנייתם הסתברה לי כטעות!

    (בלי קשר, ממליצה מאד על דיילות קליניק בסופרפארם מרכז ג'י בכפר סבא. הן אדיבות, סבלניות ונדיבות. כמו כן, דיילת של אליזבת' ארדן הציעה לי טיפול פנים מלא, כולל חידוש איפור לאחר מכן. זה משהו נדיר. נהניתי מאד ויצאתי יפה יותר משנכנסתי, ועוד הזהרתי אותה שמוצריה אינם לכיסי והיא ככל הנראה מבזבזת את זמנה...)

    השבמחק
  63. מבינה אותך אנונימית. לא כיף לקנות משהו משומש ולא משנה מה המחיר שלו - 10 ש"ח או 100 ש"ח. יש סיבה לזה שאי אפשר להחליף לקים, בדיוק אותה סיבה היא זו שבגינה דיילות לא צריכות להשתמש בהם.
    תמיד נחמד ליפול על דיילות אחרות, אדיבות ולא מעיקות. זה בדרך כלל גם ישתלם להן יותר.

    השבמחק
  64. הי אנונימית,
    במדינה אני יודעת בודאות שלחלק מהלקים יש להם טסטרים, אז אם היא מורחת לק מהטסטרים - מעולה! זאת עוד דרך למכור בצורה לגמרי מכבדת ומכובדת.
    בדיוק כמו שמוכרות במאק או בסופר פארם משתמשות בטסטרים ויכולות להראות איך האיפור נראה עליהן.

    חשוב לי לציין שלא ראיתי הרבה טסטרים במדינה. אבל ישנם כאלה וכתוב בבירור על גבי הפקק (כמה נוח שהוא לבן) טסטר.

    השבמחק
  65. איכס עם הלקים, לא ראיתי אותן אפעם מורחות.
    אוף, זה ממש מגעיל.
    ולגבי הדוגמיות לדעתי הן שומרות אותן לעצמן או כצ'יפור ללקוחה כבדה שרכשה בהרבה כסף, ולא הפוך כפי שצריך להיות... כשקונים בחו"ל בכלל לא צריך לבקש דוגמיות פשוט מקבלים. אבל היי אנחנו לא חו"ל.

    השבמחק
  66. זה עוד יותר מגעיל לראות את זה אורית...
    מסכימה עם מה שכתבת על הדוגמיות.
    אנחנו באמת לא חו"ל.

    השבמחק
  67. פוסט מצויין!
    נהניתי מאוד לקרוא, הלוואי והמסר יעבור ובאיזשהו שלב נראה פה שינוי מדיניות

    השבמחק
  68. תודה טלי. גם אני מקווה אפילו אם רק לשינוי קל.

    השבמחק
  69. סופסוף מישהו אומר את הדברים כמו שהם בפוסט מסודר ובהתנסחות נהדרת - כל הכבוד!

    מתי יבינו בארץ שצריך להתייחס ללקוח בכבוד ובסבלנות ולא רק כארנק שצריך לפתוח בשביל העמלה (כמו בשוק...). עולות לי עכשיו כל כך הרבה דוגמאות למוכרניות שהן כולן נופת צופים כל עוד יש פוטנציאל מכירה ואז ברגע שעולה עניין הדוגמיות והן רואות שלא ישיגו מכירה, עושות לך גב ומבחינתן את אוויר (אני לא קונה מוצר עד שניסיתי אותו עלי, בעיקר לפנים). מרתיח.
    בכל סניף של ספורה (אח, איך אני מתגעגעת לספורה..) יש דיילים ודיילות מקצועיים ולא משוחדים שיעזרו לך עם כל מה שצריך ועם ידע אמיתי ונכון על המוצרים ולעולם לא "ידחפו" לך דברים שלא מתאימים בכוח. שלא לדבר על דוגמיות בשפע למוצרים וטסטרים כמו שצריך, כולל ללקים.

    (חסל סדר חפירה)

    השבמחק
  70. תודה איה. בהחלט יש אינסוף דוגמאות הזויות יותר ופחות...

    השבמחק
  71. אנונימי22.7.2010, 23:25

    נגעת בנקודה כואבת עד קריז!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    אחד הדברים הכיפיים ביותר שהיו לי בסינגפור זה הדוגמיות.
    בניגוד אלייך- אני אוהבת דוגמיות, בסינגפור הן גם היו ליותר מהתנסות אחת ואפשר היה לקבל אותן בכיף רק לבקש.
    בלי קשר אם את לקוחה חדשה, ותיקה או שסתם עברת בסביבה... פשוט מבינים שאם ייתנו לך דוגמית או שתיים שכל אחת מספיקה לפחות לשלושה ימים, אז אולי את תתרגלי למוצר ותלמדי להנות ממנו ואז תבואי לקנות.
    בד"כ כל דוגמית גם כוללת קופון הנחה לקנייה של מוצר בגודל מלא.
    יש תמיד אפשרות לקנות מוצר בגודל של חצי {כן גם קרמים וכד'}
    ויש גם אפשרות, בחלק מהחברות, לבוא עם הקופסא של המוצר שנגמר ולקנות רק מילוי {כן גם קרמים וכד'- גישה ירוקה}.

    הן חברות מקומיות, אסייאתיות ובינלאומיות.
    ולא חושבת שזה רק בגלל שבסינגפור הם "קוסטומר אוריינטד".


    ועוד משהו קטן- אני תמיד מתעקשת בנחמדות ובנחישות ולרוב סוחטת דוגמיות.

    השבמחק
  72. באמת חיכיתי לך פה גברת... בהחלט נקודה כאובה במיוחד.
    אבל אם אנחנו לא אירופה ולא אמריקה כמו שמישהי הגיבה לנושא (פה או בפייסבוק לא זוכרת) מתברר שאנחנו לצערי גם לא סינגפור...
    אין לי ספק שאיתך הדיילות לא מתעסקות. בפעם הבאה שארצה לנסות משהו אני שולחת אותך לארגן לי דוגמית... :-P

    השבמחק
  73. אני כל כך מסכימה איתך,,כשאני בסופרפארם, בניופארם ו,,,הרבה פעמים ניגשת דיילת של חברה השואלת "לעזור לך?"ואני עונה: "כן,אני מחפשת קרם לחות לפנים"
    הדיילת:"יש לי קרם מצויין לפנים"
    אני שואלת:מה מצויין בו מה הוא עושה וכו'
    היא מסתכלת על הקופסה ומתחילה להקריא לי מה כתוב,,,
    ואני שואלת אותך :בשביל זה צריך דיילת,אני לא יודעת לקרוא?ומה היא הוסיפה לי על הכתוב?
    כשחברה מחזיקה דיילת היא צריכה לגלות בקיאות,,
    ולעניין הדוגמיות:במעט מאוד מקומות תקבלי דוגמיות
    לרוב לא מציעים לך גם אם יש (המוכרות כנראה שומרות לעצמן או לקרוביהן או נותנות כצ'ופר למי שרכשה מוצר וזה לא צריך להיות כך ואני מסכימה איתך שצריך שתהיה אחידות בין כל הסניפים לגבי נתינת דוגמיות או ההיפך,,כל אחת עושה כרצונה וככל העולה על רוחה.

    השבמחק
  74. מסכימה עם כל מה שכתבת בק.
    ואת לגמרי צודקת - ממש אין צורך בדיילת שתקריא לי, אני יודעת כבר מזמן לקרוא לבד...
    אגב, קרה לי בדיוק מקרה כזה היום באפריל כשהתעניינתי במייק אפ של YSL... התחילה להקריא לי מהקופסה... הזוי לגמרי. וואלה, נתת לי רעיון לפוסט חדש עכשיו :-)

    השבמחק
  75. אנונימי23.7.2010, 7:12

    זה לא קשור ללא מתעסקות.
    אני פשוט כמו אמא של בנצי מאסקימו- "אני יודעת שיש לך, מילא תתקמצני על כולם, אבל עלי?"

    השבמחק
  76. רחלי ג23.7.2010, 7:51

    כל מילה בסלע.אף פעם,בסופרפארם,אין דוגמיות."בדיוק נגמר לנו....." בטח נגמר,אם לא היית מחלקת לחברות או השד יודע למי,היה נשאר גם בשבילי....
    לק- לפני שבוע נכנסתי לסופרפארם בר"ג וראיתי אשה מודדת על כל אצבע לק אחר.אח"כ הלכה וביקשה מדיילת צמ"ג ,הלכה לסטנד של האציטון(היה מעל הלקים)הורידה,בלי בושה.הלכתי אחריה לקופה.שם הבנתי שהיא מחזירה לקים שכבר קנתה....ביקשתי לדבר עם מנהל הפארם. היא הלכה בנתיים. הוא בא.הדיילת שהיתה במקום והקופאית אישרו מה שאמרתי לו. ביקשתי שירענן את הוראותיו לגבי מדידת לקים בקרב הדיילות.הוא אמר שיש הוראות מפורשות לא למדוד לקים....
    כשבאתי השבוע,אותה קופאית סיפרה לי שהמנהלת שלה שמעה על העניין טכשאותה אשה באה שוב,היא העירה לה בחומרה.
    נקווה.....
    תודה על הפוסט המושקע.רחלי ג

    השבמחק
  77. הי רחלי, טוב לראות אותך פה! ובמיוחד עם סיפור כמו שלך. כל הכבוד שהערת על זה למנהל הסניף, נראה שהעניין הזה עם הלקים כבר מתחיל להיות נורמה... מחריד!

    השבמחק
  78. אנונימי23.7.2010, 12:41

    טוה נראה לי שאני צריכה לכתוב לך פוסט שלם על שירות לקוחות מהמעלה הראשונה שחוויתי וגם את ההגיון השיווקי בזה.

    השבמחק
  79. נראה לי גם נטע. אני בטוחה שזה יהיה פוסט חבל"ז! מחכה בקוצר רוח...!

    השבמחק
  80. אפרופו דיילות שעומדות ובוהות בך, היה לי פוסט עתיק בנושא.

    השבמחק
  81. נעלולה - זה פוסט נדיר! איפה החבאת אותו??? אני חושבת שכל מה שכבת חוויתי אותו לא פעם ולא פעמיים חוץ מהקטע של ה"לכי מפה".... WTF???
    תמיד חשבתי לעצמי למה אנשים שלא מסוגלים לתת שירות בוחרים בעבודות שגורמות להם למירמור, רואים את זה אצל מוכרים, מלצרים, דיילים, שירות לקוחות ועוד ועוד. קטע דפוק לגמרי.
    והקטע הכי דפוק, זה שכשאני מקבלת שירות טוב ונחמד אני ממש נדהמת. פעם מרוב התרגשות מילאתי משוב מדהים על איזה נציג טלפוני שבסה"כ עשה את תפקידו כמו שהייתי מצפה מכל נציג אחר...

    השבמחק
  82. אין ספק שבארץ עוד לא הבינו את נושא קידום המכירות עם דוגמיות או אולי זה מייצג בכלל את היחס ללקוחות?
    ובכלל חשבתי שקוסמטיקה קונים רק בדיוטי פרי או בחו"ל...

    השבמחק
  83. נורית, מבחינתם כנראה אין קשר בין דוגמיות לקידום מכירות, זה רק לצ'יפור או משהו...

    השבמחק
  84. שיט, באמת שלא שמתי לב לתופעה
    אני זוכרת רק שקניתי קרם של איזו חברה צרפתית, שימי לב- בסניף של המשביר בקניון קריית אונו
    הדיילת הביאה לי shit loads של דוגמיות שאני אתן גם לאמא וחברות, הייתי מופתעת לגמרי, לא ציפיתי...

    השבמחק
  85. בהחלט מפתיע!
    טוב לדעת שיש כאלו שמצ'פרות בדוגמיות.
    חבל רק שזה בעקבות קניה.
    כל הרעיון הוא להתנסות במוצר לפני הרכישה, ואז אפשר לראות שאין להן ממש אינסנטיב לתת.
    ממש הזוי...

    השבמחק
  86. היא הביאה לי שלל מוצרים מהחברה, סרומים ושטויות
    רק בגלל קרם לחות

    השבמחק
  87. בדיוק. השאלה היא מה היה קורה אם היית מבקשת לקבל את הדוגמיות בלי לקנות כלום...

    השבמחק
  88. אני אנסה את זה ם_ם

    השבמחק
  89. הגעתי דרך פוסט אחר,
    בכל מקרה 3 הערות על המצב:
    1. חזרתי מניו יורק לא מזמן, לא קיבלתי שום דוגמיות בלי שביקשתי, בחלק מהמקרים דברים ספציפיים שביקשתי לא היו. אבל לא הייתה תחושה שמרעיפים עלייך מתנות, באמת שהייתי רוצה, אבל זה לא קרה.
    2. יש באיביי ים ים דוגמיות, ואני קונה לפעמים, במיוחד של מוצרים שטרם הגיעו לארץ, או כאלה שלא ניתן להשיג.
    3. סופר פארם? יצא לי שקניתי והודעתי לדיילת חגיגית שאם לא מתאים אני באה ומחזירה. וכך גם עשיתי. אני לא בקטע שימרחו עליי מייקאפ עם קרם לחות שלא אידיאלי לי, בידיים מלוכלכות של הדיילת באמצע יום העבודה שלי. חייבת לנסות לבד בדרך שלי. אז אם היא אומרת שעל היד זה בול בול מה שאני צריכה, וזה לא הרי, ומשקרת בגלוי, שתקבל על הראש על ההחזרה יומיים אחרי. מובן שאני לא עושה זאת דווקא, אבל אני לא מיליונרית כדי לקנות 5 סוגים של אותו מוצר בשביל למצוא אחד טוב.

    השבמחק
  90. blueball - העיקר שהגעת :-)
    1. בשום מקום כמעט לא מרעיפים, לא יודעת איפה בדיוק היית אבל עצם העובדה שבכלל נתנו לך זה כבר פער גדול ממה שקורה כאן.
    2. זה יופי של דבר, גם אני קונה לפעמים דוגמיות של בשמים שאין בארץ בשביל לדעת מה להזמין מחו"ל.
    3.בסופר פארם יש מדיניות החזרה הרבה יותר נוחה ממקומות אחרים. ברור שאין מצב לבדיקת מוצר בליכלוך שיש שם. אם אין דוגמית אני מבקשת שישימו לי מייק אפ בקופסית קטנה ממייק אפ שיש לו משאבה בלבד, לא כאלה שאפשר לדחוף את האצבעות לשם...
    לגמרי אין סיבה לקנות כמה בשביל למצוא את האחד שלך.
    חבל רק שכל כך קשה להשיג דוגמית ושיש הרבה שמביך אותן לבקש.

    השבמחק
  91. דנרה,

    העלת נושא חשוב ביותר, ישר כח על הפוסט!!
    בתור אחת שפוקדת את הרשתות שציינת לעיתים תכופות המצב בהחלט מתסכל, במיוחד לאור העובדה שאני קונה הרבה מוצרים ובכסף רב.
    1. כפי שציינת, הקרצייתיות בסטנדים כבר בלתי נסבלת, לפעמים אני רק רוצה להסתכל ולהתעדכן במוצרים החדשים (ברוב המקרים אני גם קונה אותם!).
    2. חבל שאני וחברותיי שלא עוסקות בתחום יכולות ללמד את הדיילות דבר או שניים על אסתטיקה, הגיינה ואיפור - וגם על המוצרים שהן עצמן משווקות.
    3. אחראי השיווק, קראו והפנימו: לאחר קניה גדולה של מוצרי איב סאן לורן, בצעד חסר תקדים הואילה בטובה הדיילת להעניק לי 2 דוגמיות של קרם שפתיים(מתוך שקית של כ-30), אז הדוגמיות כן קיימות. אני כל כך מרוצה מהדוגמית ובטוחה שאחזור לקנות את המוצר בגודל מלא. דוגמיות זה מוכר! וגם מי שלא תבצע קניה תחשף למוצרים החדשים.
    4. ספקו טסטרים ללקים לאלתר! לעולם לא אעז לנסות עלי לק חדש בחנות לפני ששילמתי עבורו אך בכנות, איני מאשימה את הלקוחות האחרות.
    בנוסף, כל סטנד צריך להיות נקי, מלא בטסטרים ובמוצרים.

    סליחה על האורך (לא יצא לי לקרוא את כל התגובות אך אני מאמינה שחזרתי על לא מעט מהן) אך כיוון שהנושא לא זוכה להרבה התייחסות אני מקווה שהפעם רשתות הקוסמטיקה יקראו את הפוסט ויבינו שהכותבת והמגיבות מונות אחוז קטן מלקוחות מתוסכלים שיוצאים מהסניפים מאוכזבים מחווית הקניה!
    לא ברור למה כל כך קשה להם להבין ששירות טוב ומקצועי רק יתגמל אותם..

    שוב תודה לך על הפוסט :)

    השבמחק
  92. תודה רבה יעל :)
    המצב בהחלט מתסכל ולצערי אני לא רואה את האור בקצה המנהרה....
    1. הקרצייתיות הזו זה משהו שמתיש אותי והרבה פעמים רק מלחשוב על זה אני מוותרת על הביקור בפארם...
    2. זה עניין שמדהים אותי כל פעם מחדש!
    3. אין מילים.... בחו"ל היו מרעיפים עליך כמויות של מתנות על קנייה כזו.... אפילו מעליב הייתי אומרת.
    4. אני כבר הבנתי שכשאני קונה לק בפארם יש סבירות גבוהה שאני לא אהיה הראשונה שפותחת אותו. עצוב. ואת רוצה טסטרים? בקושי יש מבחר ראוי ומלא...

    הניקוי וההיגיינה זה א' ב'. חבל שבמציאות זה לא ממוקם בראש סדר העדיפויות...

    מצחיקה את, על מה סליחה? תאמיני לי, הרבה פה בתגובות שיחררו דברים שהיו אצלן בבטן המון זמן, הגיוני לגמרי.

    אם היה לי שביב תקווה שהחברות והרשתות יעשו משהו בעניין הרי שהוא כמעט נמוג. חבל.

    השבמחק
  93. אני לא יודעת אם זה נכון או לא, אבל אמא שלי תמיד אמרה לי שהדיילות שומרות את הטסטרים לעצמן.

    השבמחק
  94. את הטסטרים או את הדוגמיות?....
    טוב מה זה משנה, מה שאת אומרת לא מפתיע אותי בכל מקרה....

    השבמחק
  95. וואלה לא קראתי, נכון, כאב ראש מטורףףףף, אך עיינתי בפני הדברים..אני חושבת שאולי בארץ, אם ייתנו אצבע נבוא לקחת כל פעם ואת כל היד?

    השבמחק
  96. חחח, עם התרבות בארץ, יש מצב...
    מצד שני אולי זה כי לא נותנים ואם נדע שכמדיניות נקבל כשנרצה אז לא תהיה בעיה.

    השבמחק
  97. נכון , עם עיקש תתעקש עם פתל תתפתל עם נחש תתנחש :)
    זו אשמת המדיניות...

    השבמחק
  98. אנונימי24.11.2012, 16:36

    הכי הזוי, גם שכבר בא לי לקנות איך שאני נכנסת למחלקת הקוסמטיקה עפות לעברי לא פחות מארבעה דיילות בו זמנית, ולכולם יש את הפרצוף המשפוכטל ואת יודעת שאחרי שתסתובבי הם יתחילו להתלחשש עליך, אני ממש מרגישה שאני מפריעה להם באמצע שיחת בנות, אני שונאת לקנות בסופר פארם!!!!!

    השבמחק
  99. סיפור מוכר לכולנו :(
    לא ברור למה עד היום הן עוד לא הבינו שזו בטוח לא הדרך למכור...

    השבמחק
  100. לא ברור לי מה ההתקמצנות הזו על דוגמיות. מה נראה לדיילת, שאני אקנה משהו שלא בטוח שבכלל מתאים לי רק בגלל שהיא מתעלקת עליי?
    לא אשכח את הפעם שחשבתי לתומי לקנות קרם פנים בקלרינס. אמרתי לדיילת שאני רוצה לנסות את ג'ל הפנים מסדרת דיילי אנרג'ייזר, והיא עטה עליי עם קרם וסרום מהסדרה לעור שמן. היא כל כך עצבנה אותי שפשוט הלכתי משם.
    מה שכן, אני רוצה להזכיר לטובה שני מקרים:
    הייתי בסופרפארם ברמת אביב עם אמא שלי וקניתי מסקרה של שאנל. למזלי, באותו יום התארח בסניף מאפר של החברה שהגיע מצרפת (אנחנו דוברות צרפתית אז אולי זו הסיבה :-) ), שצ'יפר אותנו בדוגמיות של 4 (!!!) ליפסטיקים מהקולקציה החדשה, 2 דוגמיות קרם לחות ודוגמית קרם אנטי אייג'ינג לאמא שלי. מלך.
    ביום שישי הייתי בסופרפארם בראשון לציון והתלבטתי לגבי מוצרים של דקלאור, בעקבות רכישת קיט ניסיון. הדיילת הייתה מקסימה ויעצה לי לעניין. החלטתי לקנות מוצר אחד מתוך השניים שהיא המליצה עליהם, ולמרות שלא הייתי זכאית לקיט מוצרים מתנה, היא נתנה לי קיט פדיקור ושתי דוגמיות בושם. באותו היום חזרתי, קניתי את המוצר השני שהיא המליצה עליו וקיבלתי גם את קיט המוצרים :-). מי שמעוניינת - מדובר בסניף קניון הבאר, ולדיילת קוראים איילת.

    השבמחק
  101. עלמה, טוב לשמוע גם סיפורים מפרגנים כאלו, חבל שהם החריגים ועדיין מדיניות הדוגמיות לא משתנה בכלל...

    השבמחק
  102. אליענה7.2.2013, 11:03

    אני שמחה לבשר שיש שיפור אצל קלרינס, לפחות בסופרפארם בקניון רמת אביב. שלשום קפצתי לשם, כסיור מקדים לקראת הקלרינס דיי שהיה אתמול. הדיילת הייתה אדיבה מאוד, ענתה על השאלות בסבלנות וניכר היה שהיא מתמצאת היטב במוצרי החברה (מה גם שממבט ראשון היא ידעה לומר לי מה סוג העור שלי). היא גם המליצה לי לא לקנות כלום באותו יום אלא לחזור למחרת כדי ליהנות מההנחות. מכיוון שלא היו לה דוגמיות לפילינג, המסכה וקרם הפנים שרציתי לנסות, היא מילאה לי קופסיות שאוכל לנסות בבית, ומכיוון שמקרם הפנים שרציתי נשאר רק בקבוק אחד - היא שמה אותו בצד כדי שבמקרה שארצה לרכוש אותו למחרת, הוא יהיה במלאי.
    הגעתי למחרת ורכשתי את המסכה, קרם הפנים וקיט מוצרים למתנה, והיא פינקה אותי בפאוץ' עם איזה 10 דוגמיות, כולן של מוצרים שמתאימים לגילי ולסוג העור שלי. הודיתי לה והדגשתי שחזרתי אליה בזכות הייעוץ הענייני והלא מעיק שלה, ובזכות זה שהיא לא ניסתה לדחוף לי בכוח דברים שלא רציתי.
    בהמשך היום חזרתי לסניף כדי לקנות עוד מוצר אצל קלרינס. אמנם הדיילת המקסימה לא הייתה, אבל המחליפה שלה גם הייתה חמודה ופינקה אותי בעוד 3 דוגמיות שהיא נתנה לי לבחור.
    בקיצור - יש תקווה לקלרינס, ותודה רבה לנרה הדיילת המקסימה!

    השבמחק
  103. שמחה לשמוע על החוויה שלך, נשמע נפלא. תתחדשי על הכל!
    ברור שיש גם דוגמאות לדיילות נהדרות ומקצועיות, כך למשל עם הדיילת של סיסלי שהזכרתי. אבל העניין הוא שזה בשוליים. אנחנו הרי יודעות שזה לא מייצג את מה שקורה באופן גורף, בגלל זה אנחנו מופתעות כשיש שירות כזה. אם כולן היו כמו נרה אז פני הדברים היו שונים לגמרי. הלוואי :)

    השבמחק
  104. כל התופעה של דיילות היא בעיניי מיותרת. לא קרה מ-ע-ו-ל-ם שהדיילת הצליחה לעזור לי למצוא מה שאני מחפשת, ובשנים האחרונות אני מוצאת את עצמי בורחת מהן כמו מאש. מה גם, שאני מסוג האנשים שעושים את "המחקר" שלהם באינטרנט וקוראת סקירות וחוות דעת בבלוגים שונים (כמו שלך, שהוא כידוע לך נחשב בעיניי כאחד מהמקורות המהימנים לבחירת מוצרי קוסמטיקה ויופי), ולמעשה אני לא באמת זקוקה לעזרה שלהן, כי אין לי קניות אימפולסיביות. אבל התופעה המזעזעת בעיניי של שימוש במוצרים למכירה כטסטרים היא תופעה מבחילה שיש למגר ובמהירות. אני בעצמי ראיתי דיילות ששמות לקים חדשים, המוצעים למכירה, ליד לקוחות ואף ממליצות ללקוחות שמתלבטות לנסות על האצבע ואז להחליט. ראיתי לקוחות שבאות, מורחות לק ויוצאות מהחנות. ראיתי דיילות שפותחות קופסאות, מדגימות וסוגרות את הקופסא, כאילו לא נעשה במוצר כל שימוש. זה באמת מזעזע אותי כי זה מאוד לא סטרילי ומאוד לא מקצועי. כמובן שלסניפים האלו לא חזרתי. בכל מקרה, פוסט מצוין, כמו תמיד.
    רעות

    השבמחק
  105. מסכימה עם מה שכתבת, במקרה של משתמשת כמוך שהיא לא צרכנית אימפולסיבית וגם עושה מחקר לפני רכישות, במיוחד יקרות, המצב הרבה יותר טוב. הבעיה היא עם כאלו שלאו דווקא עושות רכישות של רגע אלא באמת צריכות הכוונה בשביל ההתאמה הטובה ביותר. אם הן ייעזרו בדיילות אז הסוף איתן ידוע מראש...
    העניין של מוצרים חדשים כטסטרים פשוט מבחיל, אני חושבת שראיתי כבר הכל. לפתוח מייק אפ חדש ולהוציא ממנו כי נגמר הטסטר זה פשוט בזיון. זו בעיה כללית, לא רק של סניפים מסויימים, םשוט לא יוצא לנו לראות הכל בזמן אמת..
    תודה רבה על ההתייחסות והפרגון יקירה, שמחה תמיד שאת מחשיבה את הסקירות :)
    נשיקות!

    השבמחק
  106. ברור שאפרגן! לימדת אותי לקח חשוב- איכות ולא כמות. אני לא צריכה עשרה שפתונים אדומים, אלא רק אחד איכותי, בצבע ובמרקם שבאמת מחמיאים לי. מלבד זאת, העובדה שאני כבר לא קונה אימפולסיבית אלא בצורה יותר מחושבת ומודעת לא רק הקל על חשבון האשראי, אלא גם על ההרגשה הכללית. אני נכנסת לסניף ולוקחת משהו שאני יודעת שיתאים לי ויחמיא לי. עובדתית- כל הקניות שעשיתי מאז שאני קוראת את הבלוג (הנפלא) שלך התגלו כהצלחה מסחררת ולשם שינוי אני קונה מוצרים וממש משתמשת בהם ולא סתם שמה במגירה להעלות אבק ולהתקלקל. ועם זאת, הדבר היחידי שאני לא "חסינה" אליו הוא השימוש בלקים למכירה כטסטרים לכל דבר, מכיוון שאני לא קונה דרך האינטרנט (יש לי סטייה כזו- אני חייבת לראות את המברשת של הלק לפני שאני קונה. לכי תביני), אני עדיין נאלצת לקנות באותם מקומות שאני יודעת שיש סיכוי שמישהי אחרת פתחה את הבקבוק ומרחה את הלק על האצבעות שלה קודם לכן. ולגבי הדיילות, שהן תופעת-טבע לכל דבר, אין תקווה. בשבוע שעבר, דיילת אחת נצמדה אליי במשך כמה דקות ולא עזבה אותי, גם כשהודעתי לה בנימוס שאינני זקוקה לעזרה, עד שהתייאשתי, הסתובבתי ויצאתי מהסניף. פשוט זוועה. לשמחתי כבר יש לי כל מה שאני צריכה כרגע, אז לא אחזור לשם בקרוב. ואגב, הצ'אבי סטיק שקניתי באפריל הם פשוט נפלאים... במיוחד האינטנס! אבל אני חייבת לציין שדווקא Chunky Cherry הוא האהוב עליי עד כה (אני יודעת שגם את אוהבת אותו). הוא מפתיע בכמה שהוא נעים על השפתיים ומחמיא. אפילו בעלי שם לב לשינוי (הוא פחות אוהב כשאני שמה את השפתונים הכהים שאני כל-כך אוהבת, אבל לצבעים הבהירים האלה הוא מאוד מפרגן!) :)
    רעות

    השבמחק
  107. הקטע הזה של ההיסחפות ורכישת מוצרים בכמויות זה יותר אובססיה מאשר הנאה, הרי בסופו של יום אין מצב שנשתמש בכל זה. בהחלט עדיף לרכוש מוצר אחד מדוייק מכמה בערך, זה מהנה, מפנק וכן - גם פרקטי.
    עם הלקים זה בהחלט בעייתי, פשוט אי אפשר לדעת מי חיטט שם קודם, יש על המדף לקים שאת רואה בבירור שהם כבר לא מלאים, הזוי.. אולי הפתרון בשבילך לבקש שיוציאו לך מהמגירה/מחסן?...
    כשהדיילות מביאות לתוצאה הפוכה ממה שהן אמורות... לצערי על כל אחת כמוך יש עשר שיזרמו איתה ברמה כזו או אחרת. אולי בגלל זה אין אינסנטיב לשנות את שיטת המכירה הזו.
    מהצ'אבים הרגילים אני בהחלט אוהבת את ה- Chunky Cherry בגלל שיש לו גוון מובחן ולא לגמרי שקוף כמו האחרים. שמחה שבעלך שם לב, כיף למצוא משהו שכל כך שונה ממה שאת רגילה אבל עדיין מרגיש לך יפה :)

    השבמחק
  108. איתי, כמו רוב הגברים שאני מכירה, מאוד אוהב את הקונספט של "ללכת עם ולהרגיש בלי"- ותמיד כשאני שמה לק ורדרד-בהיר, או במקרה הזה- שפתון בהיר, הוא פתאום שם לב שהתאפרתי ומחמיא כמה זה יפה. וכשאני שמה לקים כהים\ צלליות מעושנות או ליפסטיק כהה (במיוחד הג'יגולו ההורס של גרלן...) הוא תמיד אומר שזה נראה "מתאמץ מדי". לכי תביני גברים :) האמת שהאינטנס הפתיע אותי לטובה, לקחתי שלושה גוונים (Roomiest Rose, Plushest Punch, Grandest Grape)והפיגמנט שלהם מאוד הפתיע. במיוחד Grandest Grape. אבל שום דבר לא יחליף את הג'יגולו שלי :) חחח
    אני אקח את הטיפ שלך לגבי הלקים, לא חשבתי אפילו לבקש מהמחסן. למרות שאין לי תכניות לחדש את מלאי הלקים נכון לעכשיו. יש לי כל-כך הרבה ובסוף אני מוצאת את עצמי עם אותם 5 לקים של ESSIE שאני חורשת עליהם עד-בלי-די... אבל לכי תדעי. הכי כיף להתחדש בגוונים חדשים.... אחת ההנאות.

    השבמחק
  109. חחח, מזל שאנחנו לא מתאפרות בשבילם ;)
    זה כמו מישהי עם שפכטלים של איפור מכל כיוון אבל בגלל שהיא בחרה בגוונים טבעיים הם בטוחים שהיא לא מאופרת ומישהי אחרת לא תתאפר בכלל אבל רק תשים אייליינר כחול זה יראה להם כאילו פורים.... LOL
    בדיוק - בשורה התחתונה - הג'יגולו מנצח :)
    כיף לך שאת חורשת על הלקים! כשימאס לך אז זה יתחיל לאט לאט לדגדג לך בקצות האצבעות ותתחילי לחשוב על להתחדש ;)

    השבמחק
  110. כן, אבל אני חורשת על אותם 5 כל הזמן, ויש לי למעלה מ-100 באוסף. ברגע של חולשה אפילו שקלתי להתחיל לדלל את האוסף בגלל זה :)
    אגב, את לגמרי צודקת לגבי איך גברים תופשים איפור. ועדיין, אני לא מוותרת על הגוונים הכהים. לשמחתי הוא מבין עם מי הוא התחתן ואפילו מחמיא על הג'יגולו כשאני שמה. תאמיני או לא, אבל התאפקתי ולא רצתי לקנות לקים חדשים במבצע של 2+1 של אסי. הרבה יותר כיף לקנות לק פעם ב-, ולהנות ממנו תקופה, ורק אז לחדש את המלאי. כשהייתי קונה כמה לקים באותה קנייה, מצאתי את עצמי לא פעם ולא פעמיים חורשת על אחד ומזניחה את היתר. אני עכשיו עם A-List של Essie, ללא ספק האדום האהוב עליי כרגע.

    השבמחק
  111. זה רק אומר שאת יודעת מה את אוהבת לעכשיו, אבל ברגע זה יכול להשתנות, אז טוב שמחכים לך עוד מאה שם ;)
    זה שיש מבצע שווה לא אומר שחייבים לרוץ לקנות, אבל יש הרבה ששוכחות את זה. הרי תמיד יהיה עוד מבצע, הם לא נגמרים אף פעם.. תאמיני לי שברגע שיבוא לך החשק על גוון מסויים אז מבצע או לא - הוא יהיה שלך! LOL

    השבמחק
  112. היתה לי חוויה מאוד מתסכלת השבוע במשביר לצרכן עם דיילת הקוסמטיקה של גארלן והרגשתי צורך לחזור לפוסט הדוגמיות שלך ולקרוא את מה שכתבת. אני חושבת שקניית מוצרי איפור צריכה להיות חוויה כיפית, לרגש, לא להיות "רשימת מכולת" שצריך לעבור עליה ולסמן וי. השבוע הייתי במשביר ורכשתי כמה מוצרים שרציתי לקנות כבר הרבה זמן (כפי שאת יודעת מהמיילים שלנו) וחיכיתי למבצע הולם. קניתי פודרה, טוש הארה, מסקרה ושתי צלליות- כולם של גארלן. כפי שאת בוודאי מנחשת, זו היתה רכישה גדולה, יקרה, מאוד לא שגרתית. ממש לא קנייה אימפולסיבית אלא תוצר של שבועות של קריאת ביקורות וכו'. הגעתי לשם ודיילת הקוסמטיקה היתה כל כך מעצבנת, כל כך לא נחמדה, שזה הוציא לי את כל האוויר מהמפרשים. היא נדבקה אליי ולא עזבה גם כשאמרתי לה בפעם העשרים שאני מסתדרת מצוין בלעדיה. אחרי שבחרתי את המוצרים, היא בקושי רב הסכימה לתת לי דוגמיות והייתי צריכה ממש להתעקש איתה כדי להוציא ממנה עוד דוגמית. למה את מתקמצנת? אני מוציאה פה מאות שקלים על מוצרים, את אמורה לגרום לי לרצות להביא לי דוגמיות כדי שאנסה מוצרים נוספים מהמותג, מוצרים פוטנציאליים לקנייה... ושיא השיאים היה, שחיפשתי גוון מסוים של שפתון (מהסדרה האהובה עליי, ROUGE G) ולא היה לו טסטר. אמרתי לה 'לא נורא' ועברתי הלאה. אבל היא התעקשה, הוציאה את השפתון מהאריזה ומבלי למצמץ בכלל, לקחה מקלון לניקוי אוזניים והעבירה אותו על השפתון! מדובר במוצר למכירה (לא בטסטר), שפתון שעולה 300 שקל (!!!) והיא פשוט, על דעת עצמה, הרסה אותו לחלוטין. הייתי פשוט המומה. בכלל, כל עניין הסטריליזציה שם לוקה בחסר. כשרציתי לראות את הפודרה, היא באה ונגעה בה עם האצבעות המלוכלכות שלה, כאילו היתה טסטר. ביקשתי ממנה שלא תכניס את האצבעות לתוך הפודרה כי הן מוכתמות במייקאפ שהיא שמה מקודם והיא הסתכלה עליי כאילו השתגעתי. אני לא מבינה את זה ואישית זה מגעיל אותי. בשורה התחתונה, היא הרסה לי את כל החוויה של הקנייה. הלכתי, שילמתי ויצאתי מהחנות בתחושה של גועל. ובלי שום קשר, אני לא רוצה להישמע מגעילה, אבל אני ממש לא צריכה טיפים על איפור מאישה בשנות החמישים לחייה ששמה צלליות כחולות על העיניים, מייקאפ שבהיר מהעור שלה בשלושה גוונים לפחות, סומק מוגזם ואודם ורוד כהה. פשוט מגוחך. אני באמת חושבת שדיילות קוסמטיקה הן תופעה מזוויעה שצריכה להיכחד כבר מהעולם הזה........ אוף.
    וזהו, הייתי חייבת להוציא קיטור. סלחי לי....
    רעות

    השבמחק
  113. אויש... נשמע זוועה ולצערי זו לא פעם ראשונה שאני שומעת על שימוש במוצרים למכירה :(
    מזמן אני כבר חושבת שהמוצרים בארץ צריכים להיות מנויילנים כך שאי אפשר לפתוח בכלל משהו חדש.
    בכל מקרה, את ממש לא היית צריכה לקנות שם לדעתי, לצ'פר אותה על הקניה שלך.
    אני לגמרי מסכימה איתך שזו צריכה להיות חוויה כייפית, פינוק, בטח עם מוצרים ברמה הזו.
    בלי קשר, רמת הדיול בארץ נמוכה, למרות ההדרכות שהן עוברות הן עדיין לא מפגינות ידע, לא על המגוון שלהן ולא בכלל (אני מכלילה כמובן, תמיד יש יוצאות דופן). הרמה האנושית נמוכה, זה נובע גם מרמת השכר וגם ממדיניות התגמול וההתנהלות ברשתות. לצערי זה לא משהו שעתיד להשתנות בטווח הנראה לעין וגם לא בטווח שאחריו....

    השבמחק
  114. לצערי זה היה הערב האחרון של המבצע של 50 אחוז על גרלן ומאוד רציתי כבר לקנות את המוצרים. היא לא עזרה לי בכלל, אם כבר- הרסה לי את החוויה. אם היו עוד ימים למכירה הייתי בטוח קמה והולכת. לחזור לשם בטוח לא אחזור (זה מבאס, כי הסניף ממש לא רחוק מהבית שלי) וגם לא אמליץ לאף אחת שאני מכירה. לא מבינה למה מישהי כל-כך לא איכותית אמונה על מותג איכותי כמו גרלן. היא לא עושה להם חסד, אם כבר פוגעת בשמם הטוב. מזעזעת.
    הלוואי והמוצרים היו מנויילנים..... למה לא עושים את זה???

    השבמחק
  115. זו הבעיה, המבצעים מפתים והדיילת הורסת את החוויה ברגע...
    הלוואי שהיה מיתאם בין רמת הדיילות למותג אבל גם מדיילות של מותגים עממיים הייתי מצפה למינימום התנהלות תקינה.

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails