1 בינואר 2011

לוק אתני: דרמטי, חושני ומסתורי


הפוסט הזה מוקדש במיוחד לסבתא הכי יפה ומדהימה בעולם שיש לה היום יומולדת, סבתא שלי. בניגוד לשלל מוצרי הטיפוח שלה, באיפור מאז ומתמיד היה רק מוצר אחד בלבד שהיה אצלה בשימוש קבוע. מוצר שחור לעיניים שלא מסירים אף פעם (כן, גם לא לפני השינה) ורק מחזקים אותו כל הזמן – הכְחוּל. יוצאות תימן מספרות שלכְחוּל יש סגולות בריאותיות ולכן מי שמשתמשת בו על בסיס קבוע מוגנת יותר מדלקות ובעיות עיניים אחרות. סבתא שלי, שהתברכה בעור בהיר וצח ועיניים כחולות משל הייתה בריטית מהמפסטד, מחזיקה בבית כמות כְחוּל שהייתה מספיקה לדיירות כל הרחוב למשך שנים – העיקר שלא יחסר בטעות... והתוצאה? דרמטית ואותנטית.

יש פתגם  בתימנית שאומר: כֻּחל אַלעֲשִׁי – לִלעַין, וַכֻּחל אַלצבּח – לִלּזין, וַכֻּחל בּעדּ אלגֲדּא – לִמַלעוּן אַלוַאלִדּין.
והתרגום: מי שכוחלת עיניה בלילה מטרתה לחזק ראות עיניה, ומי שכוחלת עיניה בבוקר מטרתה להראות יפה בעיני כל רואיה, אך אם כוחלת עיניה בשעות אחר הצהרים, מטרתה להיפגש עם מאהבה.

אחרי משפט כזה ברור שבשלב כלשהו לפני הרבה שנים הייתי חייבת לנסות את החומר האתני אותנטי הזה (אל תתרגשו מהשליטה בשפה, אני לא דוברת אותה בכלל אבל הפנמתי את המשמעות...). חוץ מזה, אם לוקח 10-20 דקות (תלוי ברמת ההשקעה והמיומנות) ליצור מראה מעושן, הרי שלסבתא שלי זה לוקח בדיוק 10-20 שניות (WTF??), אז שלא אנסה את הפלא? שמחה וחדורת אנרגיות אותנטיות קבעתי עם סבתא שלי פגישה מסודרת בעניין (כי היא תמיד עסוקה יותר מכל אחד שאני מכירה...). מרוב ההתרגשות הייתי כל הלילה סַמְרַה (בתרגום מתימנית: ערה בלילה). הגעתי אליה חפה מאיפור ועדשות מגע (ליתר בטחון...). ההדרכה החלה, האמת? זה לא היה פשוט ואפילו די טראומטי. בעלי לב חלש יכולים להפסיק את הקריאה בדיוק כאן!

עפרה חזה המדהימה מיישמת בהצלחה: מדגמנת כְחוּל כמו שכְחוּל צריך להראות!

ראשית, איפה בדיוק שמים את הכְחוּל הזה? נראה כאילו זה מכסה את כל מסגרת העין מבפנים ומבחוץ בלי גבולות ממש מוגדרים. התשובה היא שמניחים את החומר במעקה העין (כן, החלק הרטוב הפנימי ששמים בו עפרון שחור). חום הגוף מפזר אותו בצורה כזו שנותנת אפקט מעושן (מי אמר מברשת טשטושים? מי??) והמחמירות יגידו אפקט מלוכלך (בכל זאת זה מתערבב עם כל הג'יפה שיש בעין, אבל מילא, זו לא הנקודה עכשיו...). אפשר כמובן להניח את הכְחוּל גם כמו אייליינר או צללית, למרות שזה לא הייעוד הראשוני.

שנית, איך מניחים את זה? הכְחוּל זו למעשה אבקה טחונה בתוך בקבוקון (רנדומלי פנוי...). איך היא בדיוק יוצאת משם ונוחתת בתוך העין שלי? אז תכירו את האפליקטור המפחיד בעולם. בהתאמה למספור מברשות ואפליקטורים הענקתי לו את הכינוי מס' 666, מה שלא הותיר לו ובמיוחד לי הרבה סיכוי, והמבין יבין.... מדובר על מקל דק וארוך במבנה עגול או מרובע שהולך ומתחדד לקראת הקצה ויצוק מזהב או כסף דחוסים. את האפליקטור הזה טובלים בתוך הכְחוּל. מה???... הדבר הזה בעין שלי? אין מצב! אמנם כבר מזמן אני לא רואה 6/6 אבל אני עדיין במצב שאני רואה משהו... טוב, לא הייתה ברירה, בכל זאת פיניתי את סבתא שלי מענייניה השוטפים. הגיע רגע האמת. קיבלתי ממנה הדגמה יסודית שלא הייתה מביישת פרופ' לאנטומיה באוניברסיטה, מתוך ציפייה שבניסיון הראשון, מקסימום השני, אני הופכת לבעלת מיומנות שכל תימנייה בת 70 תתקנא בה... אז זהו שלא.

אפליקטור מס' 666: הדבר המתכתי הזה בתוך העין שלי???

במה אתחיל בכלל? קודם כל הפחד בלהכניס את האפליקטור הזה גרם לידיים שלי לרעוד כאילו בדיוק קיבלתי מחלת פרקינסון בשלב המתקדם שלה. המגע של האפליקטור לא ידידותי בכלל לעין, הוא קר וקשה. אחרי מספר ניסיונות, שבטח במהלכם סבתא שלי חשבה 'מה השתבש בדיוק עם הילדה הזו?', הצלחתי להניח את האפליקטור בתוך העין. מה עכשיו? לפי סבתא שלי עוצמים את העיניים ומתחילים להזיז מימין לשמאל כמה פעמים, או יותר "קל" פשוט לסובב ולמשוך החוצה, כן, בלי לראות כלום. מה לסובב?? רק המחשבה על זה גרמה לי לרצות ללכת להקיא את הג'חנון שאכלתי חצי שעה לפני... טוב, שוב לא נעים ואין ברירה. מה אומר ומה אגיד? גם ככה הראיה שלי לא משהו והעיניים רגישות, אם תדמיינו לבד את ההרגשה איך זה לעצום את העיניים ולסובב את הדבר הזה בפנים, זה לא יתקרב למציאות אפילו בקצת. עוד לפני שסיימתי רבע סיבוב התחלתי לצרוח כאילו כיבו על האישונים שלי סיגריה בתנועות סיבוביות. וסבתא שלי? מסתכלת עלי במבט של 'תירגעי, איזו drama queen...' הוצאתי מיד את האפליקטור והבנתי שזהו. אני עיוורת. לא מספיק העיניים שורפות לי רצח ואני מרגישה כאילו מישהו דחף לי חול מחוף מציצים ישר לעין, גם לא הצלחתי לפתוח אותן, כל זאת בשילוב של דמעות כאילו בישרו לי שמישהו גנב את האופניים המדהימים שלי (ה- Specialized היפים ביותר בעולם!). סבתא שלי ממשיכה לשבת רגועה (ממש כאילו היא בהפסקת תה של ארבע אחה"צ) ובטח חושבת עכשיו 'אין... בטוח משהו משובש אצל הילדה, בטוח!', בעוד אני בסצינה היסטרית כמו מתוך "ניפ טאק" מתחילה לדמיין את הניתוחים שאצטרך לעשות בעיניים בעקבות הניסוי.

יש עוד פתגם בתימנית שאומר: מַאן יִשְתִי אַדָדַח לַא יִגוּל אָח!
והתרגום: מי שרוצה להיות יפה שלא יתלונן, שישלם את המחיר!
או בתרגום חופשי שמוכר לכולנו: בשביל יופי צריך לסבול!
אני לא בטוחה שלזה התכוון המשורר אבל אחרי הסרטים שעברתי עם הכְחוּל אין ספק שזה מתאים כאן יופי!...

הכְחוּל האותנטי: מהמם אך רק לבעלות עיניים חסינות מלידה!

בזאת הסתיים הניסוי. היה קשה, לא פשוט. הייתי רוצה לומר שמה שהיה לי הכי קשה זו ההכרה שכבר לא יהיו לי עיניים מעושנות מהממות כמו של סבתא שלי (ברור שלא יהיו לי, מה חשבתי לעצמי? הרי נתקעתי בכלל עם עיניים חומות ולא כחולות...), אבל אני לא יכולה לומר את זה. מה שבאמת היה הכי קשה לי זו הטראומה שאני סוחבת עד היום מהדבר הזה, למה זה קרה דווקא לי? למה?? בכל מקרה, הסיפור הסתיים בכך שסבתא שלי בשיא הנונשלנטיות מביאה לי בקבוקון קטן ומקושט + אפליקטור (אחד ממיליונים שיש לה, בטוח לא מהשווים שבהם כי נראה שזו בסה"כ מחווה בשבילי, ברור לה שאין מצב שיצא ממני משהו בתחום הזה וחבל לבזבז עלי אחד "רציני"). היא אומרת לי שהכי טוב שאנסה בבית לאט לאט, סטייל אימון מביא לשלמות (ברור, אני מבזבזת לה זמן יקר מהעיסוקים) ובטוח יהיה בסדר. הרי לא יכול להיות שעדה שלמה מסתדרת עם זה אבל רק אני "רגישה". מביך משהו...

טראומה כבר אמרתי? בכל מקרה, הבקבוקון הזה לא נפרד ממני כבר שנים רבות ויש לו מקום של כבוד בשידת האיפור שלי, למרות שברור שהדבר הזה לא נכנס לי שוב לעין בחיים!

קארי בשוק אבו דאבי: מפגש הזוי בשוק גורם לה להצטייד בכְחוּל ללוק מפיל אך אסור

ואחרי הכל, החלום על עיניים במראה אותנטי, מסתורי וחושני, כמובן בתוספת מסקרה קטלנית, שמתאים במיוחד לתקופה החורפית האפלה, לא ממש עזב אותי. כל מי שצפתה ב- 'Sex and the City 2' שיצא לפני כחצי שנה, בוודאי זוכרת את הסצינה (המופרכת לטעמי) בה נפגשו קארי ואיידן מכל המקומות בעולם בשוק באבו דאבי. בהמשך רגע לפני הפגישה "האסורה" שלהם, מה שהיא דאגה לעשות זה להדגיש את עינייה בנדיבות עם הכְחוּל שרכשה בשוק ולארגן לוק דרמטי חושני (ואסור...) שאי אפשר לעמוד בפניו (איפה ביג איפה?...). מזכיר את המשפט הראשון בתימנית שמופיע כאן למעלה, לא? זה שאומר שהמטרה להיפגש עם המאהב... בכל מקרה, למי שמעוניינת, ב- You Tube יש הצפה של סירטונים על איך להשיג את המראה "האתני" הזה שלה מהסרט. בהחלט לוק הורס!

כְחוּל גרלן שחור וטורקיז: מוצר נחמד אבל ציפיתי ליותר

לשמחתי, ותקופה מסוימת אחרי 'הניסוי' עם סבתא שלי, חברת גרלן השיקה מוצר מסדרת הטרקוטה החביבה עלי שנקרא Khol Loose Powder, בעברית זה נקרא כַּחַל. הם מתארים אותו כמוצר האורגינלי אוריינטלי להשגת עיניים לוהטות. תיאור מבטיח בהחלט! כשהראיתי לסבתא שלי בהתלהבות את המציאה היא לא התרגשה יותר מדי אבל פירגנה לעיצוב 'המתקדם והמיוחד', הרי 'אין כמו המקור'. אז את המוצר הזה מניחים ע"י הצמדה למעקה העין, עוצמים את העין ומושכים החוצה, דוגמה ממחישה בסרטון למטה (וכמובן אפשר לנסות ולהניח בצורות אחרות). גם במוצר הזה בזמן ההנחה נופלת מעט מהאבקה על הפנים ומלכלכת בדומה לכל כְחוּל שמניחים בצורה כזו. על מנת לנסות להפחית עד כמה שניתן את הלכלוך מומלץ לנער קלות את האפליקטור בתוך המיכל לפני שמשתמשים. רכשתי אותו בגוון שחור שהגיע עם אפליקטור נעים יותר לעין, לא רע מבחינת מריחה והעמידות סבירה. אבל הפיגמנט לא שחור פחם כמו האותנטי אלא יותר דהוי, לא אפקט עוצמתי מספיק. בהמשך רכשתי גם את גוון הטורקיז המטאלי מנצנץ אך הוא היה ממש מאכזב כי הפיגמנט לא ממש מרשים, עמידות נמוכה והפורמולה פחות נעימה בעין. אבל איך שלא אסתכל על זה, הכְחוּל של גרלן נחמד ונעים בהרבה לעין מהכְחוּל האותנטי (לפחות בו אני מסוגלת להשתמש), גם אם אינו דומה לו לא במראה שנוצר ולא בעמידות. נכון להיום המוצר הזה מגיע באריזה קצת שונה משלי כי המיכל שקוף, בהחלט יותר פרקטי אך זה נראה הרבה פחות מרשים ומעוצב ויותר פשוט. בכל מקרה, נראה כי למרות שהעיצוב השתנה הפורמולה הנוכחית זהה, לא מצאתי שום התייחסות של החברה לשיפור או שינוי בפורמולה הקיימת.

כְחוּל לוריאל: פורמולה רצינית ביותר!

גם לוריאל מציעה תחליף בסדרת HIP שנקרא Professional Kohl Eyeliner אך הוא אינו ניתן להשגה במחוזותינו. החלטתי  לגוון ורכשתי את הגוון הכחול כהה מטאלי. המוצר מעוצב בצורה הייטקית ומגניבה. מפלסטיק דחוס ואיכותי. בניגוד לגרלן שהשקיעו מאוד בעיצוב המהמם שיראה אוריינטלי, כמו כל סדרת הטרקוטה, המוצר הזה לא מתיימר לדמות למה שהוא לא. האפליקטור שלו יותר נוח לאחיזה מזה של גרלן והוא גם מעט שונה, כשהקצה שלו דק יותר וסיליקוני גמיש. התוצאה שהתקבלה היא האינטנסיבית ביותר מכל הכְחוּלים האחרים שניסיתי. הכְחוּל דרמטי ואינטנסיבי כל כך בעיניים שאני לא יכולה לדמיין אפילו איך יוצא השחור שלהם. גם העמידות מאוד מרשימה. שני הדברים המרכזיים אליהם כדאי לשים לב: דבר ראשון המוצר הזה יותר מלכלך יחסית לאחרים ולכן מומלץ לשים אותו ואח"כ להתחיל להתאפר. דבר שני הפורמולה של הכְחוּל פחות עדינה מזו של גרלן אך גם לא אגרסיבית לעין כמו זו האותנטי. משהו באמצע. כנראה You can’t win them all...

כְחוּל מרוקאי: אם היו נקבוביות פתוחות בעיניים הוא היה סוגר אותן מיד!

לא מזמן נזכרה קרובת משפחה שלי שקנתה כְחוּל מרוקאי מקורי בטיול במרוקו. כן, גם מרוקאים בעניין מתברר. היא לא אהבה אותו מסיבה אחת מרכזית – הגוון שלו אפור כחלחל שימרי מנצנץ ולא שחור פחם מטאלי כפי שהיא רגילה ולכן נזנח לאנחות. אז מי אמר אני ולא קיבל? מיד הועבר אלי כלאחר כבוד הכְחוּל המרוקאי לבחינה מדוקדקת. בניגוד לכְחוּלים האחרים, האפליקטור שלו קצר מאוד ועשוי מעץ כמו גם המיכל שלו.  מה אומר ומה אגיד, בשורה התחתונה גוון מאוד יפה של הכְחוּל, אבל העיניים שלי לא מתחשבות בגוון אלא במה שמגרה אותן וזה היה שורף במיוחד. אם היו לי נקבוביות פתוחות בעין אין ספק שזה היה סוגר אותן מיד! מבחינתי הקרדיט של המרוקאים על מה שהם יודעים לעשות הכי טוב – מופלטות, לא חל גם על התחום הזה... אל דאגה, אני אמשיך לבקר במימונות, אבל כנראה מאופרת בכְחוּל מסחרי (שגם מצליח לחיות עם עדשות המגע הקשות שלי בעיניים) ולא עם כזה אותנטי בעיניים (שגם בלי העדשות בעיניים זה פשוט בלתי אפשרי עבורי לחיות איתו)...

אז נראה שמוצרים אותנטיים זה לא בשביל העיניים שלי. מי שבכל זאת רוצה להתנסות יכולה למצוא כְחוּל דומה לאותנטי בחלק מבתי הטבע, קיים במגוון איכויות ורמות טחינה, לא איזו פורמולה דומה בכל המקומות, כן?... אני חושבת שאם הייתי צריכה להתאים את הכְחוּל (המקורי אותנטי כמובן) לקהל הכי רלוונטי עבורו, הייתי אומרת שזה לבעלות עיניים חסינות מלידה, אוהבות אתגרים ולחברים בלהקות רוק...

אליס קופר: כן, גם אצל כוכבי רוק זה מתערבב עם כל הג'יפה בעין...

נראה שהפואנטה של כל הסיפור הזה הוא שהחברות המסחריות ימשיכו להציע לנו חלופות מתקדמות ומפותחות לכל מיני מוצרים אותנטים, כמו הכְחוּל. אבל הסוד של המוצרים האלה טמון באותנטיות שלהם ולא באמת יהיה מוצר מקצועי מודרני שיביא לתוצאה דומה, מוצלח ככל שיהיה. הרי לא משנה מה, בסופו של יום אנו מסירים את האיפור המתוחכם, את זה האותנטי לא...


ID

Guerlain
Terracotta
Khol Liner
Loose Powder
01 Black,03 Blue
גודל: 1 גרם
ייצור: צרפת
מחיר: 201 ש"ח

L’Oreal
HIP
Professional Kohl Eyeliner
207 NAVY KOHL
ייצור: ארה"ב
גודל: 1.2 גרם
מחיר: 13 דולר

86 תגובות:

  1. אני יודעת שקוראים לזה כאחל כמו KACHAL, שזה בערבית ואני רוכשת את שלי בפרפומריות בשד' ירושלים ביפו. עשרה שקלים וזה עושה את העבודה שזה צריך לעשות. מומלץ בחום :)

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי7.6.2022, 0:52

      יש לך צילום איך נראה

      מחק
  2. בהחלט עושה את העבודה המקורי, אבל רק למי שהעיניים שלה לא רגישות מדי...
    כמו שכתבתי בפוסט, השם שכתבת הוא שם מודרני, לא המקורי. שיהיה יותר קל לבטא...

    השבמחק
  3. אנונימי1.1.2011, 17:06

    לי היה מקורי מהשכנה התימנייה שלי ואיבדתי אותו, אח"כ קניתי את הכחול של גרלן ודווקא דיי מרוצה.
    וגם:
    א. לא ידעתי שאת תימנייה. לאט-לאט מחשפים.
    ב. נא עייני ערך בורוניקה {הפולניה} בסרט "חייה הכפולים של ורוניק" מאת קישלובסקי איך היא מדגישה את הקו התחתון של עיניה. {כבר פעם שלישית השבוע שאני נזכרת בסרט הזה כל פעם בהקשר אחר}

    השבמחק
  4. נטע יקירתי, אני שמחה שאת מרוצה מהגילויים :-)
    זו סבתא שלי התימנייה, לא אני.
    אבדוק בהחלט את העניין בסרט!

    השבמחק
  5. ורדינה1.1.2011, 18:20

    אחלה פוסט.ונשמע גם שיש לך אחלה סבתא.אז הרבה מזל טוב ליום הולדתה.
    אני מכירה את הכחול של גרלן אבל מעולם לא ניסיתי להשתמש בו. איכשהו, אני עדיין לא שם,,,
    ושאלה - אם סבתא שלך תימניה, זה לא אומר שגם את תימניה?
    ומכאן אני מקישה - אם סבתא שלי פולניה, יכול להיות שאני לא פולניה???

    השבמחק
  6. ורדינה נשמה,
    תימניה לצורך העניין היא מי שנולדה בתימן וזה נכון בהתאמה לכל המדינות האחרות.
    פולניה זה כבר עולם אחר, לא נמדד לפי הרציונאל הזה. זה סטייט אוף מיינד.
    מה שבטוח זה שאת פולניה גם אם נולדת בתימן :-)

    השבמחק
  7. אנונימי1.1.2011, 18:27

    מצטרפת לשאל הזהות האתנית ושורשים של ורדינה.
    עוד צריכה לבוא לקפה, לא???

    השבמחק
  8. נטע, בדיוק עניתי לורדינה....
    גם את מהסוג הפולני הטהור כנראה :-)

    השבמחק
  9. ורדינה1.1.2011, 18:32

    אוף, ואני חשבתי שכבר מצאתי את הדרך לנטוש את הטייטל הפולני. אוף איתך :)

    השבמחק
  10. SORRY ורדינה,
    פולניות זה FOR LIFE וגם קצת אחרי כנראה...

    השבמחק
  11. בבוקר עצרתי בפסקה הראשונה וחשבתי לי - כשאתפנה. בערבו של יום ישבתי לקרוא צחקתי ונהניתי.
    סבתי הליידי ז"ל, היתה מכניסה את העפרון בן שני העפעפיים, סוגרת את העין ימינה ושמאלה פעמיים, סומק ואודם והיא בדלת.
    לי יש עניים רגישות מסכנה שכמותי ואני שמה עיפרון אלרגניבעפעף התחתון מחוץ לעין.
    את אוכלת ג'חנון, אולי טועמת?
    את הכחל של גרלן כל כך רציתי לקנות בשל יופיו, זה לא תכשיר איפור - זה תכשיט!
    נחמד שדוקא לוריאל העממית מספקת את התכשיר הכי"נאמן למקור".
    אחרון חביב: אמא שלי גידלה אותנו על "בשביל להיות יפה צריך לסבול" ואני מנחילה זאת לביתי, אמנם אנחנו בקידמה ובמקום "אבועגילה" - החלקה יפנית במקום עדשות - ניתוח לייזר ובכל זאת...
    יקירתי שתהיה לך שנה נהדרת.

    השבמחק
  12. שמחה שנהנית אפרת, השתדלתי לכתוב בהומור מקרה טראומטי שכזה...:-)

    מדהים איך פעם היו מתאפרות ואיזו שריטה יש לנו היום עם האיפור.

    למה טועמת ג'חנון? אוכלת בכיף, אבל רק במקרים נדירים זה בהישג יד, אף אחד לא ממש יודע איך להכין חוץ מסבתא שלי והיא לא מכינה ג'חנון כמעט בכלל...

    לוריאל מוצר מדהים בהחלט מומלץ בחום!

    כל הסביבה מנחילה לנו שבשביל יופי צריך לסבול, אבל מבחינתי הכחול היה צעד אחד יותר מדי...;-)

    שתהיה לך שנה מופלאה!

    השבמחק
  13. אז ככה: בחיים לא ידעתי על קיומו של המוצר הזה (סוג של חור בהשכלה :).
    לא הצלחתי להבין איך לא מורידים את הכחול וחיים עם זה בשלום? זה לא נמרח ונראה מלוכלך כזה אם ישנים איתו? נשמע שיש לך סבתא מגניבה. יש לי גם סבתא היפראקטיבית (בת 74 שתהיה בריאה), שאוהבת לצאת לדייטים ולריקודים וגם לשיר.

    האפליקטור באמת נראה כמו מכשיר עינויים, חוץ מזה נראה לי מה זה לא בטיחותי לשים אותו בעין ואז גם "לטייל" איתו שם (ראיתי עכשיו כמה סרטונים בנושא).
    אני לא רוצה אפילו לדמיין (וגם את לא) מה היה קורה אם היית שמה את החומר האוטנטי הזה בעין בזמן שאת מרכיבה את העדשות הקשות שלך...

    ועוד שאלה: מה היתרון של כחול על עיפרון עמיד או פלואידליין במעקה העין?

    השבמחק
  14. עדן, ממש לא חור בהשכלה, אחרי הכל את אשכנזייה, זה לא משהו של אשכנזים...;-)

    הכחול מתערבב ונמוג עם הזמן לכן מחדשים אותו כל הזמן. במקלחת מה שנמרח על העור מתנקה אבל לא מורידים ממש. התפיסה היא שזה בריאותי לכן אין סיבה להוריד, לכי תביני...

    גם סבתא שלך?? לי יש סבתא מדהימה! היא כל היום בסיבובים וסידורים, בקושי יש לה זמן למשהו, הורסת...

    את ממש לא רוצה להתנסות באפליקטור הזה, לא מבינה מה גורם לאשה נורמלית לרצות להכניס את המתכתי הזה לעין, אבל הנה זה קרה גם לי... עם העדשות בטוח היו לי נזקים בלתי הפיכים ושריטות באישון. אבל אני כבר מורגלת בלא להיות עם עדשות עם מוצרים חדשים לתוך העין.

    היתרון העצום זו העמידות, הגוון המפוחם והלוק המעושן מהפיזור הטבעי של זה. הוא לא נראה חד כמו עפרון שמורחים בעין. העניין הוא איזה כחול, כל כחול מתנהג אחרת. מה שיש היום בבתי טבע וכו' זה לא ממש המקורי מקורי.

    השבמחק
  15. הרסת אותי מצחוק עם המשפטים התימניים... אמא שלי כל הדמן אומרת את ה"מַאן יִשְתִי אַדָדַח לַא יִגוּל אָח". אין ספק שתימנים זה עם, רק על הפתגמים שלהם יש ספרים שלמים, זה מצחיק.

    האמת שדי זיעזעת אותי עם התיאור של הנחת הכוחל, אני נשארת עם העיפרון של רבלון:P

    השבמחק
  16. ענבל, מגניב שיש פה מי שמכירה את המשפט הזה!
    זה באמת מזעזע... אבל יש הרבה שמסתדרות עם זה, אני לא מבינה כל כך איך ולמה.
    בכל מקרה אני לא אחת מהן...:-)

    השבמחק
  17. קודם על התגלגלתי מצחוק והזדעזעתי בו זמנית. יודעת מה זה כחול אבל עד שלא תיארת תיאורים ציוריים לא ידעתי איך מניחים אותו [ואולי היה עדיף לחיות בחוסר ידיעה :-P ] . בכל אופן נשמע שיש לך סבתא מגניבה!
    סבתא שלי ז"ל היתה מהסוג המטופח , אפילו יותר ממני ....גרמת לי להתגעגע אליה נורא. :)

    השבמחק
  18. יקירתי, החוויה שעברת, צחוק וזעזעוע, זו היתה מטרת הפוסט ואני שמחה שהעברתי את זה באופן ממחיש...
    בהחלט יש דברים שעדיף לחיות בחוסר ידיעה לגביהם...
    תודי שאין כמו סבתא, אין!

    השבמחק
  19. יש לי את הכחול של גרלן בצבע אפור. לא ממש זוכה לשימוש מצידי. אני מעדיפה פלודליין. אני עדיין בשוק איך התנסית בזה של סבתא שלך?! מה לא עושים בשביל איפור...

    השבמחק
  20. הכחול של גרלן מהמם אבל לא מספיק אינטנס לדעתי.
    בכל מקרה, פלואידליין במעקה העין לא בא בחשבון עם העדשות שלי.
    ובאמת מה לא עושים בשביל האיפור... זה כל כך יפה על סבתא שלי, אז קיוויתי...
    אבל לכל אחד יש את המגבלות שלו, אני מצאתי את שלי...:-)

    השבמחק
  21. אגב , הבטחת נגיעה אליי. מה פספסתי ?

    השבמחק
  22. מצחיקה, גם מיכל שאלה בפייסבוק.
    זה לא בפוסט הזה.
    אמרתי לאחד הפוסטים הבאים.
    להערכתי עוד שבועיים.

    השבמחק
  23. באמת?אני גם מרכיבה עדשות מגע ולא הייתה לי בעיה אף פעם עם פלודליין.

    השבמחק
  24. חוץ מזה שזה משהו אינדיבידואלי בהרגשה, סביר להניח שאת עם עדשות רכות.
    אני עם קשות, גם לא נעים לי בעין.
    גם ככה העיניים שלי רגישות, עדיף שלא, יש מספיק פתרונות אחרים עבורי.

    השבמחק
  25. אנונימי2.1.2011, 15:15

    א. הבנתי את נושא התימנייה.
    ב. הלוואי שהייתי פולניה, הייתי חוסכת הרבה כאב ראש מחמותי. חחחח.
    דווקא יצא לי הגן ההונגרי ששולט.

    השבמחק
  26. שמחה שהכל מובן נטע,
    הונגריה זה בהחלט לא פשוט, אבל ללהיות פולניה אין תירוץ טוב לאף אחת... :-)

    השבמחק
  27. שיחקת אותה עם הידע בתימנית! חחחח
    בתור מטאליסטית בדם ובנשמה, וכמובן חובבת אליס קופר (ברמה מסוימת, כלומר, השירים היותר מוצלחים שלו) אני חייבת לציין שתמיד אהבתי את המראה הרוקרי / מטאליסטי המלוכלך הזה.
    ותמיד ניסיתי לשים עפרון שחור שיראה משהו מגניב שכזה ואף פעם זה לא קרה (דיברנו על הבעיות שלי עם עפרונות, לא?)
    יתכן ואם היינו מדברות לפני שנה + הייתי מתפתה לנסות את העניין.
    אבל מאז הניתוח עיניים שעשיתי כל עפרון עיניים שאני שמה גורם תוך שעה גג לדלקת (הפרשה של איכסה פיכסה מהעין)
    לכן, במקרה זה, כמוך, אבחר פשוט בלנוח..

    השבמחק
  28. מיטלי, זה בכאילו ידע בתימנית...LOL
    שמחה שמישהו מתייחס לעניין הרוקיסטי פה, הגיוני שזו תהיה את!

    הקטע של הכחול (המקורי) זה שהוא נחשב בריא לעיניים, אולי אם יש לך דלקות אז שווה לך לבדוק את העניין. אבל מבינה אותך עם המנוחה לעיניים, גם אני מאוד מקפידה על זה, יש לי עיניים רגישות ודלקות בעיניים זה עניין שבשגרה לצערי.

    השבמחק
  29. זה לא בכאילו ידע, זה בכל מקרה הרבה יותר מאשר אני יודעת (לא שיש לי סיבה לדעת, ואפילו יידיש אני לא יודעת.. אשכנזיה מקולקלת שכמותי!)

    הייתי מספרת כאן סוד, אבל אני חושבת שזה יאבד קצת את מוטיב הסודיות, אבל בכל זאת, הכי בסוד שאוכל לומר, אם באשכרה תראי משהו שיכול לגרום לי לרקוד (הכוונה לא במועדון מטאל שגם ככה לא הולכת לכאלה) זה יהיה פויזן.
    ממש עשה לי עכשיו כיף בבטן רק לחשוב על זה.

    נחשב בריא? אוקי, נלך על הפוך על הפוך - חלב עם בשר נחשב לא בריא לאכול, ואני יכולה להגיד לך שזה עובד יופי כבר 29 שנה. זה אטריות מבושלות נחשב לא בריא ואני עדיין יכולה לאכול כאלה כמה שבא לי.
    למרות חומר לא ברור עם אפליקטור from hell נשמע לי לא בריאותי רק בהנחה! שלא לדבר על זה שמדובר במוצר שמסתובב לי בתוך העין כל היום..

    יחי הרפואה המודרנית?

    השבמחק
  30. זה הקטע, אני לא יודעת באמת את המשפטים, רק את המשמעות. ואז הייתי צריכה שמישהו יסביר לי איך אומרים את זה בלי שגיאות... אבל מילא. רציתי נופך אותנטי לפוסט...LOL

    שמחה שקלעתי לטעמך, גם אני מתה על פויזן! אבל זו לא חוכמה, כי כולם אוהבים נראה לי.

    קרעת אותי מצחוק! שמחה שבעניינים הקולינריים את עושה התאמות.
    זה באמת אפליקטור מהגיהנום וזו מבחינתי סיבה מספיק טובה לוותר על העסק גם אם הוא הכי בריאותי שיש...

    השבמחק
  31. חחחחח עוד יותר טוב!
    היה גרוע אם היית מדקלמת משפטים שאת אפילו לא יודעת, אם יש לך את המשמעות יש לך יותר מחצי ציפור ביד ונגיד קצת פחות מחצי על העץ חחחח

    ישבתי על קפה עם חברה ובן זוגה אתמול בערב (לרגל יום הולדתה) ובאשכרה לקח לה כמה דק' טובות לקלוט על מה אני מדברת (לא זוכרת אפילו מה היה ההקשר של אליס קופר ופויזן). הייתי כ"כ מזועזעת!!!

    בעניינים קולינריים אני פחות בעייתית, שבוע שעבר ניסיתי אבוקדו עם סוכר, דווקא הולך די בסדר! למרות שבכל מקרה מעדיפה את גרסת המלח..

    אני אשאיר את הכחל לתימנים בתימן.
    אבל רק במשפט, לחברה שלי היתה דנית (כחולה כמובן) שקראו לה כחל.
    מדהים שהיא גם הצליחה למצוא שם מטריף! וגם הצליחה למצוא שם באות Q-Qahal שזה עוד יותר כבוד!
    (אני נדפקתי עם U מזל שלא קראתי לכלבה שלי Umbrella!!)

    השבמחק
  32. זהו, הרגת את הציפור....

    אבוקדו עם סוכר? WTF?? למה?? מה יהיה איתך מה?...

    לא הבנתי מה העניין עם האותיות. מי החליט על Q ומה זה U? חוץ מזה חברות הקוסמטיקה כותבות כחל עם K.

    השבמחק
  33. אני הרגתי את הציפור? את הרגת אותה!

    מישהו כאן בעבודה אמר שנהוג בדרום אמריקה לאכול אבוקדו עם סוכר, ונכנסתי ל" dare" קונטסט כזה. דווקא היה בסדר. באמת.

    בכלבים גזעיים, המלטה ראשונה של בית הגידול תהיה באות A, המלטה אחרי (גם לא של אותה כלבה אלא כלבה אחרת של אותו בית הגידול) נעבור ל B וכו'.
    כמו שהשם המלא של אריק הוא בעצם Azure Eric שזאת הכתובת של הבלוג שלי למקרה ותהית..
    לא שאני מתכננת עוד המלטות אבל מילא, שיהיה.
    בית הגידול שממנו קניתי את הכלבה שלי - אמא של אריק, הגיע לאות U ולכן הייתי מחויבת לבחור שם שמתחיל באות הזאת - Ultramarine (הכינוי התפוזי שלי). באותו בית גידול הולנדי גם נולדה אותה כחל- Qahal.

    השבמחק
  34. שאני אבין,
    את חשבת שעוד מישהו חוץ ממך ועוד שני אנשים בבית הגידול מבינים איך העניין הזה עובד???????
    אני יודעת על שכתובת הבלוג זה מאריק כי את כתבת את זה מתישהו.
    אבל זה בהחלט מגביל עניין האותיות הזה. אי אפשר לקרוא לכלב פשוט בשם שבא לנו? ממש מתוחכמים אתם.
    מקווה שלכחל יש עיניים הורסות, פשוט השם כל כך מבטיח...

    השבמחק
  35. מגדלי גזעיים יודעים :)
    בארץ יש כאלה שהולכים לפי א'-ב' ויש כאלה לפי ABC
    אפילו לא זוכרת למה החלטתי ללכת לפי ABC.

    הרבה פעמים אנשים קוראים לכלב בשם שונה ממה שכתוב בתעודה.
    יש לי גורה אחת שקוראים לה בתעודה Essie (פרינססה שלא מהעולם הזה! ממש מתאים לה!) וקוראים לה בכלל זארה ביום יום.

    כחל היתה (נפטרה לפני יותר מ 4 שנים) מהממת!
    http://1.bp.blogspot.com/_mD2N3M1gcIc/Rs_uOZa-10I/AAAAAAAAAAU/qoerMI4V8sk/s1600-h/%D7%9B%D7%97%D7%9C7.jpg
    לא מצאתי בשלוף שום תמונה מלבד זאת..

    השבמחק
  36. וואו, הורסת הכחל הזו!
    איזה רעיון לשם לגורה - ESSIE!
    ואם יהיה לה אח יקראו לו OPI... :-)

    השבמחק
  37. סה"כ היו 5 גורות. היא הפרינססה היחידה :P
    ולהלן השמות:
    Anna Shell Nil"i
    All Red-y Essie
    Angelic Deli (במקור קראו לה אדל, אבל הכינוי שלה דלי הפך לשם וכמובן שהיא לא באמת כזאת אנג'לית ;))
    Artistic Bella (ארטיסטית בכוונה של מופרעת על הראש)
    Amitay's Navy (גם כאן רצו את השם נייבי שהוא באמת מתאים לגורה כחולה וצרפנו את זה לשם המשפחה ויצא מעולה!)

    שני הזכרים קיבלו שמות אחרים לגמרי -
    Almighty Adjani (שבמקור היה אדוארד, אבל בינינו הוא הרבה יותר מנץ' ממה שאדוארד אי פעם יוכל לחשוב על להיות, הוא אולי יותר אמט חחח)
    Azure Eric (אזור הוא גוון תכלת שכזה ובגלל זה נבחר כתחילית לאריק האחד והיחיד שלי)

    אגב, נדבר בהמלטה O אולי נקרא לאיזה גור OPI
    :P

    השבמחק
  38. הרגת אותי עם השמות האלה!
    הדבר היחיד שעולה לי בראש זה להוציא קולקציית לקים או צלליות שלהם.
    כבר ברור לי איזה גוון יהיה לכל שם... LOL

    השבמחק
  39. איך תוציאי קולקציה אם כולם באותו צבע?! :O

    http://lh3.ggpht.com/_mD2N3M1gcIc/TEF2BSacKdI/AAAAAAAAA8g/cRANtkn1nzQ/s800/5.JPG

    השבמחק
  40. התמונה מהממת!
    ואל תתחכמי גברת, שתהיה לי ההזדמנות להוציא קולקציה שלהם תביני!

    השבמחק
  41. באמת שלא הבנתי :]

    השבמחק
  42. נשמה, מה לא הבנת?...

    השבמחק
  43. גם אצלי קיים הפער בידע עקב היותי אשכנזיה=]
    נשמע מלחיץ בהחלט כל הקטע...
    אני צריכה לראות את התוצאות בשביל להבין!

    השבמחק
  44. פיצ'ה יקירתי,
    זה מלחיץ העניין הזה לכל אחת, אבל יש מי שחיות עם זה. אני לא... ;-)
    בעקרון על כל אחת זה יוצא אחרת, תלוי בכמות וצורת ההנחה.
    בשני הסרטונים כאן יש לך דוגמאות לאיך זה נראה.

    השבמחק
  45. לא הבנתי את הקטע של הקולקציה של הצלליות לפי הכלבים..

    השבמחק
  46. אה.. חשבתי שברור. לדוגמה בלקים:
    All Red-y Essie לק כחול עם שימר אדום
    Angelic Deli - כחול מאט.
    Artistic Bella - כחול מבריק עם שימר כסוף.
    ועוד ועוד.
    תודי שהיית קונה את הקולקציה הזו שנקראת Mad Azure...!

    השבמחק
  47. ברור שהייתי קונה! חחחח
    רעיון מעניין, לא הייתי חושבת לשלב עם צבעים אחרים.

    עושה לי כזה חשק לראות את ה"קטנטנים" שלי!

    ואגב, נהייה לי מה זה מצב רוח לאליס קופר, שמתי עכשיו 2 דיסקים שלו בשאפל וזה כזה כיף! אני מרגישה בת 15! חחח
    עושה לי חשק להתפרע שחבל על הזמן.
    איך מתייבשים עם השנים, הא?

    השבמחק
  48. יופי, תכיני את האשראי כי הקולקצייה תתומחר במחיר לאספנים בלבד...
    תתפרעי עם קופר גם בשבילי, אל תשכחי לשים שחור בעיניים...

    השבמחק
  49. מדהים כמה טוב זה עושה לי על הנשמה.
    אולי אני צריכה להחזיר לעצמי קצת,
    לחזור לשמוע קצת Iron Maiden, אולי קצת Megadeth
    כזה בשביל הכיף.
    שחור בעיניים יהיה רק מחר.. ומזל שלא היתה לי מוזת שחור היום בבוקר (כי אני תמיד שוכחת להסיר את האיפור לפני הבריכה.. וגם ככה אני מורידה את המשקפת כל כמה זמן להוריד שאריות מסקרה חחח)
    מחר בהחלט יש מצב שאגיע לעבודה עם לוק מאטליסטי כבד חחח

    קולקציה לאספנים את אומרת? כשאין ברירה אין ברירה.. מוציאים את הארנק..

    השבמחק
  50. לימור4.1.2011, 20:24

    הרגת אותי מצחוק...
    יצא לי לראות את הכחל של גרלן אבל תמיד לא הבנתי מה פשר הדבר הזה :)
    עכשיו אני יותר מבינה...תודה לך על ההסברים.

    השבמחק
  51. שמחה ששיעשעתי אותך לימור :-)
    בסה"כ מוצר חביב אבל כמו שהבנת לא ממש לכל אחת...

    השבמחק
  52. קרעת אותי מצחוק! X.DDD
    פוסט מעולה!
    עים נין 'עלו הוא ללא ספק אחד השירים היפים ביותר של עפרה חזה 3>
    המון מזל טוב לסבתא המגניבה שלך!

    השבמחק
  53. תודה שלומית :-)
    אני מתה על השיר בגרסה הזו, היא גם מאופרת ממש יפה שם.
    ותודה על האיחולים!

    השבמחק
  54. לגמרי! האודם המוזהב הזה מושלם עליה!

    השבמחק
  55. קרועה!
    קרעת אותי מצחוק!
    ג'יחרי!!!
    ;-*

    השבמחק
  56. חחח, הרגת אותי!
    תאמיני לי יפותו,
    המזרחיות זה אצלך בדם!!!!!!

    השבמחק
  57. אנונימי5.1.2011, 14:25

    נהניתי..פוסט מצחיק!

    השבמחק
  58. תודה אנונימי/ת :-)

    השבמחק
  59. הפוסט הזה הציק לי בעין שאין לך מושג.
    ממש צרב לי לשמוע את התיאורים שלך מנסה להכניס את הדבר הזה למעקה העין. בחיים לא שמעתי על כחול קודם

    השבמחק
  60. חחח, מבינה אותך..
    שמחה שהצלחתי להכיר לך משהו חדש.
    אולי לך זה לא יציק כמו לי. מאוד אישי.

    השבמחק
  61. על אף הבדלים אישיים אפשריים לא נראה לי שאסמוך על האולי הזה.
    חוצמזה, לא ממש מתחברת ללוק. כלומר - מתחברת, אבל לא עלי. אני מקפידה על מינימליזם ונקיון בכל הנוגע לאיפור. אתני/דרמטי/חושני/מסתורי זה כל כך לא אני...

    השבמחק
  62. סבבה, זה כבר עניין אחר אם את לא מתחברת.
    אפשר גם לראות בתמונות אצלך בפייסבוק שזה לא הלוק השולט אצלך LOL
    חוץ מזה את מספקת לנו מספיק דרמות בלקים :-)

    השבמחק
  63. היי דנרה!
    אחלה בלוג. לייק!
    אולי ביום ראשון תעלי לנו פוסט בנושא צלליות ורודות/סגולות?
    אלה הצבעים שאני הכי הכי אוהבת אבל את אף פעם לא כותבת עליהם... ירוק זית... נו באמת! ממש חשוב לי לדעת איזה מוצרים הכי שווים, מה חדש ומה את אוהבת! סגול סגול סגול!

    השבמחק
  64. חחח, מצחיקה.
    קודם כל תודה :-)

    אני בדיוק מתכננת להעלות בקרוב פוסט סגול שכזה.
    זה לא מהיום למחר כך שאני מקווה שבחודש הקרוב זה יקרה. יהיו שם המלצות לצלליות, עפרונות ולקים שאני מאוד אוהבת. אז תעקבי, בטוחה שתמצאי בין ההמלצות משהו שתתחברי אליו.

    חוץ מזה צריך לגוון לפעמים מהורוד והסגול הפופולריים כל כך, לא? חאקי זה צבע הורס ומאוד מתאים לעונה עכשיו, לערבב אותו עם פריטים בורוד/סגול זה שילוב מנצח!

    השבמחק
  65. באת לי בזמן עם הפוסט הזה. אני בדיוק רושמת לעצמי שאני צריכה לרכוש לעצמי אייליינר חדש ומתלבטת האם לקנות את הפלואידליין השחור של מאק ולמרוח אותו עם המברשת הזויתית שלהם (עבד נהדר עליי שנים) או בכל זאת לנסות לקנות איילינר קלאסי, כזה שאף פעם אני לא מצליחה למרוח בצורה ישרה, ויוצר לי פס עקום ומזעזע שבסופו אני צריכה להסיר את כל האיפור ולהתחיל מחדש.
    נראה לי שברגע זה נפלה ההחלטה, אני אשאר נאמנה לפאודליין, הוא עושה לי את החיים יותר קלים אני חושבת.

    שרונה
    photo.fashion.passion

    השבמחק
  66. החלטה מעולה שרונה, הפלואיד ליין נהדר!
    המלצתי עליו בפוסט "אימון מביא לשלמות?" וכתבתי שם שהוא (באופן יחסי כמובן...) הכי נוח ופשוט לתפעול מאשר האייליינרים "המוכנים" שגם לי יותר עקום איתם...

    השבמחק
  67. הי,איזה פוסט מעולה!ממש דיבר אליי,אני גדלתי על:מן ישתי הדדח לא יגול אח.בבית תמיד הייתי שומעת את המשפט הזה מאימי.לדעתי זה משפט מעודד ומחזק.אם יש לך מטרה ואת רוצה להיות יפה ומטופחת ,תסבלי את הכאבים,אל תתלונני.משפט גדול.ולשמוע אותו מתימניה מבוגרת זה הכי מגניב,לגבי הכחול אין כמעט תימנייה מהמבוגרות שלא משתמשת בכחול,האמונה שלהן שזה טוב ובריא לעיניים,יש גם גברים תימניים מבוגרים ששמים כחול לידיעתך

    השבמחק
  68. תודה בק,
    מגניב שיש עוד מי שמכירות כאן את המשפט הזה!
    ראיתי בעבר כמה תימנים מבוגרים ששמים כחול, ובריאות או לא, זה תמיד היה נראה לי מוזר...

    השבמחק
  69. איפה התמונות של הסבתא!
    לא ידעתי שיש בכלל דבר כזה, והיה לי מאוד מעניין לקרוא על איפור ששייך לעדות מסוימות :)
    ממה עשויה האבקה הזאת?

    השבמחק
  70. שמחה שהיה לך מעניין kitty:-)
    הכחול זה בעצם טחינה של אבן שנקראת כחול. הטחינה משתנה בהתאם למי שטוחן אותה לכן יש הרבה סוגים. זה לא כמו לקנות מוצר של חברת קוסמטיקה והוא יהיה זהה תמיד. אם תלחצי על הקישור בפסקה הראשונה, איפה שכתוב שיש לכחול סגולות בריאותיות, תוכלי לראות המחשה של זה.

    השבמחק
  71. עכשיו אני רק צריכה לחפש את הסניף הקרוב של מאק לביתי (אין לי כוח להגיע לעזריאלי, כי אני שונאת להחנות שם, ולקניון רמת אביב פלצני לי מידי להגיע בתקופה הקרובה, לא יודעת למה. חבל שאין מאק בדיזינגוף סנטר!)

    שרונה
    photo.fashion.passion

    השבמחק
  72. את כל כך צודקת!
    אם היה בסנטר גם אני הייתי יותר מרוצה. את עזריאלי אני לא סובלת ורמת אביב זה לא במרכז.
    אין לי ספק שאם יפתחו בסנטר זה יהיה להם רווחי במיוחד.

    השבמחק
  73. קראתי את הכתבה בשקיקה, נהניתי מאוד שנושא זה עלה, הזדהיתי איתו, למרות שאיני שייכת לדור של ה"סבתא", אך לא רחוקה כל כך ממנו.
    מאז שאני זוכרת את עצמי אף אני משתמשת ב"כחול" יום יום, מרגישה שהוא עושה לי רק טוב ועוד טוב בריאותית ואף אסתטית (גם סבא וסבתא שלי השתמשו בכחול וכמובן גם אמי).
    בקשר לזה שהכחול לא התאים לך, אני חושבת שאת אחת מיני אלפים, זה משהו נדיר התגובות שעינייך הגיבו לכחול, ייתכן שיש בזה גם משהו פנימי-פסיכולוגי הדוחה את דור ה"סבתא".
    כמובן שזו רק דעתי.

    השבמחק
  74. שמחה שנהנית לקרוא אתי :-)
    נחמד לגלות עוד כאלו שמשתמשות בכחול מדי יום ומדברות בשבחו.
    התיאוריה של משהו פנימי שדוחה את דור הסבתא מעניין.
    לא חושבת שזה כזה נדיר התגובות של העיניים שלי,
    לדעתי בדור שלנו העיניים רגישות יותר ופשוט לא "עמידות" מספיק לחומרים כאלה.

    השבמחק
  75. רק אני חשבתי לתומי שזה אמור לשמש כפס איילינר על העפעף העליון...? אחרי הכל יש בו נצנצים!
    התחלתי למצמץ בעצבנות כתגובה לוידאו הזה..אאאוצ'

    השבמחק
  76. וזה רק בתגובה לוידיאו...LOL
    הוא יכול לשמש כפס תיחום עליון אבל הוא יצא מאוד חלש ומעומעם יחסית לאייליינר קלאסי.
    הוא יכול אגב גם להיות סוג של צללית, אבל זו לא המטרה המקורית שלו.

    השבמחק
  77. אנונימי26.6.2011, 2:38

    היי נהנתי מהפוסט

    יש לי שאלה איפו אני יכולה לקנות את הכל האורגינל כמו של סבתא שלך??
    לא ציינת את זה
    חשוב לי מאד

    תודההה

    השבמחק
  78. תודה אנונימית :)
    בעיקרון את הכחול האורגינלי לא בטוחה שתמצאי בשווקים כי מדובר על אבן שמבוגרות/ים קונות, טוחנות בעצמן ומוכרות ככה בין המכרות שלהן. זה יותר להתעניין אצל מישהי מהעדה ולבקש ממנה לארגן לך.
    ובכל זאת, את יכולה לקנות את הכחול "המשודרג" שנטחן בצורה רצינית מאוד בחלק מחנויות הטבע. עולה בסביבות הארבעים ש"ח לבקבוקון.

    השבמחק
  79. פוסט מקסים :)
    הכחל של גרלן הוא must have אצלי. הוא מאוד דומיננטי ומחזיק מעמד כל היום. אי אפשר לקבל תוצאה דומה עם אף עיפרון עיניים אחר.
    רק רציתי להוסיף משהו שאולי גם כתבת בפוסט ולא שמתי לב. הכחל האורגינלי מאוד מסוכן לבריאות. יש אזהרות בכל העולם (גם בארה"ב) משימוש בו עקב כך שהוא מכיל עופרת המסוכנת ביותר לבריאות.
    אפשר לראות בלינק: http://www.nyc.gov/html/doh/html/lead/lead-import-eyecos.shtml

    למרות זאת, בדקתי את המרכיבים של הכחל של גרלן ויש לו אותם מרכיבים של צללית רגילה :) אז אני רגועה!

    השבמחק
  80. תודה רבה :)
    הגרלן בהחלט מעולה, גם נעים בעין, לא שורף ולא כלום.
    מסכימה שעם עיפרון מתקבלת תוצאה שונה לגמרי.
    מקבלת את מה שאת אומרת בנוגע לכחול המקורי, העניין שבכל עדה מכינים אותו מחומרים אחרים לגמרי ובשיטה שונה לכן אין בעצם סוג אחד מקורי וכל סוג צריך להיבחן בנפרד. מעניין שהוא נחשב למשהו בעל סגולות בריאותיות לעין...
    המוצר של גרלן הוא מודרני, סביר שהם ילכו "על בטוח".

    השבמחק
  81. דנרה את לא מפסיקה להפתיע!
    וגם קרעת אותי מצחוק!!!!
    איך פספסץי את הפוסט הזה??????
    לי יש כוחול אורגינלי כחול אפור וכדי להמנע מהקושי שבאפליקציה אני מניחה אותו על מעקה העין אבל ממש קרוב לריסים. מתה על הטשטוש שלו ושמה גם כקו תיחום עליון ותחתון כמו אייליינר וקו תיחום תחתון מתחת לריסים כדי להעצים את האפקט המטושטש והמקסים.
    אוהבת!
    יש לי אפילו אבן בבית שקבלתי מתנה פעם מחברה.
    איך הן טוחנות אותה? במכתש ועלי? ומה, באבן יש עופרת? באסה.

    השבמחק
  82. מה?? אני מתה על הפוסט הזה, אולי האהוב עלי ביותר בבלוג, איך פיספסת באמת?....P:
    כן, זה לא פשוט להכניס את הדבר הזה לתוך העין אבל בסוף מוצאים את הדרך, התוצאה שווה את המאמץ!
    וואלה, יש לך אבן? האמת שבכל עדה טוחנים אותה אחרת והאבן היא אחרת, החומרים שונים.
    בתגובות פה הזכירו עופרת, אני לא יודעת לענות לך על זה בוודאות.
    בכל מקרה לא זוכרת ששמעתי שזה הטריד מישהו מהמשתמשות, הן כל החיים שלן משתמשות רק בזה מטעמים בריאותיים, אז לכי תדעי...

    השבמחק
  83. כוחול לעיניים
    אמיתי אמיתי
    ניתן להשיג בטלפון 0526536577

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails