28 במרץ 2016

כיסוי פיסול ושפיכטול



מדי יום אנחנו מגוונות בבחירת המוצרים ללוק שלנו, עם צלליות ושפתונים שונים, בגוונים לפי החשק ומצב הרוח. הדבר היחיד שכדאי לא לוותר עליו זה כמובן הבסיס, המייק אפ, שכן הוא הכי מהותי ללוק הסופי שלנו ויכול להרים או להפיל אותו. כדי שהוא יראה טוב כמובן חשוב לדאוג לשגרת טיפוח מותאמת אישית לצרכים שלנו, רק אז הבסיס ישב כמו שצריך והסקין שלנו יראה טוב מתמיד. עור מטופח ללא פגמים מיוחדים שדורשים כיסוי מיוחד יכול גם להסתפק בבסיס קל שנראה טבעי  יותר. קטגוריית המייק אפ סרום צמחה בדיוק לצורך הזה. ציון המילה "סרום" בשם זו רמיזה לאיכויות מרכיבי המייק אפ ולדקיקות שלו, לפעמים בצדק לפעמים לאו. החלוץ היה ה- Maestro של ג'ורג'יו ארמאני ובעקבותיו צצו רבים נוספים כמו ה- Air de Tint של לנקום, ה- Nude Air של דיור, ה- Fusion Ink של איב סן לורן ועוד רבים וטובים במותגים השונים. עם זאת, קטגוריית הכיסוי הגבוה ("השפכטל"), היא עדיין הפופולרית ביותר במחוזותינו, לא תמיד כי יש צורך בכיסוי, לפעמים פשוט מרגישים נוח יותר בתוכו...

איחור לא אלגנטי

בקבוצת אסתי לאודר השיקו פחות או יותר במקביל מייק אפ סרום בשלשה מותגים, כאילו הם לא מפגרים בהרבה אחרי השוק. איחור אלגנטי זה ממש כבר לא, ראינו את זה גם בהשקת ה- BB Cream המאוחרת במאק, בובי בראון וסמאשבוקס. בכל מקרה, מבין השלשה הפעם, נראה שיש מתאם הפוך בין ביצוע המייק אפ לעיצוב שלו, ככל שהעיצוב יפה יותר כך המייק אפ מאכזב יותר. חבל. מה שמחזיר אותנו למשפט הידוע שנכון מתמיד- אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו...

הבובי בראון Intensive Skin Serum אוחז בעיצוב חדשני ומסקרן בשחור דרמטי, לרגע נראה כמו מוצר טיפוח, ממש עושה חשק להשתמש. 16 גוונים (אני 3.5 Warm Beige), המרקם סמיך מאוד יחסית לפורמולה סרומית, הפיפטה אינה איכותית ולא ממש מצליחה להתמודד איתו. בעל SPF 40, המרקם עשיר מאוד, הכיסוי בוהק מאוד ובסופו של דבר לא משנה באיזו דרך בחרתי להניח אותו, הוא פשוט לא מתקבע עד הסוף. קראתי ביקורות שונות עליו לכאן ולכאן ממשתמשות בעלות עור מעורב או יבש, אבל מבחינתי לא ממש משנה מה הוא עושה, הוא לא שווה שום דבר אם אינו מתקבע גם ביום הקר בשנה, על להשתמש בו בקיץ אני אפילו לא רוצה לחשוב. גם פודרה לא תורמת בסוגיה הזו. אכזבה.

המאק Studio Waterweight הרבה יותר מוצלח, מרקם סרומי עשיר, אפילו מעט שמנוני עם SPF 30. מגיע ב- 23 גוונים (אני NW25), כיסוי קל פלוס, גימור מבריק שמחייב פידור. חשוב להניח בתנועות מעגליות כדי למנוע הדגשת נקבוביות. בסה"כ מייק אפ חביב, עמידות סבירה, עיצוב מאקי גנרי מזכוכית שהופכת אותו למאוד כבד, וניחוח סתמי. בקיצור - מוצר פרקטי, לא מעבר.

גם סמאשבוקס השיקו את הגרסה שלהם למייק אפ סרום בשם Camera Ready BB Water, שם שמשלב את ה- BB Cream עם ה- Primer Water שלהם. מבחינה עיצובית הכי פשוט ולא מושקע, יש גם מקום לשיפור באיכות הפיפטה. בעל SPF 30 ו- 8 גוונים (אני Light/Medium). מאוד דומה לזה של מאק אבל לא זהה, הניחוח עדין ונעים, הכיסוי מעט משופר והגימור טבעי קורן שאינו מחייב פידור אם זה לא יום שרבי. כמו שמו, מבוסס מים, דק ואינו מורגש כלל על העור. הרמוני ונעים על העור לאורך כל היום. ללא ספק מוצר מוצלח וכמובן המועדף עלי מבין השלשה. אגב, בסוף הפוסט יש סרטון איתו.

שפיכטולים מוצלחים

בהזדמנות זו גם שני מייקאפים נהדרים לחובבות הכיסוי הגבוה יותר, שתי גרסאות חדשות בסדרות קיימות.

אליזבת ארדן עם Perfectly Satin 24HR מסדרת Flawless Finish מתוכה כתבתי כבר על ה- Perfectly Nude הקורן שאוחז בעיצוב זהה, אז חשוב לא להתבלבל (שימו לב שהבקבוק של ה- Satin מאט ושל ה- Nude מבריק, בהתאמה לגימור). בעל SPF 15 ומגיע רק ב- 5 גוונים בארץ (מתוך 18 במגוון!!). מרקם קרם מעט משחתי וסופר פיגמנטי, חשוב להניח מהר ולעבד לפני שמתקבע כי לא זז ונשאר עמיד לאורך כל היום. עדיף להסתפק בשכבה אחת שכבר מעניקה כיסוי בינוני-גבוה ולבנות את הכיסוי רק באזורים שממש חייבים על מנת שלא יראה עמוס ופודרתי מדי. הגימור מאט מואר מושלם. זה ממש לא פשוט למצוא מייק אפ עם כיסוי גבוה שלא נראה מסכתי אלא טבעי (באופן יחסי) ומחמיא. וואו.

גרסת הקומפקט החדשה של קליניק למייק אפ Beyond Perfecting בעלת מרקם אבקתי שנימוח במגע עם העור, כיסוי בינוני מרשים למוצר מסוג כזה לצד גימור מאט נקי. אין צורך בפידור. מוצר קלאסי לעונה החמה והלחותית גם מבחינת המרקם גם מבחינת הגימור וגם מבחינת האריזה לחידוש. מגיע ב- 8 גוונים (מתוך 13 במגוון), עיצוב קליניקי קלאסי, אריזה איכותית ונוחה עם ספוגית מצורפת. אני מעדיפה להשתמש במברשת צפופה להנחה והשילוב האולטימטיבי לטעמי זה עם ה- Oval 6 של מאק או דומה לה, למשל מפונפנת של Artis או דראגסטורית של סבוקלם שאטרקטיבית גם מבחינת הביצוע וגם מבחינת המחיר. אגב, כמו עם הגרסה הנוזלית, גם במקרה הזה הוא כביכול מיועד לשימוש גם כקונסילר, אבל הוא כל כך כבד ויבש לעור הדקיק שם, מדגיש את כל הקמטוטים, שעדיף שתחסכו את זה מעצמכן ותיהנו מהמוצר כמייק אפ בלבד.

הסרום גם בקונסילר 

אי אפשר לדבר על מייקאפים בלי קונסילר שמגיע מיד אחרי ומשלים את אחידות הבסיס. בחירת הגוון המתאים חשובה במיוחד ומומלץ לבחור גוון כמה שיותר קרוב לגוון העור/המייק אפ ולא בהיר יותר שגורם למראה אפרורי במקרה הטוב או תאונת איפור במקרה הרע. חשוב להתעכב גם על המרקם שכן ההתאמה שלו לסוג העור היא קריטית למראה מחמיא ומואר ולא כזה שמדגיש יובש וקורס לקמטוטים.

בובי בראון השיקו את הקונסילר והקורקטור שלהם בקרם דחוס בגרסת סרום חדשה בשם Intensive Skin Serum. העיצוב של שניהם זהה, שחור גלוסי עם קצה מוזהב, האפליקטור עם ספוגית בקצה. חשוב מאוד לטעמי לעשות התאמה מחודשת של הגוונים בחנות, לעיתים הם יהיו זהים ולעיתים לא.
בקונסילר הגוון נראה ממש "זוהר" בהנחה, אבל בטשטוש שלו הוא מתמזג היטב עם גוון העור. מרקם סרומי שנעים אבל לא מחזיק את הכיסוי לאורך זמן. מצד אחד מי שיש לה עודף קמטוטים או יובש אולי תעדיף את הגרסה הזו, מצד שני מי שצריכה כיסוי לא תמצא בו מזור.
הקורקטור בעל מאפיינים דומים לקונסילר, אבל מבחינת נטרול/תיקון גוון לדעתי הגרסה המוצקה מוצלחת יותר.
אפשר גם לשלב כמובן בין הגרסאות כדי להגיע להתאמה אישית מלאה. למשל, עבורי השילוב המוצלח זה הקורקטור הקלאסי בקרם דחוס עם הקונסילר סרום החדש.

משובח

לנקום השיקו את הקונסילר המוצלח שלהם Effacernes (לסקירת הגרסה הקודמת) בעיצוב חדש בשחור אלגנטי במקום בז' בנאלי ועם חלונית שקופה כדי לראות מה הכמות שנותרה. גם הפורמולה התחדשה ומגיעה עכשיו עם SPF 30 מה שהופך אותו לאידיאלי ליום ופחות ללילה או לצילומים (מחזיר אור). מגיע ב- 5 גוונים (אני עם מס' 02) מרקם קרמי עשיר בלחות ובפיגמנט שיוצר כיסוי גבוה, נוח לטשטוש, מתקבע נפלא ואינו קורס לקמטוטים. מותיר את אזור העיניים צח ומואר לאורך כל היום. היה ונשאר האהוב עלי ביותר, מהקונסילרים הטובים שיש היום בשוק אם לא הטוב שבהם.

טבעי

הקונסילר STAR של דיור הושק במקביל למייק אפ בסדרה עם 4 גוונים ואני כבר סיימתי אחד בהנאה גמורה (מס' 002). המרקם לחותי עשיר עם כיסוי בינוני טבעי ועמידות סבירה לא גבוהה. קל להנחה בזכות האפליקטור ולטשטוש עם מברשת או אצבע. מאיר את אזור העיניים, לא נראה יבש גם לאחר שמתקבע, אני מאוד אוהבת את זה. משתלב באופן הרמוני עם המייק אפ וגם לבד.

מעוצב

כשג'יבנשי משיקים מוצר חדש הם תמיד יודעים לעצב אותו בצורה שתגרום לנו לרצות אותו. אז הפעם קונסילר עם פס הארה ורדרד צמוד ששייך לסדרת ה- Teint Couture עם המייק אפ הנוזלי הנפלא ועיצוב שתואם למייק אפ בקומפקט בסדרה. קיים ב- 3 גוונים כשהכי כהה מקביל בערך ל- NW25 מה שאומר שזה מוצר לבהירות בלבד (סווטצ'ים). מאוד קל להנחה מדויקת איפה שנרצה (סרטון איך להשתמש). מרקם יחסית יבש שחשוב לעבד ולטשטש אותו מהר עם האצבע כי אח"כ מתקבע ולא זז, לכן פחות יתאים לבעלות עור יבש כי ידגיש קמטוטים. ניתן לבנות את הכיסוי עד לבינוני והגימור מאט. עם הצד של הקונסילר אפשר להשתמש גם לכיסוי פגמים בעור ועם צד ההיילייט גם להארה מתחת לגבה, על גשר האף וכו'. אז נכון שזה סוג של גימיק אבל הוא אופציה מוצלחת לנשיאה בתיק האיפור לחידוש הכיסוי והארות נקודתיות.

הייפ: הצלליות והארות

לאחר מריחת הבסיס (מייק אפ + קונסילר), חשוב לנטרל את המראה החד מימדי כדי שלא להיראות מסכתיים. פעם היינו מסתפקות בברונזר וסומק אבל זה היה מזמן... כבר תקופה ארוכה מלווה אותנו טרנד ההצללות וההארות שאמנם נרגע מעט אבל לא נעלם. ולמה טוב שנרגע? כי עם כל הכבוד להייפ, בסופו של דבר ביומיום רוב המשתמשות לא מתעכבות על הדברים האלה ואם כבר אז שומרות את ההתעסקות הזו לאירועים מיוחדים ויציאות, כי למי יש זמן בבוקר בלחץ להתחיל להשקיע בזה בכלל? זה הדבר הכי לא קריטי והראשון שאפשר לוותר עליו בלוק הכללי, לכן אם כבר מאמצים מוצר עדיף שיהיה פשוט לשימוש עבורנו ולא מורכב ואם אפשר גם במרקם קרמי שנראה יותר טבעי והרמוני לסקין.

הפלטה New Dimension Shape+Sculpt הושקה יחד עם קיט העיניים בסדרה. גוון קונטור שיתאים למגוון משתמשות וגוון היילייט מעט כהה וצהבהב שלא יתאים לבהירות מאוד (סווטצ'ים 1,2,3). שניהם פיגמנטים במידה, במרקם קרם נקי בגימור קורן שנוח לעיבוד ולטשטוש בלי להשקיע יותר מדי, גם עם מברשת וגם עם ביוטי-בלנדר (מהספוגית המצורפת עדיף להתעלם). בשימוש וטשטוש נכון התוצאה מאוד טבעית (סרטון איך להשתמש). תתאים לשימוש לא רק מעל המייק אפ אלא גם מתחתיו למראה מפוסל עדין יותר, בהנחה שלא מדובר על שפכטל רציני אלא יותר על מרקמים קלים למשל מייקאפ סרום כמו אלו שכאן למעלה. מאוד אהבתי את העיצוב וגם את המראה הגדולה בפנים.

מי שרוצה פתרון מהיר אפילו יותר, אז הקיט Step-by-Step Contour Stick Trio של סמאשבוקס נותן פתרון חביב עם שלישיית סטיקים קונטור-ברונז-היילייט (סווטצ'ים) בגוונים שאיכשהו יתאימו לפלח רחב של משתמשות, ממש בדומה לפלטת הפיסול שלהם, רק בקרם במקום אבקה. גם הקיט בדוומה לפלטה של סמאש יתאים למתחילות ולמראה טבעי, לא למראה מפוסל מורכב אמיתי. השימוש מאוד פשוט (סרטון איך להשתמש) גם להנחה מדויקת וגם לטשטוש מהיר שנטמע בסקין בטבעיות בזכות המרקם שנוח לעיבוד והכיסוי הלא גבוה שאינו דורש אקסטרה טשטוש. בגלל המאפיינים הסטיקים יתאימו יותר לשימוש מעל המייק אפ כי מתחתיו הם פשוט ימחקו. מי שמחפשת צעצוע חמוד וגם שמיש, יכולה להתחיל כאן.


ID

Bobbi Brown
Intensive Skin Serum Foundation SPF40
Lychee, Bamboo Grass & Cordyceps Extracts
גודל: 30 מ"ל
ייצור: בלגיה
מחיר: 270 שקל
Intensive Skin Serum Concealer/Corrector
גודל: 7 מ"ל
ייצור: בלגיה
מחיר: 195 שקל

Studio Waterweight SPF 30 Foundation
גודל: 30 מ"ל
ייצור: בלגיה
מחיר: 197 שקל

Camera Ready
BB Water SPF 30
גודל: 30 מ"ל
ייצור: בלגיה
מחיר: 169 שקל
Step-by-Step Contour Stick Trio
גודל: 3.5 גרם
ייצור: ארה"ב
מחיר: 249 שקל

Beyond Perfecting
Powder Foundation + Concealer
6 Ivory
גודל: 14.5 גרם
ייצור: ארה"ב
מחיר: 260 שקל

Flawless Finish
Perfectly Satin 24HR
Makeup SPF 15
גודל: 30 מ"ל
ייצור: ארה"ב
מחיר: 450 שקל

Effacernes Long Tenue
Long-Lasting Softening Concealer
SPF 30
גודל: 15 מ"ל
ייצור: צרפת
מחיר: 247 שקל

Diorskin Star
Sculpting Brightening Concealer
גודל: 6 מ"ל
ייצור: צרפת
מחיר: 163 שקל

Teint Couture
Embellishing Concealer
גודל: 1.2 גרם
ייצור: יפן
מחיר: 205 שקל

Estee Lauder
New Dimension
Shape + Sculpt Face Kit
גודל: 8 גרם
ייצור: קנדה
מחיר: 293 שקל



Print Page

25 תגובות:

  1. תודה על הסקירה
    חייבת לנסות את הקונסילר של לנקום

    השבמחק
    תשובות
    1. אם הייתי צריכה לבחור משהו אחד מהפוסט - זה בדיוק היה זה! :)

      מחק
  2. כנ"ל.
    אגב,הקונסילר של איב רושה ממש מוצלח. וגם המייקאפ הפודרתי של שאנל.
    זו הנבחרת עכשיו ביחד עם הפריימר של מטאורים.

    השבמחק
    תשובות
    1. וואלה? את מתכונת לקונסילר עם הרולר? אני חושבת שיש לי אותו..
      את משתמשת בשאנל Vitalumiére Loose Powder Foundation? זה שכתבתי עליו כאן?:
      http://danrasvault.blogspot.co.il/2014/10/blog-post_22.html
      לא הייתי מדמיינת אותך עם מוצר כזה האמת.
      ואגב, הפריימר גרלן מטאוריט יוצא בגרסה חדשה באביב, כתבתי על זה בבלוג מתישהו.

      מחק
    2. א. לא. אלא ההוא שנראה כמו הטוש אקלה.
      ב. היה מבצע בסטרוברי לכמות של 30 מ"ל. אז הזמנתי לנסות.. לא סופר להיט אבל ממש לא רע.
      ג. צריכה באמת לחדש.....

      מחק
    3. א. אבדוק על מה מדובר.
      ב. אם כך אז לא הבנתי על איזה מייקאפ את מדברת

      מחק
  3. הי אשמח לדעת איזה גוון את במייקאפ של אליזבת ושל קליניק. תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. בקומפקט של קליניק אני 6 Ivory. באליזבת ארדן אני לא זוכרת, יכולה לבדוק בערב בבית. אבל זה גוון כהה, כלומר, אין מתאם בין הגוונים שאני משתמשת בין המותגים כי לרוב אני לוקחת גוון כהה יותר ממה שאני... בגדול הגוון האמיתי שלי במאק זה NW 20/25 לצורך ההשוואה.

      מחק
    2. בדקתי, בארדן יש לי את Bisque 11. כהה.

      מחק
  4. האם יש מוצר יופי אחד ששווה עינוי של בעל-חיים? כל החברות האלה (אולי למעט סמאשבוקס) מבצעות ניסויים בבע"ח.

    השבמחק
    תשובות
    1. נשאיר את זה לשיקול דעתה של כל משתמשת, כל אחת בוגרת מספיק כדי לדעת מה מתאים לה ולמצפונה.

      מחק
  5. אני קצת מרגישה שגיליתי מחדש את הקונסילר של ג'יבנשי! למרות שהגוון שברשותי קצת כהה לי... הקונסילר של לנקום באמת הכי נחשק, ואני זוכרת שדיברנו על הדיור, נחמד לראות שנהנית ממנו עד הסוף :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. בהחלט מבאס כשהגוון לא מדויק, אולי בקיץ הג'יבנשי יתמזג לך יותר טוב :)
      קונסילרים שמגיעים עם אפליקטור ספוג כמו של ליפגלוס הכי נוחים לי להנחה, לכן היה לי יותר כיף להשתמש בדיור. אם לנקום היה מגיע עם אפליקטור כזה אז הוא היה מושלם בשבילי!

      מחק
  6. המייקאפ של בובי בראון אכן אכזבה. בעלת עור בוגר, יבש. הוא קליל מדיי, בוהק מדיי (ואני עם עור יבש) והחשיב ביותר כפי שציינת איננו מתקבע. שלא להזכיר את מסך הטלפון שלי שמתמלא בכיסוי עכור באם שוחחתי בו כאשר אני עם המייקאפ המדובר גם במהלך היום

    השבמחק
    תשובות
    1. ממש מבאס לשמוע. אם כך אז לא רק על עור מעורב הוא לא מרשים, גם על יבש הוא לא עובד. פשוט פספוס גדול למותג :(

      מחק
  7. יצא לך לנסות או לשמוע על ה cc של קליניק? ובכלל, יש cc שיכול באמת להחליף לחות?
    תודות!

    השבמחק
    תשובות
    1. לא נפלתי מה- CC של קליניק.
      לטעמי BB או CC עשירים שבדרך כלל מיועדים לעור בוגר יכולים להחליף בקיץ. בחורף כדאי לחות נוסף. הכי אהבתי את ה- CC של שאנל עם ה- SPF 50, את ה- BB הידרה לייף של דיור ואת ה- BB של קלרינס.

      מחק
    2. אלופה!
      תודה רבה :-)

      מחק
  8. סקירה כלבבי, כל השפיכטולים במסמך אחד :)
    הקנקן של בובי מעלף ללא ספק. כמוני כמוך בתחילה לא התחברנו בכלל, אך לא אני זו שתכנע, בניגוד למנהגי ציותתי לו פריימר שפתר את הבעיה. אהבתי מאוד את המגע על העור ואת המראה - אני לא אוהבת הפיפטה מבעסת.

    שנים השתמשתי רק במ.אפ קומפקט ולגלות אחד מוצלח שכזה לבית קליניק היה תענוג,כמו שניחשת בודאי - הספוגית ואני חברות טובות :)

    אשר לקונסילר של לנקום, גם בגרסא הקודמת הוא היה מושלם בעיני ואם לצטט אותך "מהקונסילרים הטובים שיש היום בשוק אם לא הטוב שבהם" במדף היוקרה תמיד הראשון שאמליץ עלי.

    מהקונסילר של דיור היורשת נישלה אותי בשניות, כי אם להוציא לתיקונים שיהיה בסטייל לא? קיבלה גנים טובים (או סנובית איפור ...) 002 גוון מושלם.

    לא הוזכר בפוסט אבל אחד המייקאפים הטובים עבורי אישית בשנים האחרונות וסיימתי כבר שני בקבוקים הוא טיינט אידאל של וישי, אורירי מאחד גוון, נושם ומכסה את מה שצריך. מי היה מאמין שאצא מאובססיית ה "שפכטל או לא להיות :)





    השבמחק
    תשובות
    1. חחח, אם כבר שפיכטול אז עד הסוף!
      במקרה שלי עם הבובי, פריימר לא פתר את הבעיה, והאמת שזה לא ממש משנה, מייק אפ צריך להתקבע בעצמו, הרי לא הגיוני שמשתמשת תקנה פריימר לכל מייק אפ. מפוספס.

      הקומפקט של קליניק בהחלט מפתיע אז ברור שאת שמחה :) אין לי ספק שישמש אותי היטב בקיץ.

      הקונסילר של לנקום הוא בהחלט הבסט מבחינתי בארץ. מבינה אותה עם הדיור, הוא לא רק פינוק, הוא פשוט מוצלח ונוח לשימוש.

      על הוישי כתבתי מזמן כשהושק במגזין גו סטייל, לא ראיתי צורך לדבר עליו בבלוג, נישתי מדי, למרות שאני מסכימה שמוצלח בעיקר לעור בוגר. מייקאפים מוארים בסגנון שלו הם המועדפים שלי.

      מחק
    2. "לא הוזכר בפוסט" הכוונה התנצלות למה אני מעלה אותו בתגובה למרות שלא נסקר בפוסט זה שהרי שהושק ונסקר כבר מזמן, סורי שלא הייתי מובנת.

      מחק
    3. הגזמת, מה סורי? הכי טוב זה לקבל המלצות למוצרים נוספים, כולן מוזמנות תמיד לציין בתגובות. הרי אין סוף למוצרים ולחידושים, הלוואי והייתי יכולה לכתוב על כולם :)

      מחק
  9. חחח, מצחיקה שכמותך, סורי על הג'יבריש = שלא הייתי מובנת :)

    השבמחק
    תשובות
    1. יש לי כבר התמחות בקריאת הג'יבריש שלך... LOL

      מחק
  10. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails