28 בדצמבר 2015

לחפוף על יבש



נראה שבתקופה האחרונה התחיל בארץ באזז סביב "השמפו היבש". המוצר הזה, שכל מי שמצויה בעולם הביוטי מכירה כבר שנים, ואני כמכורה ותיקה למוצר כתבתי עליו כאן כבר לפני חמש שנים, מתחיל להיכנס רק עכשיו לתודעה של כלל המשתמשות (למה רק עכשיו? חפירונת בסוף הפוסט). לאט לאט מחלחלת אצלן ההבנה שיש פה מוצר שלא ברור איך לא השתמשו בו עד היום. אז שמפו-יבש מטרתו הבסיסית היא לספוח את השומן מהקרקפת ללא פגיעה בעיצוב השיער כך שמתאפשר לנו לדחות את מועד החפיפה הרגילה עם שמפו ומים. 
למען הסר ספק - השמפו היבש אינו באמת שמפו ולכן אינו מנקה את השיער מלכלוך או תכשירי עיצוב, הוא נטו לרענון. לכן יתאים למי שסובלת מקרקפת שומנית, לנטרול ריח כמו של מזון/סיגריות שדבק בו, למי שבצבא/בטיול שטח וכו'. אבל בתכלס, הוא פרקטי בעיקר למפנפנות ששמחות לאמץ אותו כמו אוויר לנשימה. 
בסופו של דבר כמו שכתבתי בזמנו, השמפו היבש מספק אשליית ניקוי-רענון-טיפוח, רק זכרו שהוא לא מחליף את השמפו הרגיל לא בביצועים ולא בהרגשה.

כל מי שעושה פן/מחליק ומנסה לשרוד עוד יום בלי לחפוף יודעת עד כמה המשימה הזו קשה. הקרקפת ברגע שמתחילה להיות שומנית גורמת לשיער להבריק, לאבד את הנפח. לריח ולהרגשה אני אפילו לא אכנס. בקיץ הלחותי שלנו זה עוד חמור פי כמה וכמה. השמפו היבש, באמצעות עמילן כלשהו (לרוב אורז או שיבולת שועל), סופח את השמנוניות המעיקה הזו ברגע ומחזיר את הנפח לשיער, נותן את התחושה כאילו השיער קיבל חיים חדשים. מבחינתי הבעיה היחידה עם המוצר הזה היא העובדה שהוא ממכר ומי שלא תהיה עם היד על הדופק יכולה בזוגיות הזו עם המוצר גם לא לחפוף שבוע וחצי-שבועיים כשהחומר הזה אוטם את קרקפת לגמרי, מתגבש ומתקשה לו. כלומר, תעשו מה שטוב לכן, אבל בסופו של דבר תזכרו גם את ההיגיינה האישית בדרך.


יש אינספור סוגים של שמפו יבש, כל מותג שיער שמכבד את עצמו מציע את הגרסה שלו. יש מוצלחים יותר ויש פחות. חלקם מגיעים בצורה של אבקה או סטיק/רול און, אבל ללא ספק הצורה הנפוצה ביותר היא בתרסיס. משתמשים בו ברגע שהשמנוניות מתחילה לצוץ, יש כאלו שזה אצלן תוך יום ויש כאלו שתוך 4 ימים. פותחים שביל בשיער, מרססים על השורשים כ- 20 ס"מ מהשיער וממשיכים כך בכל האזורים הרצויים. זה מרגיש רטוב לפעמים אבל אל חשש, חכו כמה רגעים שיתייבש. בהמשך מעסים עם האצבעות את החומר שנראה כמו אבקה לבנה לתוך שורשי השיער. בסיום מברישים את השאריות החוצה. התוצאה היא שורשים נטולי ברק שהווליום חזר אליהם, כבר לא נדבקים לקרקפת וזה אל זה. מכאן גם אפשר להבין שזה מוצר שמיועד בעיקר לבעלות שיער חלק גלי שמברישות מדי יום את השיער. למתולתלות המוצר הזה לא ממש ידבר כי הן אינן מברישות את השיער כשהוא יבש ובצדק.

שמפו יבש איכותי ייטמע בשיער לגמרי לאחר העיסוי עם האצבעות כך שלא נראה שאריות לבנות שלו כלל. הוא ישאיר את השיער בגימור מאט אך לא מת והנפח היחסי שלנו יחזור לשיער.
בארץ ההיצע אינו גדול אך מתחיל להשתפר. בשנתיים האחרונות החלו מותגי השיער המקצועיים לייבא את הגרסה שלהם ובעקבותיהם גם גרסאות פארם החלו לצוץ. נכון עכשיו אפשר למצוא שמפו יבש בניחוחות שונים, שקוף או בגוונים שונים (לשיער כהה/בהיר), ולשיפור העיצוב (נפח/ברק).
בשימוש שוטף המצר הזה נגמר די מהר, הכמות הממוצעת בשוק היא 200 מ"ל, קחו את זה בחשבון כשאתן משקיעות ובדקו מי מציע יותר/פחות מזה. אגב, הניחוח של כולם מאוד נעים, כמו במספרה כזה.

קרסטס: לא לכולן

ה- Powder Bluff של קרסטס בעל ספריי שנוח להתזה ופיזור אחיד. החומר לבן אך נספג די מהר בעיסוי. מותיר את השיער פרשי ונעים. הוא עושה בדיוק מה שצריך אבל פחות יצליח להתמודד עם שיער עבה וסבוך מאוד.

שוורצקופף: מסיבת שלג

ה- Fresh Dust של שוורצקופף פרופשיונל הוא בעל חומר מאוד אבקתי ולבן, כמו שלג, אולי הכי לבן שיצא לנסות אי פעם. אחרי עיסוי מושקע הוא נספג לבסוף. מוצר חזק שבהחלט דורש יותר השקעה בשימוש, טרחני משהו. מצליח לא רק לספוח את השמנוניות אלא גם ליצור קצת יותר ווליום לשיער. מגיע בכמות גדולה של 300 מ"ל.

לוריאל: לא מספיק חזק

ה- Fresh Dust של לוריאל פרופסיונל נראה על פניו אידיאלי, גוון לבן-שקוף שקל לטשטש. אבל הנוחות הזו באה על חשבון הביצוע, הוא מאוד קליל ונותן פתרון לטווח קצר, לא מספיק חזק כדי לעזור לנו להאריך את חיי הפן לעוד מספר ימים.

מטריקס: בסיסי מוצלח

ה- Clean Remix של מטריקס מציע גרסה מקצועית בסיסית מוצלחת. ספריי לבן אבל לא מדי, טשטוש יחסית ללא השקעת יתר בעיבוד החומר ושיער ששמח לחזור לחיים.
לצערי המותג (מקבוצת לוריאל), שנחשב למקצועי במחיר נגיש, לא הצליח להשתרש בארץ ומתחיל להיעלם, כנראה ממודעות נמוכה שנבעה מחוסר שיווק מספק. חבל.

לייבל. אם: לשיער כהה

ה- Brunette Dry Shampoo של לייבל אם הוא מהראשונים והמוצלחים שהגיעו לארץ. מגיע גם בגרסה שקופה קלאסית וגם בגרסה לשיער כהה כמו זו שכאן. הספריי מצליח לפזר טוב את האבקה בעלת טינט חום. במקרה הזה אין צורך להתמודד עם הגוון הלבן המעצבן (אך עדיין חשוב לפזר ולעבד את החומר לתוך שורשי השיער). היתרון הגדול הוא לבעלות שיער לבן שמציץ לו בין השורשים, הוא מצליח לכסות מעט ולנטרל קצת את הלובן. בנוסף, יכול לשמש בעלות שיער דליל שרוצות להכהות את הקרקפת לאשליית מראה מלא. החיסרון הבולט זה שהוא מעט מלכלך את הכרית אם שמים יותר מדי ממנו, אבל הכל נשטף בחפיפה. אז כשהקצף של השמפו יוצא חום אל תבהלו שצבע השיער מתחיל לדהות.

בטיסט: אקסטרה נפח

ה- XXL Volume Spray של בטיסט הוא מהתוספות החדשות יחסית של המותג ואולי האקסטרה אקסטרה לארג' שהכי סבבה לנו לאמץ. רק שהוא חוטא למטרה, במקרה שלו הוא יותר מוצלח בהוספת ווליום לשיער מאשר בספיחת השמנוניות. הוא בעצמו דביק, גושי וכבד יותר משמפו יבש ממוצע, בטח ובטח מהבטיסט הקלאסי שהוא נהדר (כמו בתמונה למטה מימין). אגב, קיימת גם אבקה XXL של המותג שמצליחה ליצור נפח משמעותי יותר.

מימין לשמאל: ניחוחות שונים, עיצוב שיער, גוון שיער

חפירונת על המותג Batiste - נראה שזה המותג שעשה את הפריצה הראשונית בארץ בכיוון של החדרת המושג 'שמפו יבש' לתודעה הכלל-ארצית, שהרי כל עוד אין אלטרנטיבה נגישה לכולם (פריסה ומחיר), קשה יהיה להחדיר סגמנט חדש. המותג הזה עשה לפני כחמש שנים סיבוב קצר במחוזותינו בסופר-פארם כפי שהזכרתי בבלוג בזמנו. הוא נכשל כישלון חרוץ שנבע משילוב של מספר סיבות כמו: יבואנית פרטית קטנה נטולת אמצעים (ואולי גם הבנה קמעונאית), אפס בשיווק של היבואנית/הרשת, הצורך בחינוך שוק, מיקום משתנה (ומאובק) על המדף מסניף לסניף ותמחור מוגזם. לאחרונה הוא חזר למדפי הסופר-פארם ע"י שסטוביץ - יבואנית גדולה, חזקה ומבוססת בשוק הקוסמטיקה-טואלטיקה-מזון. התמחור שהובטח להשקה היה 25.90 ש"ח, אך ברגע האמת כשעלה על המדף ראינו שתומחר ב- 29.90 ש"ח בחלק ניכר מהסניפים. נקווה שלא ישחקו עם המחיר יותר מדי, במחיר הנוכחי המותג הבריטי מתומחר סביר יחסית למחירו בחו"ל (8 דולר / 4 פאונד לפני מבצעים) ומשתלם לרכישה כאן, וזה עוד לפני שלל המבצעים שבקרוב יתחיל להשתלב בהם (שסטו - תזכרו שבארץ בגלל ההנחות/מבצעים יש רק כיוון אחד למחיר של מוצר מצליח לאורך זמן - למטה).
המותג מציע שלוש סדרות עיקריות כמו שמופיע בתמונה: ניחוחות שונים, עיצוב שיער (כמו ה- XXL שכאן ועוד אחד לברק), התאמה לגווניי השיער (בלונד, ברונט, חום כהה). סדרת הגוונים עדיין לא בארץ אבל ביבואנית סיפרו לי שזה בדרך. אני משתמשת קבועה של הספריי ברונט שלהם (בתמונה משמאל, אפשר לקרוא על היתרונות במה שכתבתי על השמפו היבש של לייבל אם), מעניין כמה זמן ייקח לו לעשות עלייה. אגב, העיצוב משתנה בין המגוון האירופאי והאמריקאי לכן יכול להיות שתתקלו באותו המוצר בשני עיצובים שונים. ובאופן כללי המותג מחדש ומרענן את העיצוב והפורמולה באופן שוטף שזה דבר מבורך (תראו למשל את ההבדל העיצובי בין ה- Blush פה מימין לאותו המוצר לפני חמש שנים כאן).
התחרות על מדף הפארם המקומי אינה גדולה ואפשר למצוא שם גם את השמפו היבש של אמיקה (לא משהו וגם יקר, 110 ש"ח) והשמפו היבש של טוני וגיא (סבבה אך יקר, 80 ש"ח). כך שברמת הפארם הבטיסט מסתמן כאלטרנטיבה המוצלחת ביותר גם מבחינת הביצוע וגם מבחינת המחיר. עדיין יש את עניין חינוך השוק, כי אם אין מודעות למוצר, לנוכחות ולצורך בו אז לא יקנו אותו. בינתיים אין בלטות מיוחדת של הבטיסט, לגמרי דורש מידוף צבעוני בסטנד חיצוני. שלא לדבר על כך שאנחנו אומה שאוהבת לחפוף (מזג האוויר וזה) ומכירות השמפו פה יחסית למדינות אחרות מרקיעות שחקים. אז אם יצליח בסיבוב השני בארץ זו רק שאלה של השקעה מצד היבואנית והרשת. אני חושבת שאנחנו שוות את ההשקעה הזו ואפילו עוד יותר.


ID

Powder Bluff
Dry Shampoo
גודל: 200 מ"ל
ייצור: צרפת
מחיר: 141 ש"ח

Osis+
Refresh Dust
Bodyfying Dry Shampoo
גודל: 300 מ"ל
ייצור: גרמניה
מחיר: 108 ש"ח

TecniART
Fresh Dust
Dry Shampoo, Style Reviver
גודל: 150 מ"ל
ייצור: ארה"ב
מחיר: 100 ש"ח

Design Pulse
Clean Remix
Instant Dry Shampoo
גודל: 153 מ"ל
ייצור: ארה"ב
מחיר: 60 ש"ח

Brunette Dry Shampoo
Matt-effect style refresher and texturiser
גודל: 200 מ"ל
ייצור: בריטניה
מחיר: 110 ש"ח

XXL Volume Spray
Instant Volume
גודל: 200 מ"ל
ייצור: בריטניה
מחיר: 30 ש"ח



Print Page

27 תגובות:

  1. טוב, אני הזמנתי את של חברת ריפרש.
    שגם מאוד טוב. 60 ש''ח ל 1+1.

    השבמחק
    תשובות
    1. מחיר טוב! איך הוא בביצועים מבחינת הלובן, החוזק וכו'?

      מחק
    2. נספג, סופח ריחני פרש.
      הקרקפת מרגישה נקייה מאוד.

      מחק
    3. יפה, נשמע מעולה!

      מחק
  2. ניסיתי את הבטיסט הXXXL
    והוא אכן היה מזעזע.. עושה את השיער מאוד דביק, לא נעים,וממש לא סופח שומנים,כמו שהוא אמור לעשות.
    חבל שלא הביאו את המנומר שעושה נפח משגע,שיער נעים וריח נעים!

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, מאכזב, עדיף להתמקד בגרסה הרגילה של הבטיסט.
      בהמנומר את מתכוונת ל- Wild? נשמע מעולה, אבדוק אם בדרך לכאן ואעדכן :)

      מחק
    2. אז בדקתי, נכון לעכשיו הוא לא צפוי להגיע, לפחות לא בשנה הקרובה :(

      מחק
    3. תודה :-)
      את יודעת איפה ניתן לרכוש אותו ברשת?

      מחק
    4. יש בעיה עם זה כי האתרים בחו"ל לא שולחים תרסיסים משום סוג לארץ, כך שגם אם האתר שולח לארץ ומחזיק שמפו יבש, הוא לא ישלח לך אותו. אז בעיקר eBay אם מוצאים או שמישהו יקנה בחו"ל ויביא לך...

      מחק
  3. אנונימי29.12.2015, 10:01

    שמפו בטיסט מזעזע. איפה מזמינים מטריקס?

    השבמחק
    תשובות
    1. בעיקרון אולי נשאר עדיין משהו בארץ במספרות או חנויות שיער מקצועיות, שווה לבדוק.

      מחק
  4. איפה קונים/ מזמינים את ה-Brunette Dry Shampoo?

    השבמחק
    תשובות
    1. של בטיסט או לייבל אם?
      בעיקרון יש בעיה להזמין מחו"ל כי הרבה אתרים לא שולחים שמפו יבש לארץ בגלל שזה תרסיס. את הלייבל אם יש בארץ במספרות, את זה של בטיסט אין בארץ נכון לעכשיו.

      מחק
  5. לייבל אם ושוורצקוף מאלה שסקרת קיבלנו ציונים נפלאים מהיורשת שחופפת כל יומיים שלושה והם מצליחים לשרת את המטרה של דחיית החפיפה כשצריך. אמיקה גם
    הם העלו ארצה את השמפו היבש לאחרונה וההייפ סביבו בהחלט מוצדק - נפח ומראה רענן בלי קשקשים לבנים בכלל. בטיסט דווקא לא זכור לטוב. ליקטנו בפינצטה בסניפי ס.פארם לעיתים במחיר מצחיק של 10-12 שקלים עד שנעלם קליל. עם זאת לא דגמנו את החדשים שעשו עליה לאחרונה.
    עד שנעלם כליל - הוא היה ברירת מ

    השבמחק
    תשובות
    1. הבטיסט שהיה בעבר בארץ זה כבר היסטוריה, גרסאות מיושנות ובסוף נשארו בקבוקים מוקטנים שמעלים אבק.
      כדאי לנסות את הבטיסט החדש, בעיקר בגרסאות בלאש או אוריג'ינל. אני חושבת שנכון לעכשיו הם הכי תמורה למחיר מההיצע בארץ.

      מחק
  6. זו התגובה של אפרת איטה - לא הצלחתי להכנס השמי

    השבמחק
    תשובות
    1. תיארתי לעצמי ברגע שראיתי "היורשת" ;)

      מחק
  7. מתה על בטיסט. אחרי שנעלם מהארץ הזמנתי סטוק מאיביי, מסוגים שונים.
    בינתיים האהובים עליי הם האוריג'ינל והבלונד.
    מוצר מאסט מבחינתי!

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכימה איתך לגמרי!
      לטעמי האוריג'ינל, הבלאש והברונט מעולים,
      הכי שווים לרכישה מבחינת הביצוע והמחיר.

      מחק
  8. אני רכשתי בפעם השנייה את הלבל הקרסטס לא עשה לדעתי את העבודה, הוא גרם לשיער להבריק מאוד מרוצה מהלבל.

    השבמחק
    תשובות
    1. הקרסטס אכן עדין יחסית, כמו שכתבתי, לא יצליח להתמודד עם כל סוג שיער.
      הלייבל אם מאוד מוצלח, גם השקוף וגם הברונט.
      אני יודעת שאת אוהבת מותגים מקצועיים אבל נסי בהזדמנות את הבטיסט Blush.

      מחק
  9. לייבל אם יש להם אחלה מוצרים בייחוד המעבה שיער מוס.

    http://www.dealcosmetics.co.il/g/19567-%D7%9E%D7%95%D7%AA%D7%92/121855-%D7%9C%D7%99%D7%99%D7%91%D7%9C-%D7%90%D7%9D-

    השבמחק
  10. לא הזכרת את ה-AMICA המצויין. שווה לרכוש מגילטי, יש מבצעים שווים מעת לעת.

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails