14 בדצמבר 2014

עינוגי שמן



אחד הדברים המפנקים ביותר בחורף זה שימוש במרקמים עשירים ללא תחושת הדביקות המעיקה שעשויה ללוות אותם. לקראת חנוכה, חג האורים, נראה שזהו זמן טוב להיזכר בנס פך השמן העתיק ולהתעדכן בניסים שהתכשירים המודרניים מבטיחים לחולל. העיצוב המרהיב והקורן שלהם כל כך מפתה, מה שגורם לנו לרצות לאמץ אותם מהר ולהתענג מכל רגע בשימוש בהם. האתגר הגדול שלהם זה להיות נעימים ואפקטיביים בלי "לצוף" על הסקין באופן שיגרום לתחושת אי נוחות ויגרום לנו לנטוש אותם במהרה. הרי בכל זאת, עם כמה שהם עולים, כדאי מאוד שנהיה מרוצות מהביצועים שיעניקו לנו לוק בוהק וחיוני במיוחד.

תכשירי שמן, במיוחד כאלו לפנים, מוגדרים כמטפחים/טיפוליים/מתקנים. אז נכון, הם הרבה פעמים אינטנסיביים ומשלימים את הפעולה שהקרמים לא תמיד מצליחים להשיג. אבל כדאי לקחת בפרופורציות את היכולת של תכשירים שונים להעלים קמטים, כתמים ושאר רעות חולות כאלו ואחרות. שמנים בהחלט יכולים לשפר את מראה הסקין, השגת מראה חיוני זה משהו שנראה בשימוש בשמן כבר ברגע שנמרח, פועל יוצא של הגימור הבוהק הבריא שלו. השאלה היא לכמה זמן האפקט הזה מחזיק והאם מדובר רק על נראות מידית (קוסמטי) או שיפור מתמשך (טיפוחי).
מרבית השמנים מגיעים עם פיפטה (טפיפית), כמקובל עם מרקמים דלילים מאוד. זה לא הכי נוח, אבל זה מה יש. העובדה שהם לרוב שוכנים בבקבוק זכוכית הופך את השימוש בהם למאוד זהיר כי אף אחת לא רוצה לראות את השמן היוקרתי שלה מתרסק ברגע קטן של חוסר תשומת לב, דמיינו את הסיטואציה, לא כיף בכלל. אבל איכשהו יוצא ששילוב הפיפטה עם המרקם הדליל שנוזל בין האצבעות ובקבוק הזכוכית, משווה להם מראה טיפולי מבוקש, מראה בעל חשיבות יתרה, כאילו נרקח הרגע במעבדה יוקרתית בצרפת. נוח או לא, כנראה שזה עושה לנו את זה.

ציפיות גבוהות מדור ההמשך

נראה לי שהכי נכון להתחיל דווקא מהמוצר שנראה יותר כמו סופגנייה מאשר שמן, פשוט כדי להוציא מהסיסטם את הקלוריות המפתות שלו. זהו שמן הוורד השחור לפנים של סיסלי, ה- Black Rose Precious Face Oil שהפך למדובר בעיקר בזכות מסכת הפנים המהוללת של המותג העונה לאותו השם, ולמעשה רומז לנו על הרחבת הסדרה. בהתחשב בעובדה שהמסכה כה פופולרית, היו ציפיות גבוהות מאוד השמן החדש לתיקון וחידוש העור שגם קיבל עיצוב בגוונים זהים. השמן מורכב בין היתר מאצות ושמני אומגה, אבוקדו, שזיף ומגנוליה. לדברי המותג תמצית הוורד השחור היא הרכיב המרכזי לריכוך העור. ההמלצה היא להניח 3-7 טיפות על הפנים (והצוואר) שלאורך זמן יעזרו בטשטוש קמטוטים ויעניקו מראה חיוני. אבל האמינו לי שטיפה שתיים מספיקות לגמרי, די מזל בהתחשב במחיר האסטרונומי שלו יחסית לכמות המזערית (950 ש"ח ל- 25 מ"ל). הניחוח צמחי מובהק כמו של המסכה והמרקם מאוד עשיר ואינטנסיבי, לכן בדומה למסכה גם הוא יתאים בעיקר כמוצר אנטי אייג'ינג לבעלות עור בוגר או יבש, אחרות פשוט לא ייהנו ממנו באותה המידה שכן הוא ירגיש כבד מדי. אפשר להשתמש בו לבד, הוא מספיק בהחלט, אבל מי שמרגישה צורך יכולה להניח מעל את קרם הלחות/הלילה שלה. את הסקין שלי, רגיל ובקיץ נוטה למעורב, הוא ישמש בעיקר בלילה פעמים בשבוע לבוסט של הזנה. מוצר סופר אקסטרווגנטי לחובבות המותג ומחפשות הריגושים.

ללילה מרגיע

ה- Divine Youth Oil מסדרת Immortelle של ל'אוקסיטן אולי לא נראה כמו סופגנייה אבל בהחלט עושה חשק לתת לו ביס... עיצוב עגלגל, חושני ומפתה ומאוד מהודר יחסית לעיצוב מוצרי המותג. השמן מבטיח להילחם בסימני הגיל ולהחזיר לעור את המראה החיוני. שתי טיפות מספיקות לי לכל הפנים, סביר שלעור יבש כפול מזה. במותג ממליצים גם למרוח באזור ה- Décolleté, אני הכי בעד. השמן מורכב משבעה שמנים צמחיים בנוסף לשמן האתרי אימורטל. הניחוח של שמן צמחים בדומה לשאר מוצרי הסדרה, והמרקם הוא של שמן יבש, יציב על העור, נספג במהירות ומוכן לקלוט את הלחות שתגיע אחריו. לכן גם הגימור שלו קטיפתי יותר מאחרים, לא מבריק מוגזם. במותג ממליצים להשתמש בו בעיקר בלילה כי אז הסקין אינו חשוף לפגעי מזג האוויר וזיהום אוויר שפוגע ביכולת התחדשות העור, בהחלט המלצה שגם מותאמת לניחוח המרגיע. המוצר יתאים לטעמי לכל סוגי העור, למעט בעלות עור מאוד יבש שאז עדיף להן מוצר כמו הסיסלי שכאן. ללא ספק מדובר על אחד המוצרים המוצלחים ביותר של המותג שהושקו לאחרונה.

פינוק טארט צרפתי לבוקר

יש מצב שטיפה נסחפתי ונהניתי קצת יותר מדי מהשמן Abeille Royale של גרלן, אבל זו לא אשמתי, הוא פשוט מענג ברמות אחרות. מי שמחפשת שמן שווה ויוקרתי יכולה למצוא לא מעט אופציות בשוק, אבל בחיי שהשמן הזה הוא גם סוג של חיזוק לביטחון העצמי, תמיד אחרי שאני משתמשת בו אני מרגישה יותר יפה. בדומה לאאודי A8 או לקסוס LS, הוא נראה יחסית ליוקרה תמים למראה, אבל למות ממה שיש בפנים. בדומה לשאר מוצרי הסדרה, הוא מורכב מדבש צרפתי טהור, מזון מלכות עשיר ברכיבים חיוניים. מחממים בין האצבעות שתיים שלוש טיפות ומניחים בטפיחות קלות על הפנים. הניחוח מזכיר לי טארט לימון שמחכה בקונדיטוריה, לא פה בת"א, אלא כזה מחבל ברטאן בצרפת או אם תרצו קאן שבריביירה, הכי של הביוקר. בגלל הניחוח הממריץ אני מעדיפה להשתמש בו בבוקר לפני קרם הלחות, כי אם כבר להתעורר בבוקר ביקיצה לא טבעית, אז שיהיה בדיוק ככה.

לצעירות אחראיות ונמרצות

חיבה גדולה יש לי לדקלאור בכלל ולשמני המותג בפרט עליהם כתבתי לא במעט פה בבלוג בעבר, גם לשימוש בקיץ וגם לשימוש בחורף (פוסט עם המלצות לשימוש בשמן זית לטיפוח ביתי). זה לא מפתיע בהתחשב בעובדה שהתחושה שלהם זה כמו להיות בספא, יש פינוק גדול יותר מזה?  אז בניגוד לשמן של סיסלי לעור בוגר, תמצית השמן Aromessence Mandarine הושקה לטיפול בסימני גיל ראשונים, קמטוטים, עמימות ושאר מרעין בישין. הניחוח שלו עוד יותר לימוני מזה של הגרלן פה, לא מפתיע בהתחשב בכך שמכיל שמן לימון אתרי, בנוסף לשמני קמליה, חמניות ואגוזי לוז. גם הפעם הניחוח הממריץ גורם לי להעדיף אותו לשימוש בוקר וזו גם המלצת המותג. שתי טיפות מספיקות לי לכל הפנים, הקטע של לחמם בין האצבעות ולהריח לפני המריחה החשוב במיוחד בעיני להנאה ולאפקטיביות של המוצר כמו עם השמנים הקודמים שלהם. המראה שמתקבל הוא לא רק קורן אלא מלווה אותו גם תחושה קלה של מיצוק, אולי אני כבר מדמיינת, אבל מה זה משנה בעצם. אטרקציה.

שמן ניקוי: גם יפה וגם אופה

אחד השימושים המוצלחים של השמן זה ניקוי הפנים ותמיד צמוד אלי אחד, כמו לדוגמה שמן הניקוי של מאק או בובי בראון. הפעם בחרתי את ה- Instant Gentle Cleansing Oil של דיור שנראה כי פחות מוכר למשתמשות למרות שהוא גם מאוד יעיל וגם אוחז במחיר נוח יחסית למותג ולמוצרים מתחרים. מה שמאוד אהבתי בשמן הזה הוא שיחסית לשמנים אחרים המרקם שלו יחסית יציב, לא מאוד דליל וגם פחות שומני מאחרים. המשמעות הישירה היא שהרבה יותר נוח להשתמש בו בלי שהשמן נוזל לכל עבר בין האצבעות. לחיצה שתיים מספיקה למריחה על כל הפנים כולל העיניים בתנועות עיסוי עדינות שממש ממיסות את כל האיפור ומרככות את העור תוך כדי. אני מעדיפה להשתמש במוצר על עור יבש כפי שאני רגילה עם שמני ניקוי אחרים ואז לשטוף במים, למרות שבמותג מציינים שאפשר להשתמש בו גם על עור לח. במידה ויש שאריות בעיניים מאיפור עמיד כלשהו אני משלימה את הניקוי עם מסיר איפור דו פאזי. ניחוח נעים ומרגיע של שושנים בהתאמה לתמציות שבו. לגמרי מוצר מוצלח ומפנק שכדאי להתנסות בו, העיצוב הדיורי היוקרתי הוא רק בונוס נוסף.

קונפיטורת תפוזים היסטרית

בהמשך לניקוי הפנים, גם לגוף מגיע פינוקים משלו. בחורף עדיף להימנע מפילינג אגרסיבי שעשוי לשרוט את העור ולהסיר את שכבת ההגנה הטבעית שלו, שהרי העור נוטה גם ככה ליובש. הפילינג גוף Body Buff של מורוקנאויל שעשיר בשמנים משתלב יופי במשבצת הזו. הוא נראה ומריח כמו קונפיטורת תפוזים רוויה בשמנים. כשאומרים על מוצר טיפוח שהוא משפיע על כל החושים שלנו אז הפילינג הזה הוא דוגמה מצוינת לזה, תענוג צרוף, אמבטיית שמנים בבית. הוא מכיל קליפות תפוז ושמנים שונים של: ארגן, אבוקדו, זרעי ענבים, חריע, שומשום ושקדים מתוקים. הגרגירים שלו עדינים ורכים ביותר, צמיגיים כאלו, לכן יתאים במיוחד לעונה הקרה, גם לבעלות עור יבש ורגיש. הוא מותיר את עור הגוף רך, גמיש, לחותי וקורן, כאילו אין צורך בכלל למרוח קרם גוף מעל. 
המותג מזוהה בעיקר עם השמן המרוקאי לשיער שלו שמיוצר בישראל והאמת שחבל שהפילינג אינו גם מיוצר כאן אלא בארה"ב. עם זאת, מדובר על סדרת גוף מעניינת על בסיס שמן הארגן הידוע של המותג ואם הפילינג גוף הזה מעיד עליה אז אולי גם המוצרים האחרים מבטיחים. מה שבטוח זה שאם אתן מחפשות פינוק היסטרי בעיצוב מהמם למקלחת הרי הוא כאן לפניכן.


השלב הסופי הוא ההזנה לגוף והפעם בחרתי את אחד השמנים היותר טובים שקיימים בשוק מזה זמן רב. ה- Huile Prodigieuse של נוקס הוא אחד המוצרים שכל מי שמבינה משהו (ולא רק בישראל) כבר מכירה אותו. הוא מכונה 'שמן הפלא' ומיועד לשימוש לפנים, גוף ולשיער. בגלל שאני לא מאוד מתחברת למוצרים רב תכליתיים, אני פשוט בוחרת אותם לשימוש אחד. במקרה הזה - לגוף, שכן לפנים יש שמנים ייעודיים נפלאים דוגמת אלו שפה בפוסט ולשיער יש שמנים איכותיים נפלאים כמו של קרסטסלוריאל פרופסיונלשוורצקופף ועוד. הוא מגיע בכמות קטנה יחסית (קיים ב- 50/100 מ"ל) אבל מספיק מעט לשימוש בכל פעם. השמן היבש הזה נמרח בצורה אחידה מוצלחת ואוחז בניחוח מופלא ואגב, קיימת גרסה שימרית שלו למראה בוהק ושזוף במיוחד. הוא ישרת נאמנה כל אחת למעט אולי בעלות עור גוף יבש שיצטרכו משהו עשיר יותר דוגמת חמאת השיאה לגוף של ל'אוקסיטן. אגב, הייתי שמחה אם המוצר היה מגיע באריזה אטומה סגורה כדי שנהיה בטוחות כשאנחנו רוכשות אותו שאף אחת לא פתחה אותו לפנינו לבדיקה, וזאת למרות שיש טסטרים שלו בדרך כלל על המדף.
לידע כללי, מייסדת נוקס היא יהודייה שגדלה בישראל בשם עליזה ז'אבס שהקימה לפני יותר מעשרים וחמש שנה את המותג הדרמו-קוסמטי בפריז. שמו נולד משילוב המילים Nature ו- Luxury, ואם זה לא נשמע הכי בשבילנו אז אני לא יודעת מה כן.

חג אורים שמח!


ID

Black Rose Precious Face Oil
Anti-Aging Nutrition
גודל: 25 מ"ל
ייצור: צרפת
מחיר: 950 ש"ח

Divine Youth Oil
Immortelle
Ultimate Youth Face & Décolleté Oil
גודל: 30 מ"ל
ייצור: צרפת
מחיר: 429 ש"ח

Abeille Royale
Face Treatment Oil
Firming Lift, Tone
גודל: 28 מ"ל
ייצור: צרפת
מחיר: 596 ש"ח

Aromessence Mandarine
Smoothing Serum
Radiance & Wrinkle Correction
גודל: 15 מ"ל
ייצור: צרפת
מחיר: 518 ש"ח

Instant Gentle Cleansing Oil
With Pure Lili Extract
Face & Eyes
גודל: 200 מ"ל
ייצור: צרפת
מחיר: 179 ש"ח

Body Buff
Exfoliant for instant radiance
גודל: 180 מ"ל
ייצור: ארה"ב
מחיר: 209 ש"ח

Huile Prodigieuse
Multi-Purpose Dry Oil
Face, Body, Hair
With 6 Precious Plant Oils
גודל: 50 מ"ל
ייצור: צרפת
מחיר: 170 ש"ח

הבהרה / גילוי נאות: המוצרים שבחרתי לפוסט נשלחו אלי מהחברות


Print Page

19 תגובות:

  1. השימוש:
    לאוקסיטן שקדים.
    נוקס עם השימר.
    נכנסו לרשימה:
    גרלין , לאוקסיטן ודיור

    השבמחק
    תשובות
    1. שאת מסודרת!
      אם את מתכוונת שאת משתמשת בשמן שקדים לגוף של ל'אוקסיטן אז הוא באמת סופני לגמרי, גם הוא במקרה הופיע באחד הפוסטים של חנוכה בעבר.
      מעניין מה מהרשימה יעלה בגורל קודם. יש לי הימור ;)

      מחק
    2. זה שיהיה בחנות שאגיע אליה קודם. ;)

      מחק
    3. חח, גם נכון!

      מחק
    4. רז מה שהיה בחנות הקרובה לביתי- הגרלין!!!
      50% הניהן במשביר שיכנעו אותי מאוד בקלות.
      ולא ספק את מעולה בניחושין מלומדים.

      מחק
    5. זה ניחוש מושכל, על בסיס היסטוריה ברורה של מה שאת אוהבת ;)
      לא היה לי ספק שגרלן כי זה פיתוי גדול מדי, ו- 50% לא משאירים בכלל מצב לשיקול דעת...
      הוא מדהים, נכון? אני מכורה. תתחדשי מותק!

      מחק
  2. אני בדכ לא מתחברת לשמנים בטיפוח, תמיד נראה לי לא פרשי כזה
    אבל יש לי travel size של השמן של דיור אז אנסה לראות אם הפעם ארגיש שונה.
    יש אולי שמנים לאמבטיה שאת ממליצה עליהם? זה הכי פינוק בעיני

    השבמחק
    תשובות
    1. וואלה, בעיני זה הכי פרשי שיש, שמנים איכותיים הם ממש לא מעיקים, במיוחד לא שמנים יבשים.
      טוב שיש לך את המוקטן של דיור להתנסות, עסי אותו בערב על הפנים ורק אז שטפי. מקווה שתהני ממנו ותרגישי נפלא, זה מרקם מאוד הרמוני ונעים לעור.
      לגמרי פינוק - שמן הרחצה של ל'אוקסיטן, בסט!!

      מחק
  3. החמוד של לאוקסיטן על הכוונת, הסיסלי יחכה למבצעים :)
    השמן ניקוי של דיור בהחלט להיט, בשימוש קבוע אצלי.

    השבמחק
    תשובות
    1. תשמעי, הסיסלי כאילו נוצר בשביל העור היבש שלך, אם מישהי תדע להעריך אותו במיוחד - זו את!
      להיט לגמרי הדיור, אני ממש מרוצה מזה שהוא לא מאוד נוזלי, קל יותר לשימוש.

      מחק
  4. לצערי שמנים על עור הפנים שלי זה מיקס ממש גרוע....
    יוצא לי להשתמש לפעמים בשמן של נוקס, והאמת שהיו לי תקוות שהם יביאו את הבושם בריח התואם :-).

    השבמחק
    תשובות
    1. מבינה אותך, לא לכולן זה עובד, בעלות עור שמן במיוחד נרתעות.
      אבל שווה לתת צ'אנס לשמנים יבשים, במיוחד בחורף.
      לפני זמן מה בדקתי בנוקס את עניין הבושם אם מגיע, אמרו שישקלו. אבדוק שוב ואעדכן פה :)

      מחק
    2. העור שלי לא מגיב לשמנים, ואם כן - רק באופן רע. פשוט מחבב יותר חומצות.
      אני אשמח לחדשות מעניינות לגבי הבושם, האתרים מאנגליה לא שולחים אותו לארץ.

      מחק
    3. אז התשובה שקיבלתי זה שהוא אמור להגיע בעתיד, לא ברור מתי.
      עתיד זה מעורפל ביותר כאמור...
      בחיי שאני לא מבינה לפעמים מותגים, איך מוצרים שזוכים להצלחה עולמית לא מוצאים דרכם לארץ בזמן אמת.

      מחק
  5. השמן הזה של סיסלי בהחלט קורץ לי ורצוי שנס פח השמן יתחולל במקרה שלו... ;) יש לי את מסכת הורד השחור ואני מאוד אוהבת אותה ובכלל את רוב מוצרי סיסלי...(טוב, איך אפשר שלא..)
    את השמן של נוקס סימנתי לי מזמן ואיכשהו עוד לא יצא לי לנסות, ואת הגרלן אלך לרחרח מקרוב, נשמע פינוק אמיתי!

    השבמחק
    תשובות
    1. חחח, נס פך השמן של סיסלי יתחולל בעיקר אצל בעלות עור יבש שזקוקות לנס. אם אהבת את המסיכה אין לי ספק שתתענגי גם על השמן :)
      מהגרלן תזהרי ממי - ממכר ביותר!
      הנוקס זו קלאסיקה, חובה לנסות לפחות פעם אחת כדי לסמן V, בהחלט ראוי לתשבחות שמקבל.

      מחק
    2. זכרתי שהיתה לי פה שגיאת כתיב וחזרתי לתקן! :) נס *פך* השמן..טוב, זה היה בתקופה שרק חזרתי לארץ וקצת שכחתי לכתוב בעברית..LOL..

      מחק
    3. חח, הכי בקטנה בובה, יש כאלו שלנצח יעשו את השגיאה הזו, מאוד מטעה ;)

      מחק
  6. אוף למה הפסקת לכתוב? למרות שהתוכן פה כבר די ישן, רק עכשיו גיליתי אותו ואני מוצאת את עצמי עוברת על הפוסטים.. את ממש השראה! תודה :)

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails