19 ביוני 2010

ספריי שיער: פנטזיה, הבטחה ומציאות...


יש משהו בחוויה של ללכת לסדר את השיער במספרה (או "בסלון" למטיבות הלכת בינינו...) שבסיומה אנחנו מרגישות ממש מהממות. אולי זו ההבטחה שגם אם נגיע עם שיער כמו של מטאטא שחוק בטוח נצא עם שיער לתפארת כמו נוצות של טווס, בוהקות ומושלמות... זה הרי טקס שלם: לקבוע את המועד המתאים לנו, להתלבט ימים שלמים מה אנחנו רוצות בכלל לעשות עם השיער, להגיע עם יכולת סיבולת גבוהה (לפחות בשעה שהגוונים שורצים על הראש, או שהשיער צועק הצילו תחת הפן) ולקוות כל העת שזה יצא לשבעות רצוננו. אין כמו הידיעה שהנה לפחות לשעה קלה אנו זונחות את כל הצרות שלנו ומתרכזות רק בלהתפנק ולהיות מהממות, הרי מה המקסימום אקטיביות שמצפים מאיתנו שם? לקרוא מגזינים, לשתות הפוך ולהתעדכן ברכילויות? אבל כמו כל דבר, גם לכל פינוק יש סיום (חבל... למה??), ומה מבשר לנו את אות הסיום במספרה יותר מאשר ריסוס רציני בספריי שמעצב השיער מעביר על השיער שלנו, שבלעדיו כל החוויה שנעבור שם לא תהיה שלמה. כן כן, הספריי הוא זה המבשר לנו על סיום ההפוגה ואוטוטו חזרה למציאות (המורכבת ומלאת הלחות בחוץ).

מקסימום אקטיביות: הפוך ומגזינים

חשוב לזכור כי הספריי לשיער אינו מחליף את חומרי העיצוב האחרים אלא הוא בנוסף להם, האחרון חביב שאמור לקבע את העיצוב. אבל מי אמר שספריי זו פריבילגיה ששמורה רק לשימוש במספרה? הרי יש כל כך הרבה סוגים בשוק שאני מאמינה שאין מישהי שלא עבר אצלה מתישהו ספריי שהיא שמה מבטחה בו לאחר שפנטזה על היכולות המופלאות שלו להפוך את השיער שלה למתנפנף כמו זה מהפרסומות. אם הוא עמד בציפיות או לא זו שאלה אחרת...

"בסטוק הפרטי" שלי מזה זמן רב יש את ה- Elnett של לוריאל שהוא ספריי שמיתוסים שלמים נבנו עליו. לוריאל מיתגו אותו כ"ספריי של כוכבות הוליווד" (כנראה שזה עובד כי הוא נחשב לספריי הנמכר ביותר בעולם עד היום). אז כרקע כמה מילים על האגדה שחוגגת יובל... (ואת מי שזה לא ממש מעניין יש את האופציה לדלג לפסקה הבאה...) הספריי הומצא בשנת 1957 כתשובה/תחליף/תוסף לברילנטין הפופולרי מאוד עד אז שהוא קרם עיצוב שיער שומני. הוא הפך מהר מאוד להצלחה, אולי בזכות ההבטחה שלו לנוחות בשימוש, פיזור שווה, ברק טבעי ושמירה על עיצוב השיער. עד היום ה- Elnett עבר המון גלגולים והותאם לאופנות המשתנות ולדרישות השוק.

Elnett: שורד מעל חמישים שנה...

נכון להיום ה- Elnett מוצע ברמות חוזק שונות לשמירה על עיצוב השיער וכרגע יש לי אותו בעיצוב המהדורה המיוחדת שיצאה לכבוד חגיגות 100 שנים לחברה, ברמת חוזק "Supreme Hold" (בגודל 300 מ"ל לעומת הגרסה הקבועה שמוצעת ב- 200/400 מ"ל). בכל פעם שהפן או התלתלים שלי יוצאים כמו שרציתי אני מעבירה ריסוס נדיב על השיער באמונה שלמה שהוא יחזיק לי אותו בדיוק אותו הדבר לשארית היום (או לפחות לשעה הקרובה...). אז אולי זו אני ואולי זה בגלל שאני לא גרה בהוליווד, אבל זה לא ממש מחזיק אצלי משהו. ברגע שאני יוצאת מפתח הבית הוא מתנדף מהר מאוד ונדמה כי לא היה שם מעולם. אז למה אני ממשיכה להשתמש בו וגורמת לחברות שלי להיות מכורות לו גם? אולי כי זה נחמד להרגיש כמו במספרה עם הספריי, אולי נעימה האשליה של תחזוק השיער וההשקעה העצמית, ואולי זה בגלל שיש לספריי הזה ריח פשוט מדהים (!) שגורם לי לשכוח את שאר ההבטחות שלו. זה כנראה מספיק טוב בשבילי. וכאילו זה לא מספיק, אני מצוידת גם בספריי קטן וחמוד To-Go (בגודל 75מ"ל), בשביל מה בעצם? הרי אם הספריי היה מראש עומד בהבטחה לא הייתי בכלל צריכה לחדש אותו, נכון? אז אולי למקרה שאני חייבת באמצע היום להרגיש רעננה, לחדש את הריח כאילו רק חפפתי... לא ממש יודעת באמת למה...

Elnett To-Go:
חמוד, אבל בשביל מה צריך את זה?...

לפני כמה חודשים החלטתי שאולי הגיע הזמן להתחדש וקניתי ספריי של לוריאל בשם Infinium (אותו ניתן להשיג בבתי עסק מקצועיים בלבד). פשוט חשבתי שאם מעצב השיער שלי משתמש בספריי הזה שעוזר לי כשאני יוצאת משם, אז למה שלא אקנה לי אחד הביתה גם? (כמובן שההחלטה על ההתחדשות לא הייתה קשורה לעיצוב היפהפה שלו, מה אני שטחית??? אהמ...) אחרי כל השנים עם ה- Elnett ברור שהייתי סקפטית לגבי השימוש בספריי לשיער, אבל להתחדש זה תמיד כיף, מה כבר יכול להיות? להפתעתי התוצאה לא הייתה רעה בכלל. מדובר על ספריי שמבטיח פיזור אחיד על השיער ולא מכביד עליו ושומר על העיצוב. הספריי מגיע ברמות חוזק 1-4 (כש- 4 זה הכי חזק). אני קניתי את מס' 3 שהוא חזק מספיק ואפשר לומר שבגדול הוא אכן עושה את מה שמבטיח, גם על הפן וגם על התלתלים ואפילו יש לו ריח נהדר.

Infinium: מבטיח ומקיים!

הדבר שקצת מבאס זה שה- Infinium משאיר את השיער מעט "קשה" בהתחלה עד שנספג ומתפזר, אבל אני מניחה שאי אפשר לקבל הכל ואם רוצים עיצוב שיחזיק אז צריך משהו רציני. בנוסף, גודל המיכל של ה- Infinium הוא 500 מ"ל (בניגוד ל- Elnett שלי שהוא 300 מ"ל) דבר שגורם לו להיות כבד יותר ומקשה מעט על הריסוס האחיד בשימוש האישי (לא כמו במספרה שמישהו אחר מרסס עבורך את השיער). יכול להיות שיש מיכל קטן יותר, אבל אני לא מצאתי כזה זמין ובאמת שחיפשתי.

ה- Infinium שונה מה- Elnett בכל כך הרבה מובנים, למרות שאם נקרא את התוויות שלהם, הם מציעים בגדול את אותו הדבר: שמירה על עיצוב השיער. האלמנט המיידי חיצוני שמבדל ביניהם זו האריזה. ה- Elnett מעוצב ממש כמו "ספריי של פעם", של דודות, אריזה מוזהבת עם איור של אישה בעלת שיער נפוח ומתנופף, ספק חלק ספק גלי. בהחלט נראה כמו משהו בן חמישים, חבל שהם לא מאמצים את עיצוב המהדורה המיוחדת באופן קבוע...

Elnett מוזהב: עיצוב של דודות...

ה- Infinium לעומתו מגיע באריזה בגוון סגלגל-ורדרד מעושן מטאלי, עם איור הנראה כמו מראה שמעליה כתר. מה שנשאר לכל אחת לעשות זה רק לדמיין את ההשתקפות שלה במראה עם שיער מעוצב להפליא וכתר מונח על ראשה. מלכה של ממש. אין ספק שהעיצוב כאן לוקח ובגדול. אגב, ה- Infinium שנמכר בארה"ב מעוצב באופן שונה לגמרי, יש לו עיצוב הייטקי, בלי הקיטש של המראה והכתר (מפתיע ביותר בהתחשב באמריקאים המלוקקים....).

הריח את הספריי שלי? (בפארק הפרפרים בניאגרה פולס, קנדה)

ולסיום, כמה מילים על תמחור מוצרי שיער... יש לי הרבה מוצרים לעיצוב השיער. אני תמיד שמחה לנסות משהו חדש שבשאיפה יהפוך את השיער שלי למושלם כמו שאני מדמיינת אותו (צ'ינצ'ילה כבר אמרנו?). אבל המוצרים השווים ביותר שלא נמכרים בפארמים ובסופרים (כמו ה- Infinium) הם יקרים יחסית (ואין עליהם מבצעים) ונמכרים במספרות ובחנויות למוצרי שיער מקצועיים. אחרי שתקבלה החלטה על רכישה של מוצר כלשהו, מומלץ לעשות בדיקת מחירים בין כמה מקומות, זה נכון לכל מוצר ונכון שבעתיים למוצרי שיער מקצועיים שכן הפער יכול להיות גם של מעל 100%! תמיד יש גם את האופציה של לקנות בחו"ל או ב- eBay, שם סביר להניח שנמצא בכל מקרה הצעת מחיר זולה בהרבה מהמוצע בארץ.

ID
L’Oreal
Hairspray
Elnett (מהדורה מיוחדת)
גודל: 300 מ"ל
ייצור: בלגיה
מחיר: 45 ש"ח
Infinium
גודל: 500 מ"ל
ייצור: ספרד
מחיר: 100 ש"ח



Print Page

14 תגובות:

  1. שנים לא השתמשתי בספריי לשיער. כשהייתי נערת בית ספר הייתי קונה כאלה... הזכרת לי נשכחות. ונכון שהספריי גורם לך להרגיש כמו במספרה לרגע!
    נורא נהניתי לקרוא את הפוסט הזה!
    אגב - מוצרי השיער שאני כן משתמשת בהם - מלבד שמפו ומרכך כמובן - הם מסיכות. יש לך תובנות גם בתחום הזה? עד כה לא מצאתי מסיכה מושלמת יותר מזו של קרסטס - וניסיתי המון מוצרי סופרפארם. יש לך הצעות בתחום?

    השבמחק
  2. נגעת בנקודה רגישה יקירתי... כמה מסכות עברו אצלי... אויש. יש לי תמיד לפחות שלוש מסכות פתוחות בו זמנית ועדיין אני נותנת להן יחס לעיתים רחוקות. למה? כי המסקנה שלי חוזרת שוב ושוב, מסכה לא ממש משפיעה על השיער שלי ולא משנה של איזה מותג. שיער זה דבר מת וכלום לא ישנה אותו פרמננטית חוץ מכימיקלים. זה עוד משהו שאני ממשיכה לדבוק בו עם תקוות וציפיות אבל לא ממש משנה משהו (בדומה ל- Elnett...). הקרסטס בהחלט אחת המסכות המשובחות שנמסה לתוך השיער בצורה מופלאה והופכת את אותו למעט נעים יותר, אבל בשורה התחתונה אף מסכה לא עושה בשבילי משהו שהמרכך או קצת סרום או סיליקון לשיער לא יעשו אח"כ. אולי בגלל שאת לא משתמשת בכלום חוץ מבחפיפה (למה?), אז יש לזה קצת יותר אפקט עליך, לא יודעת. עבורי זה באמת סתם משהו שמאריך לי את המקלחת...

    השבמחק
  3. לא יודעת. קרסטס גרמה לי להרגיש כמו פרסומת לשמפו. השיער ממש גלש, והיה חי ומבריק. מאז אני מנסה לחפש פתרונות זולים יותר אך ללא הצלחה.
    ולמה אני לא משתמשת בכלום חוץ מחפיפה? כי אני לא אוהבת כל מיני דברים שומניים על השיער. זה לא נראה עלי טוב. סיליקון יש לי וגם שמן מרוקאי, אבל אני לא אוהבת לא את הריח של המוצרים האלה, ולא את התחושה על השיער. זה אמור כביכול לגרום לשיער להיראות פחות יבש, אבל אני דווקא מרגישה שזה גורם לשיער להיראות יותר יבש. כמו שכבה שמנונית שמבליטה את היובש בשיער.

    השבמחק
  4. אם המסכה עוזרת לך (ועוד להרגיש כמו פרסומת!) אז זה נהדר ואל תפסיקי. כל השימוש במוצרים הוא מאוד אישי.
    בכל מקרה, לא יודעת על איזה מוצרים נפלת אבל שומני גם אני לא סובלת. אבל אני לא מסוגלת לא לשים כלום על השיער. חייבת משהו שיעשה את הפיניש. יש המון מוצרים שאני אוהבת ואולי באמת אעשה פעם פוסט על זה. לא מומלץ כמובן לשים חומרים קרוב לשורש לא רק כי זה לא בריא לקרקפת אלא זה גם גורם לתחושה שומנית ומשטיח את השיער למעלה.
    אני יכולה להמליץ לך למשל על ה- super skinny serum של פול מיטשל שהוא אחד הדברים המופלאים שנוצרו ומתאים לכל סוג שיער וממש לא שומני. הופך את השיער רך, בעל ברק טבעי וסוגר קצוות. עושה פיניש מושלם (וכמובן לפני שאת קמה עלי אני מחזירה אותך לפסקה האחרונה של תמחור המוצרים...).
    http://www.paulmitchell.com/Products/PaulMitchell/Smoothing/Pages/SuperSkinnySerum.aspx

    השבמחק
  5. ההצעה שלך בסוף הקבלה היא פחות או יותר המשנה שלי. אני כבר לא קונה כלום בארץ, הכל מחו"ל. גם אין לי בעיה לחכות למשהו שבועיים אם הוא עולה לי חצי. החלק שאני הכי אוהבת זה שמגיעה חבילה שאני בכלל לא זוכרת שהזמנתי :)

    השבמחק
  6. גם אני ככה ג'ולי, את הרוב קונה בחו"ל ורק מה שנתקעתי ברגע האחרון בלי וחייבת קונה בארץ.
    זה פשוט מטורף פערי המחירים!
    הכי כיף חבילות ששכחנו מהן, זו הפתעה אמיתית :-)

    השבמחק
  7. הקטע הוא שאני גם מביאה את עצמי למצבים האלה שאין סיכוי שאני אזכור מה בכלל הזמנתי. אני תמיד בוחרת באפשרויות שליחה בדואר SAL שזה מייל דרך הים. לוקח לזה משהו כמו חודש להגיע, אבל אני לא ממהרת :)

    השבמחק
  8. וואלה, לא ידעתי שיש בכלל אופציה כזו דרך הים, לפחות לא באתרים שאני מזמינה מהם.
    רוב החבילות מגיעות אלי בין שבוע לשבועיים ועדיין אני שוכחת מרובן יום אחרי שהזמנתי...

    השבמחק
  9. אנונימי7.12.2010, 15:57

    היי,
    אשמח לדעת מה הדרך הכי טובה לשים את היד צורים של
    NARS ו- Benefit.
    תודה,
    חנה

    השבמחק
  10. הי חנה,
    בנפיט עושים משלוחים לארץ דרך האתר שלהם.
    חוץ מזה, מהארץ אפשר להזמין בעיקר מהאתר של סטרוברי חלק מהמוצרים. אפשר גם מאיביי אבל צריך מאוד להיזהר מזיופים.
    בחו"ל יש כמעט בכל מקום כמו ספורה, אולטה, בתי כל בו ובדיוטי פרי.

    השבמחק
  11. אחלה פוסט
    אז איך את מסבירה שהוא בכל זאת כל כך נמכר בכל העולם?
    כל מעצבי השיער שדיברתי איתם (בחו"ל, לא בארץ) המליצו עליו בחום...

    השבמחק
  12. תודה טל :-)
    זה בדיוק העניין, אין לי מושג למה הוא מצליח, כתבתי שהוא פופולרי ומצליח ושאפילו אני משתמשת בו למרות שלא ממש עושה לי משהו.
    אני משערת שהראשוניות של המוצר כשיצא הייתה קריטית להצלחה, כמו כן יש לו מחיר תחרותי והוא זמין בכל מקום, שאלו דברים שאי אפשר לומר על מוצרים מקבילים שלא לדבר על התדמית ההוליוודית המצליחה שנדבקה אליו.
    בשורה התחתונה אני בעד שכל אחד ישתמש במוצר שטוב לו. מוצר שטוב לאחד לא בהכרח יתאים לאחר.

    השבמחק
  13. נראה מוצר נחמד אבל לא ראיתי מספרות בארץ שמוכרות אותו. כנראה שהוא לא מספיק פופולרי בארץ.

    השבמחק
  14. מה? הוא נמכר בהמון נקודות, אולי פשוט לא שמת לב.
    מוצר מעולה!

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails