10 בינואר 2011

'תקופת צינון' חורפית




לכולנו זה מגיע מתישהו בעונה החורפית בצורה קלה או קשה לזמן קצר או ממושך – הצינון. תמיד הוא מגיע בזמן הכי לא מתאים ומחרב לנו את התוכניות ואת האיפור... עם הצינון באופן טבעי מתלווים אלינו גם הטישיו והתה. שני המוצרים האלו נמצאים בשימוש שוטף אצלי כל השנה, אך בגלל שהם מאוד מזוהים עם הצינון והעונה החורפית שמעלה את הפופולאריות שלהם נראה לי שזה התזמון הנכון לכתוב עליהם.

אז אם יש משהו שמאפיין אותי זו השריטה העמוקה שלי עם הטישיו. אני חושבת שזה התחיל אי שם בילדות כשהיה לי סינוסיטיס שבא והולך. מאז אני מכורה לדבר הזה. חוץ מזה אני גם אלרגית בערך לכל דבר... כשמתחילה לי אלרגיה זה מקבל ביטוי מיד באף "הפעיל" ובעיניים שנהיות אדומות ומתנפחות כאילו מאיימות להעיף לי את העדשות החוצה... לכן כשאני יוצאת מהבית יש שני דברים שלא יתפסו אותי בלעדיהם גם אם אני עם תיק ערב קטנטן: האמריקן אקספרס והטישיו (Tissue). הם מחזקים אצלי את תחושת הביטחון ולכן יקבלו עדיפות על פני כל דבר אפילו על הסלולרי!

אז אין מצב שתתפסו אותי בלי ממחטות נייר בתיק, פשוט אין! זה כמובן גם טוב בקיץ כשחם ורוצים להרגיע את ההברקות בפנים (כן, אין באמת צורך לקנות את הדפי בלוט...). אני חושבת שכמעט לא קיים טישיו שלא בדקתי, מכל סוג, אריזה, צבע, ריח, מרקם ומה לא. לדעתי אני בכלל מפרנסת בצורה לא רעה בכלל את כל החברות שמייצרות את המוצר הזה ובראשן קלינקס. נראה שזה פחות בגלל החיבה שלי למוצרים שלהם ויותר כי הם הבולטים ביותר בשוק הזה בארץ, אין בחירה אמיתית ממשית על המדף, אין תחרות ואין מבחר. בשורה התחתונה לעיתים מדובר על עסק לא זול במיוחד. כשקונים שלוש פעמים בחורף טישיו זה זניח, אבל צרכן אינטנסיבי כמוני צריך לקחת את העניין בחשבון. לא רק מבחינת המחיר אלא במיוחד מבחינת המקום שהאחסון של זה תופס בבית...

קלינקס: עיצוב מדליק של עור שחור

במשך כל השנה אני מחסלת אריזות טישיו בכמות שלא ברור לאן זה הולך בדיוק. אמנם אני מנוזלת פה ושם כמו כל אחד, אבל עדיין זה לא שימוש סביר. נו טוב שיהיה... בקלינקס מגוונים כל הזמן ומחדשים את עיצוב אריזת הטישיו, סוג הנייר והגודל שלו. לא תמיד אני מרוצה. לאחרונה הם הוציאו עיצוב ממש מדליק כשאריזת הנייר נראית כמו עור קרוק שחור (10 ש"ח ל- 80 דפים תלת שכבתיים). מאוד סטייל, מאוד חורף. אבל בינינו, הוא מופיע פה בזכות העיצוב ולא בזכות האיכות כי למרות שהוא לא רע, יש סוגים הרבה יותר רכים ונעימים ממנו. יש לי גם קבוע את הטישיו עם הלושן שהוא פתרון לא רע למניעת לשפשופים רציניים באף מהקינוחים, אבל בפועל אני כמעט לא משתמשת בו, דביק ומעצבן ואם אני עם איפור אז הוא בכלל הורס הכל. אני חושבת שהייתי בכלל צריכה לעבוד במטה של היצרן קימברלי קלארק, אם לא המנכ"לית של חטיבת קלינקס אז לפחות ראש מחלקת מחקר ופיתוח, או לפחות הנסיינית הראשית (איזו ירידה מהירה בדרגות...). יש לי כל כך הרבה רעיונות לשיפור בתחום. וברגע של פרגון עצמי - עוד לא פגשתי מישהו שמומחה יותר ממני לעניין המגע, הספיגה והעלות. גם במטה שלהם לדעתי אין מישהו ממש מכור כמוני אחרת המוצרים היו משוכללים הרבה יותר. אולי בעצם יש להם רעיונות ופיתוחים נהדרים שלא רואים אור כי הם מכניסים שיקולים של פופולאריות, מכירות, תרבות, כך שזה נראה לי בסוף סתם עוד מקום עבודה סיזיפי אז אשאר בעבודה שלי...

תה גורמה: פינוק חורפי מקל ומחמם
(כוס תה גדולה מ'טורקיז', בית יצחק)

גם התה הוא משהו שבשגרה אצלי. אני שותה שתי כוסות תה ביום לפחות. אחה"צ ובערב. אומרים ששתיית תה אחרי הארוחה אינה מומלצת כי התה מפריע לספיגת הויטמינים בגוף. אז אומרים... אני חייבת את התה שלי אחרי הארוחה. אני אוהבת מאוד לנסות סוגים וטעמים חדשים של תה ממגוון מקומות בעולם. כשפתחו בדיזינגוף/גורדון בתל אביב סניף של רשת תה הגורמה העולמית Le Palais des Thes זה מאוד סיקרן אותי, אבל היה נראה לי בעייתי שיש רק סניף אחד. למרות שאפשר לעשות הזמנות ולקבל בדואר או עם שליח, זה לא זה לחובבת תה כמוני. כך שאת החוויה הרגשתי רק כשהגעתי לשם. אז בתור חובבת תה ידועה בשבילי זה היה כמו ילדה שנכנסת לחנות ממתקים! יש שם עשרות סוגים של תערובות תה שמגיעות בתפזורת ובתיונים וגם מוצרים משלימים כמו כלי הכנה והגשה. ברמת העיקרון, התה מסודר לפי ארץ המוצא ובכל אזור יש חלוקה לצבעים. הצבע מעיד על התהליך שעבר התה: ירוק - חומם כדי שלא יתחמצן, שחור - עבר חימצון מלא, לבן - לא עבר עיבוד, אדום - ללא קפאין. בסה"כ המקום מעוצב יפה, קשה לשמור על עיצב נקי ממש עם כל כך מבחר עצום שכזה. טווח המחירים הוא 23-300 ש"ח ל- 100 גרם, לא ממש המחירים של הסופרמרקט... חשוב להגיע עם כיוון כלשהו בטעם, אחרת הולכים לאיבוד. יש אופציה לראות ולהריח את התערובות שזה תמיד נחמד ונותן מושג על הטעם. אני אוהבת מגוון סוגים של תה כשבראשם תה מר. עדיין היה לי מאוד קשה לבחור טעמים ולקבל כיוון. מאוד מבלבל. אז התמקדתי בתיונים המוכנים בלבד משיקולי נוחות ופחות בתערובות. התה ארוז בשקיקי כותנה שמטרתם להבטיח פיזור טוב יותר של הארומה והטעם בספל התה. על כל אריזה מופיע מידע על השימוש הנכון בתה: המלצה על זמן השהייה של התיון בכוס, הטמפרטורה המומלצת ללגימה ולאיזה זמן ביממה התה מתאים.

 תה הקיסר: Pu Er Imperial בעל סגולות רפואיות

בגלל שאנחנו בענייני צינון ובריאות בפוסט אז אציין במיוחד את התה הסיני Pu Er Imperial (שם של עיר בסין בה מתנהל המסחר בתה). הוא מכונה "תה הקיסר" כי נחשב על פי הרפואה הסינית המסורתית לבעל סגולות בריאותיות: עוזר לעיכול, משפיע על חילוף החומרים, עוזר להורדת הסוכר בדם והורדת כולסטרול. לתה הזה יש טעם שקשה להגדיר, בגדול זה טעם של תה סיני. לא טעם שיגרתי ולא כל אחד יתחבר אליו. אני מאוד אהבתי ואפילו הייתי עושה אותו עוד יותר מר. הוא לא שייך לקבוצת התה הירוק ולא לשחור. משהו באמצע, צבעוני... נחשב לתה כהה. לא יודעת, לא התרשמתי שהוא כזה כהה (אפשר לראות כאן בתמונה למעלה). התה הזה כמובן מומלץ לצריכה בשוטף לאורך כל שעות היממה ובמיוחד לאחר ארוחות דשנות כי מקל על תהליך העיכול - יופי הנה תה שמתאים לי בדיוק שלא מפריע לויטמינים... לשתות את התה בזמן הצינון עושה נעים במיוחד. אריזה של 20 תיונים עולה 49 ש"ח, לא הכי זול אבל גם לא ממש יקר.

חשוב לזכור שגם בחורף מאוד חשוב לשתות מים. מרוב אמצעי החימום שיוצרים אוויר דליל יותר אנחנו גם יכולים להתייבש וחוץ מזה זה משפיע מאוד גם על העור. ממש לא חייבים מים קרים כמו בקיץ, טמפרטורת החדר מספיק קרה.

חממית מן הטבע: פינוק מאסט חורפי!

אז בזמן שאנחנו מצוננים ויושבים בבית עם ערמת טישיו, כוס תה ומרחמים על עצמנו, אפשר גם להתפנק עם כרית חממית אישית (כ- 20 ש"ח). לי יש את כרית WonderFeel של חממית מן הטבע, שלפי הבטחת היצרן היא מרגיעה, מפנקת ומרפה שרירים תפוסים, כאבי מחזור, דלקות פרקים, כאבי בטן ואוזניים. הכרית הזו מכילה 99.9% זרעי פשתן טהור ושמן לבנדר טבעיים. אולי בגלל זה יש לה ריח כל כך טוב שלא נעלם. לפי מה שכתוב על התווית, ריח הלבנדר עוזר בהרגעה והקלה ממתחים נפשיים ולחצים של היומיום. עם כל ההבטחות האלו אולי כדאי להשתמש בה כל יום... דקה וחצי חימום במיקרוגל ואנחנו מסודרים! לגמרי פינוק מאסט חורפי!

 Rosebud Salve: מוצר רב שימושי שחובה בכל בית

קינוח האף המתמשך גורם לייבוש העור באף ובשפתיים. הבאלם Rosebud Salve המיתולוגי והפופולארי הוא מוצר חובה מדהים ופינוק אידיאלי לשפתיים יבשות. עשוי מתערובת שמנים סודית, בעל ריח דבש דומיננטי ומרקם דק ומעט שמנוני. אם אנחנו בית אפשר למרוח אותו גם להרגעה על האף היבש שהעור בו מאיים להתבקע בכל רגע. הבאלם הזה רב שימושי ומעולה גם לריכוך העור סביב הציפורניים (Cuticles), להקלה בגירויים בעור וכוויות. למוצר הזה עיצוב רטרו מקסים בדומה לשאר המוצרים של החברה. בשורה תחתונה - מוצר חובה בכל בית!

 טייגר באלם אדום ודראגון אינהלר: פותחים אף סתום...

כשהאף סתום מהצינון איך בכלל אפשר להריח את התה או את הדבש? אני לא רופאה ולא ממליצה אבל אספר לכן שעבורי אין כמו הטייגר באלם האדום שמגיע בצנצנת זכוכית מרשימה. זה בכלל באלם שמיועד להקלה בכאבי שרירים, רק שלא השתמשתי בו לזה. בעקבות המלצה של חברה ניסיתי ואימצתי! גם אם האף סתום לגמרי אין מי שלא יצליח להריח את הריח הכל כך חזק שלו (לאמיצים יש גרסה עוד יותר חזקה - הטייגר באלם הלבן). לא הייתי ממליצה למרוח את הבאלם על עור מגורה כי זה ממש ממש שורף! חוץ מזה, אני מחזיקה בתיק האיפור קבוע גם את הדראגון אינהלר (Dragon Inhaler), בעל לולאה להצמיד למחזיק מפתחות To-Go. מדובר על משאף קטן לאף בריח מנטה, עם ספוג ומיכל מילוי עם תמציות שמנים ארומטיים. לפי מה שכתוב עליו הוא מיועד לטיפול והקלה של גודש באף הנובע מהצטננות, נזלת ותופעות אלרגיות. קיצור, שואפים אותו עמוק והוא עוזר לפתיחה של האף הסתום. מוצר מדליק, פרקטי ומעולה!

קונסילר ירוק: מנטרל את האדמומיות באף מהקינוחים...

אבל אחרי כל ההתפנקויות, באיזה שהוא שלב נהיה חייבים לצאת מהבית ואז יהיה קשה לפספס את האף האדום שלנו... ההמלצה שלי זה להשתמש בקונסילר ירוק / מתקן גוון שמיועד לאדמומיות, הרי בצינון כולנו אדמומיים... מעט מהקונסילר GREEN הדחוס של OFRA בצידי האף מנטרל לי את האדמומיות ומעליו אני מניחה את המייק אפ. מעט, כן? שלא נצא עם אף ירוק... כמובן שאם נמשיך לקנח את האף כל "הכיסויים" יתחילו לרדת וחוץ מלחדש את כל העסק, עוד לא מצאתי לזה פתרון מונע...


ID

Rosebud Salve
גודל: 22 כרם
ייצור: ארה"ב
מחיר: 6 דולר

RED
גודל: 19 גרם
ייצור: סינגפור
מחיר: 37 ש"ח

Dragon Inhaler
גודל: 1 מ"ל
ייצור: תאילנד
מחיר: 15 ש"ח

DERMA TONES
GREEN
גודל: 6 גרם
ייצור: ארה"ב
מחיר: 112 ש"ח

הבהרה / גילוי נאות: את התה והקונסילר קיבלתי להתנסות מהחברות.


68 תגובות:

  1. שמחה שאת מרוצה שרונה :-)

    השבמחק
  2. אני מתה על תה. גם אני עם נטיה למר, אבל באופן כללי אוהבת מגוון רחב מאוד - תה שחור, ירוק, אולונג וגם מעושנים למיניהם (רק לא תה פירות צמחיים למיניהם).

    השבמחק
  3. אויש, הפירותיים הכי לא בשבילי...

    השבמחק
  4. דנרה יקרה, נגעת בציפור נפשי. אם אין לי טישו בתיק אני נכנסת להיסטריה ומתחילה להזיע, ממש פניקה. אצלי האף מטפטף בכל עונות השנה. האלרגיות אוהבות אותי.
    תמצאי אצלי בבית תמיד את הטישו עם אלוורה של קלינקס, אמנם יקר אבל לידו השאר מרגישים לי כמו נייר זכוכית. חברותי מקבלות תלושי לייף סטייל ל-טיטולים, חומרי ניקוי. אני תמיד!!! לטישו.
    לאדמומיות האף וזלין טהור עושה לי את העבודה, ביד אחת טישו בשניה וזלין ואני מסודרת.
    תה מבחינתי זה לחולים, אף פעם לא אהבתי תה. שותה רק כשאני חולה. ואם כבר תה, תה סיני אמיתי שרק מהריח שהוא מפיץ את נרגעת. מה שכן סיידר חם עם מקל קינמון ופרוסת תפוח מיובש, תמיד תמצאי אצלי.
    OFRA המממ את מאמינה שאין לי אף מוצר שלהם?

    השבמחק
  5. איזה כיף שמצאתי מי שמבינה אותי! את יודעת איך אני נלחצת כשאני מגלה שנגמר לי הטישיו ושכחתי לשים בתיק חדש?... הזוי...

    הרוב שותים תה רק כשהם חולים, אין תרבות תה כאן בארץ לצערי. זו בדיוק הסיבה שהתה נכנס לפוסט הזה של הצינון.

    סיידר זה נהדר אבל אין מצב שאני משקיעה ככה. צריכה דברים מיידיים נוחים.

    מאמינה לך שאין לך דברים של OFRA. להרבה אין וחבל כי יש להם מוצרים טובים בסה"כ. המגבלה שלהם זה באמת העניין עם השיווק הבלעדי אצל קוסמטיקאיות. אין בפארמים ולכן זה לא משהו שנקנה על הדרך.

    השבמחק
  6. איזה פוסט חורפי וכייפי! :)
    גרמת לי לרצות ללכת להכין לי תה תפוחים, לשתות אותו וללכת לישון בפוך :)

    ה-Dragon inhaler נשמע ממש אדיר! :)
    אני בהחלט אחפש לי כזה.

    השבמחק
  7. תודה אירנה :-)
    לכי תתפנקי לך בפוך עם תה, הכי כיף שיש!
    הדראגון בהחלט מדליק ואת יכולה להשיג אותו בבית מרקחת בסופר פארם.

    השבמחק
  8. הקלינקס המועדף עלי הוא הלושן. תמיד יש לי לפחות אריזה אחת בבית (אני ה"ספקית הראשית" לכל המשפחה, ישר שולפת מארז כשמישהו חולה).
    גם אני לא יוצאת מהבית בלי אריזה קטנה של טישו וכמובן, כמה אריזות יחיד סגורות כאלה של מגבונים. בכלל, התיק שלי מכיל כ"כ הרבה פריטים שמפתיע שמה שעושה אותו כבד זה דווקא הקינדל ולא להיפך.. חחח

    מבחינת תה, אני אוהבת תה אבל לרוב שותה קפה וגם זה לא הרבה, נגיד 2 ביום גג. וגם הם לרוב לא מיוחדים בכלל. סתם קפה של בוקר, סתם קפה של 15 שלפעמים פשוט לא קורה..
    בבית יש לי מגוון רחב של תיונים כי אם אני כבר רוצה תה שיהיה לי מה לבחור.. אני אוהבת לרוב סוגים שונים של תה ירוק. לא מתוק, לא חמוץ, לא מר, משהו באמצע.

    הכרית נראית לי מגניבה לגמרי! בהחלט אקנה לי אחת כזאת!

    איפה את מוצאת את ה Rosebud Salve? לא נתקלתי בו אף פעם משום מה.. לרוב מספיק לי הלושן בכדי שלא יהיה לי אף אדום, אבל זה גם בגלל שכשאני חולה אם יש משהו שאני זוכרת להסתובב איתו אפילו יותר מטישו זה טיפות אף.. וכן, אני יודעת, זה לא בריא. לא בריא בעיני לא לנשום..
    בהזדמנות זו, גם על הדרקון והנמר לא שמעתי.. (לא ממש מפתיע), גם הם מסופר פארם וכאלה? לי יש פתרון חולני אחר, כשכואב לי הגרון אני בולעת שתי טיפות של שמן סיני (כזה שמותר לעשות בו כזה שימוש.. של סאן ריידר). חצי דקה רוצים למות אבל אז זה עוזר ונותן הקלה בגרון.

    רשמתי לי את הקונסילר הירוק של עפרה. מקווה יום אחד להתקל בו אחרת יהיה לו קשה להופיע אצלי בבית...

    תודה על הפוסט המשכיל! (יש לך מזל שהחורף הגיע באיחור, הא? ;))

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מיטל, ראיתי שציינת את הסאן בריז של סאן ריידר אז רציתי לספר לך עליו עוד משהו. זוהי תרופת פלא לדלקות וכאבי אוזניים. 2 טיפות על צמר גפן, לאוזן וכעבור 10 דקות הכל עובר :)

      מחק
    2. ואללה?! נשמע לי מוזר אבל בהקשר של המוצרים שלהם אפשר להאמין :D

      מחק
  9. מיטלי, גם אצלי התיק מפוצץ, אבל לא משנה כמה יתפוצץ, לטישיו יש מקום של כבוד! כמו שכתבתי אני ממש לא מתחברת לטישו עם הלושן למרות שאני תמיד מחזיקה כזה אחד בבית ושבסה"כ הוא עושה את העבודה.

    לפחות יש לך בבית תה. כבר ביקרתי בבתים שלא היה אפילו תיון רגיל פשוט. זה היה נראה לי ממש מוזר...

    הכרית היא משהו בסט במחיר מעולה. לא תתחרטי!

    את ה- Rosebud Salve אני קונה בספורה, לכן המחיר כאן הוא בדולר. לא נתקלתי בו בארץ.
    הדרגון והטייגר מהפארם שניהם.

    לי אין את היכולת לבלוע שמן, זה פשוט מגעיל אותי.. גם וניטי סיפרה בפוסט של השמן שהיא לפעמים בולעת שמן זית כי טעים. ברררר....

    כל קונסילר ירוק אמור לעשות את העבודה. זה עושה אותה ממש טוב, לדעתי בגלל הדחיסות והעמידות שלו.

    וחן חן בובה, את יודעת שאני שמחה תמיד לגשם. מבחינתי שיתחיל בספטמבר ולא יפסיק עד אפריל!

    השבמחק
  10. ברור שיש מקום של כבוד לטישו! אצלי זה יותר "כלב" אוריינטד :P אבל עדיין יש בתיק!
    מבחינתי הלושן עושה את העבודה ובשביל זה הוא שם. דווקא לי הוא לא מרגיש דביק.

    יש לי בבית המון תיונים והמון סוגי קפה וזה לא שאני מארחת הרבה, אבל מסוג של "שיהיה"..

    את הכרית ארכוש מחר (חשבתי מה להביא לאחותי בקטנה כזה, ונראה לי פתרון מגניב).. אחפש את הדרקון והנמר. נראה מה יצא מהם..

    זה שמן סיני, זה לא "סתם שמן" זה חריף בטירוף. אבל עושה את העבודה אז אני שוכחת מזה אחרי דקה.

    לא מכירה קונסילרים ירוקים האמת, כי לרוב אין לי צורך בכאלה. את יודעת מה, אולי יש לי, לאחרונה אני פורחת :(

    מה שמבחינתך ומה שקורה בפועל...
    גם כן גשם בימים האחרונים, חצי יום יורד משהו וחצי יום שוכח מעצמו והולך..

    השבמחק
  11. אני חושבת שסוף סוף האדרנלין שלי יורד ואני יכולה ללכת לישון. מכה לחזור מהבריכה ב 23 בלילה.. ואני די בהלם שאני עייפה עכשיו (לרוב זה ב 1 ככה..)

    השבמחק
  12. את לא מרגישה שהוא מפריע לאיפור יותר מטישיו רגיל? כאילו ממיס אותו ונדבק? אצלי לפחות זו התחושה ולכן הלושן תמיד ישאר בבית לשימוש כשאני בלי איפור ורק במקרים שהאף עומד להתבקע מרוב יובש...

    הדראגון פתרון נקודתי מעולה, הטייגר אני מזכירה לך שזה לא הייעוד המקורי שלו. הוא מאוד חריף.

    אם יש לך פלטת קונסילרים בדרך כלל יהיה שם אחד ירוק שלרבות מאיתנו אף פעם אין ממש מה לעשות איתו. הנה מצאנו לו שימוש פרקטי...

    בהחלט לא פשוט לעשות כושר בלילה אבל גם אני לא ממש מוצאת זמן אחר לזה.
    שיהיה לך לילה טוב יקירתי.

    השבמחק
  13. כשאני חולה אין מצב להשתמש בשום דבר אחר! אני חושבת שהוא יותר עדין עם המייקאפ מאשר טישו רגיל. אבל כמובן שמוריד קצת בקצוות של האף.. :(

    אני חושבת שהטייזר הוא כמו השמן הסיני בעצם.

    פלטת קונסילרים? חחח יש לי רק את המויסטר קאבר. לא מוצאת סיבה להחזיק יותר מקונסילר אחד (מלבד השיחה כרגע)

    החיים קשים, הא? אם הייתי יכולה לקוםמוקדם ולעשות בבוקר אולי היה עדיף אבל אין מצב שזה יקרה..
    לילה טוב :)

    השבמחק
  14. אז זהו, שאצלי טישיו זה לכל השנה, לא רק למחלה.
    זה עם הלושן מעיק עלי. ממש לא יותר עדין עם המייק אפ, לפחות לא לי, אני מרגישה כאילו זה טישו עם מסיר איפור...

    אם השמן הזה מתקרב אפילו בקצת לטייגר אז בכלל אין מצב שאני בולעת דבר כזה. ישרוף לי את הגרון...

    מסכימה שאין סיבה להחזיק יותר מקונסילר אחד אם אין בעיות מיוחדות להסוות. המויסטרקאבר עדין ולחותי וגם אני משתמשת בו.

    השבמחק
  15. וואו סוף בסוף עוד מישהי מכורה לטישו ולתה!

    אין סיכוי שאני יוצאת בלי טישו גם אם אני בלי תיק ובלי כלום, אני שמה בכיס.

    ותה?? אני קמה עם תה יושבת עם תה אוכלת עם תה משתעממת עם תה ויושנת עם תה..

    הכי טעים.

    פוסט נהדר!
    תודה :)

    השבמחק
  16. תודה אפרת,
    לאט לאט כל המכורות נחשפות פה... :-)

    השבמחק
  17. ורדינה11.1.2011, 9:29

    בוקר טוב וחורפי לך יקירה,
    התחברתי מאד לפוסט הזה. גם אני כמוך, לא יוצאת מהבית לפני שאני בודקת שיש לי 2 דברים בתיק: כרטיס הסנטוריון שלי וליפ גלוס קיס קיס של גרלן.
    לגבי הטישיו דווקא אין לי שריטה, אבל גם אני מאד אוהבת תה. וכן, כמוך גם אני התלהבתי מאד כשנכנסתי לחנות הזו בדיזנגוף. זה ממש גן עדן לחובבי התה. חנות יפהפיה ולמוכרים יש המון ידע וסבלנות ובא לי לקחת הביתה כמה ג'ארות של תה ולהעמיד על השיש. הבעייה היא שאין לי מקום על השיש, אז קניתי חליטות בשקיות קטנות :))
    שיהיה לך יום מעולה!

    השבמחק
  18. לכולנו יש את דברי המאסט שלנו בתיק ורדינה,
    שמחה שאהבת את הפוסט :-)
    החנות באמת יפה ועושה חשק לקנות כמה שיותר, אבל קנייה של תיונים היא הכי פרקטית לאחסון עבורי ויש גם מגוון רחב מהם.
    יום נעים גם לך :-)

    השבמחק
  19. אם הייתי יודעת שאת כל כך אוהבת תה, הייתי עושה שני דברים: מצלמת בשבילך את מוזיאון התה המדהים בהונג קונג, שם מציגים גם את כל כלי הפורצלן המדהימים הסיניים המסורתיים (הגשה זה חלק לק פחות חשוב מהטעם!), וגם הייתי קונה לך איזה תה סיני מעניין (לסבתא של בעלי קנינו תה סיני בטעם ליצ'י). הם אורזים שם את הכל כל כך יפה, וזה באמת עושה חשק לשתות תה כל היום.

    לעניין האלרגיות והטישו, אני יכולה להזדהות מהכיוון של בעלי, כי זאת בדיוק הרעה החולה שלו, גם הוא צרכן קבוע של טישו - רק שהוא קצת פחות בררן ממך :)

    שרונה

    השבמחק
  20. איזו מותק את שרונה :-)
    בטח אני הייתי נהנית שם חבל"ז!
    הולכת לחפש את המוזיאון באינטרנט!

    לגברים זה סרט הדבר הזה, בשבילם להסתובב עם טישיו קבוע זה מפדח כנראה. אין לי ספק שהוא פחות בררן, בכל זאת ותני לי לנחש - הוא גם לא מתאפר... ;-)

    השבמחק
  21. נראה לי שבחורף אין נושא רלוונטי יותר מאשר צינון, טישו ואף אדום. אני מקווה לא להידבק...
    אני לא צרכנית גדולה של טישו, אבל תמיד משתדלת לקחת איתי בתיק אריזה קטנה ליתר בטחון. כמובן שבתקופת צינון זה סיפור אחר. ראיתי בסופר פארם את הקופסה המעוצבת כמו שלך והיא מגניבה לגמרי!

    אני בא מהבית שמילת "קפה" כמעט ולא הוזכרה בו. תמיד שתינו תה (בתפזורת, אז לא היו תיונים)
    בארץ זה תרבות קפה לגמרי. ברוב המסעדות המקסימום שמגישים זה תיון של ויסוצקי (או משהו בסגנון, שזה בינינו, לא תה כמו שהוא אמור להיות).
    בן זוגי מכור לתה עד פנטיות, לכן יש לנו בבית הספקה מכובדת מאוד של תה סיני בעיקר וקצת חליטות צמחים. פו-אר זה נראה לי התה המפורסם מכולם ומאוד בריא. אני לא ממש מתחברת לטעם שלו כי הוא מריח לי מאוד עצי או כמו אדמה רטובה. מידי פעם אני שותה אותו כי עושים לי טקס התה עם הגשה בקומקום עם כוסות יפים - אי אפשר לסרב :)
    החנות בדיזנגוף מהממת! המחירים גבוהים, אבל בהיעדר אלטרנטיבות אחרות היא נהדרת, בעיקר מבחינת המבחר והידע של המוכרים וכמובן העיצוב.
    אגב, אם קונים תה בתפזורת יש כוס מיוחדת לזה שיש בתוכה עוד כוס קטנה יותר עם חורים, שמים בכוס הקטנה את התה, מכסים עם מכסה. ואז כשהתה מוכן - מוציאים את הכוס הקטנה ונשאר רק תה בלי העלים. קנינו כאלה בחנות "אניס" בדיזנגוף סנטר.

    השבמחק
  22. עדן, הקופסה לגמרי מדליקה, אה?...
    אני בבוקר צריכה את ההפוך שלי לגמרי, אבל בשאר היום זה תה. מסכימה שבמסעדות מסוימות אין ממש מגוון, בחלק מנסים להפתיע עם תיונים מיוחדים, אבל אין ספק שזה לא תחום מרגש.
    כיף שיש מישהו שדואג לך לאספקה מפנקת של תה!
    יש לי גם בבית את הכלים המיוחדים האלו גם להכנה וגם לגשה. בפועל הם מיותמים לגמרי. תמיד אני הולכת על המוכן והמהיר...

    השבמחק
  23. נהנתי לקרוא את הפוסט הזה!
    אני מאד אוהבת את קלינקס- מעבר לעובדה שטישו בתיק זה תמיד נחוץ, אני פשוט מאוהבת בעיצובים של האריזות. פעם היתה שקית עם ציורים של דובי-וינטג' כאלה.. מקסים.

    השבמחק
  24. תודה עמית :-)
    הם באמת כל הזמן מגוונים באריזות.
    רק כשאוהבים עיצוב מסויים (כמו שאהבתי את הוינטג' שהיה בקיץ) ואז הם מחליפים, זה ממש מבאס...LOL

    השבמחק
  25. יקירתי,
    בכל מכולת, מרקט או סופר שמכבדים עצמם יש במחלקת התבלינים מקלות קינמון, מח' פירות יבשים פרוסות תפוח מיובש וסיידר הגליל בבקבוק זכוכית (לא תרכיז פשוט חלילה) בתוספת מים רותחים - מעדן מחמם, זמין וקל וכאירוח חורפי זה נהדר!!!

    השבמחק
  26. תודה אפרת, זה ברור לי שהמצרכים עצמם זמינים, ומקלות קינמון אפילו יש לי קבוע בבית לתה, אבל מבחינתי ברגע שבא לי משהו אז תפיסתית זה כאילו השקעה להתחיל לקמבן הכל יחד, למרות שזה בהחלט די פשוט בסופו של דבר. אבדוק בביקור הבא שלי בסופר את העניין ונראה אם בפועל אכין את זה בבית. הלוואי.
    אני אגב מזמינה הרבה פעמים סיידר חם כשאני יושבת בקפה בחורף. פינוק.

    השבמחק
  27. הייי יקירתי...
    אחלה פוסט קודם כל.
    דבר שני,גם אני מאלה שאלרגים לכל דבר ותמיד מסתובבים עם טישו,עשיתי לא מזמן ניתוח באף שהקל עליי קצת אבל לא פתר את בעיית הנזלת.
    זה מזכיר לי סיפור,שהייתי סטודנטית חיכיתי לאוטובוס ופתאום גיליתי ששכחתי טישו!ולא היה לי בתיק מהר התקשרתי לחברה שגרה ליד המכללה שתביא לי גליל נייר טואלט :*) היא הצילה אותי...
    שונאת את האף האדום המתקלף ואצלי נהיים גם חתכים במצבים גרועים...לא שווה לי לקנות טישו כי זה נגמר בכמויות אני קונה את החבילת נייר טואלט הענקית של ה 56 גלילים חחחחחחחח
    לגבי תה,מידי פעם שותה בערב תה עם נענע או תה ירוק וגם הארל גריי טעים...לא מתקרבת לפירותיים.נראה לי מוזר ואני לא חובבת פירות.

    השבמחק
  28. תודה לימורי :-)
    זה מדהים איך הרפואה מצאה פתרונות למחלות קשות ביותר אבל לנזלת כרונית אין תרופה שתעלים אותה סופית...

    גם אני משתמשת בנייר טואלט אם אין משהו זמין אחר באותו רגע, בדרך כלל זה יהיה הירוק אלוורה של לילי (מופיע בפוסט "סופר טרופר" כאן). אבל את יודעת איך זה, כשצריך משהו ואין ברירה משתמשים בכל נייר טואלט שיש, בעע...LOL

    הארל גריי של ויסוצקי הוא התה הטעים ביותר מבחינתי מהתיונים המוכנים בסופר.
    אני גם אוהבת מים חמים עם נענע, עושה את העבודה מעולה!

    השבמחק
  29. אני גיליתי לאחרונה את נפלאות הסיידר החם (וטכנית באמת קל להכין בבית רק שאף פעם לא יצא לי להכין). עכשיו אני כן מזמינה אותו כשלא בא לי על קפה, או בשעות הערב.
    גם אני אנסה לארגן לי את המוצרים בבית למקרה ויבוא לי בשעות הערב ויהיה קפוא מידי לצאת.. או להיפך, כשקפוא מידי לצאת (עם אריק) מגניב לצאת עם סיידר חם מהביל (בשביל זה קניתי כוסות חד פעמיות עם מכסה, לא? :P)

    אגב, אם אני מזמינה תה עם נענע במסעדה/בית קפה אני תמיד מבקשת את התיון בצד (דוגרי פשוט לא משתמשת בו) מעדיפה פשוט עלים במים וזהו.

    השבמחק
  30. את צודקת, זה בדיוק העניין מיטל, מה שכתבתי לאפרת, זה קל להכין סיידר, בפועל זה לא קורה לי שאני מכינה את הדברים הקלים האלו...

    גם אני מחזיקה קבוע בבית כוסות טו גו, האמת שהייעוד שלהן זה הפוך בבוקר כשאין לי זמן בבית.. אבל הן טובות להכל.

    השבמחק
  31. קניתי אותן ליעוד מאוד מאוד ספציפי - שישי בבוקר, כשהייתי לומדת גרמנית, וידעתי שאין מצב שאקום בזמן לאכול ולשתות בכיף קפה.
    מכינה קפה טו-גו וגם סנדויץ טו-גו, מעמיסה את אריק ויאללה, עפים!

    השבמחק
  32. מעמיסה את אריק?...
    אם כבר, אולי אריק מעמיס אותך...LOL

    השבמחק
  33. מעמיסה זאת מילה יפה במחליפה את "זורקת אותו באוטו"

    השבמחק
  34. ואגב, פעם אחת, בטעות מוחלטת הוא באשכרה נשא את המשקל שלי. את יודעת, לא משהו משמעותי רק כ 20 ק"ג יותר מהמשקל שלו.. (כן, הוא דני קל :P)

    השבמחק
  35. איך מתרחשת טעות כזו?....
    דני כבד עלה עליו?....LOL

    השבמחק
  36. היה די משעשע. לפעמים אני עומדת מאליו (כמו גשר כזה) רק שהוא גבה לאחרונה, ולא שמתי לב.
    אולי היתה 82 ס"מ כתף אז יכולתי תעבור מעליה מבלי לגעת בה. הוא להערכתי 87 ס"מ כתף.
    הוא קימר את הגב ועשה לי פרצוף כזה מצחיק עם הראש אז התחלתי לצחוק ונפלתי עליו.
    הוא באיזשהו אופן "לא שם לב" והתחיל ללכת ככה...

    השבמחק
  37. אז את בתפקיד הדני הענק?...LOL
    אני בטוחה שהוא סלח לך ;-)

    השבמחק
  38. המצחיק הזה לאו דווקא שם לב.. לא ממש בטוח איתו..

    השבמחק
  39. אנונימי12.1.2011, 20:41

    אלוהים כמה כתבו כולם מגילות???
    תשמעי,
    בקשר לטייגר באלם- יש להם גם פאצ'ים לגב תפוס.
    ואחרי לילה אחד המצעים צריכים לפחות שלוש כביסות כדי להעלים את הריח, שלי לא הפריע, אבל גרם לחצי להתעטש בטירוף.
    ואגב, יש גם גירסא תיאלנדית השם הלא אמיתי של זה "משחת קופים" על שום הציור של הקוף שמופיע על האריזה, כל השאר כתוב בתאי, גם היא משחת פלאים וקסמים על מה ולמה שלא תמרחי אותה- נהדרת!! חוץ מכוויות D:


    טישיו- קלינקס זו פשיטת רגל. נקודה! טוב סימן קריאה..
    אי לכך ובעקבות זאת כדאי לסור לאחת מחנויות החד-פעמי או הביוטי-סטורס למינהן ולקנות טישיו בחבילה סיטונאית, של חברה עלומת שם אך בייצור ישראלי {זכור לי איזה א-מותג בשם סיון} זול ושווה לא פחות אם לא יותר מבחינת גדול, עובי, עדינות.

    תיי- עם חלב ודבש וטוסט עם חמאה על יד. מאסט חורפי ובסינגפור למדתי שגם קייצי. מחזיקה בבית שלל סוגים וטעמים {בדיוק בוחנת מילוי מלאי- הסינגפורי/תאילנדי אזל} מכבדת, בד"כ, בארל גריי בלבד, למעט אורחים אניני טעם, מניסיון פושט רגל גיליתי שמרבית האנשים לא מבדילים איזה תה הם שותים {גם לא קפה אגב}.

    שכחת מרק!!!

    חורף חם
    נטע

    השבמחק
  40. שואלת כמה מגילות נטע?.. כנראה לכולם יש מה לומר בנידון, הנה גם את ארגנת עוד מגילה לכאן...:-)

    הטייגר באמת חזק אז אני מניחה שהמוצר שאת מדברת עליו בכלל קטלני. לא עדיף ללכת לישון עם שלוש חולצות מאשר שזה ידביק את הסדינים?...

    איפה מוצאים את הקוף הזה?... ממש גן חיות פה, טייגר, דראגון וקוף...

    מסכימה איתך שמחירי הקלינקס יקרים ובמיוחד כשקונים אותם בכמויות שלי. אבל זה עניין של נוחות, קונה בפארם על הדרך, יש לי כמות גדולה בבית אבל בטח לא סיטונאית כמו שאת מציעה, איפה אאחסן את זה?.. ;-)

    מסכימה, מי שלא אנין טעם בתה חבל לבזבז עליו גורמה כזה, זה אפילו לא מרשים אותו...
    בניגוד לתה, אני דווקא חושבת שאנשים בארץ הרבה יותר ביקורתיים לגבי הקפה, מה טעים להם ומה לא.

    אולי כי אני בכלל לא מבשלת לא היה טעם להכניס לפה מרק, מה הייתי שמה איזה אינסטנט?... היה הורס את הפוסט LOL

    חורף חם ונעים גם לך יקירתי!

    השבמחק
  41. לא אתנצל על בורותי אבל: איך אפשר לדעת שקיבלתי תגובה לתגובה כדי...להגיב שוב?

    דנרה מצאתי את הסמל של הפלש, יש לי 6 אפשרויות, נאלצתי לצלם סתם כשעיני "משגיחה" על נורת הפלש עד שגיליתי איך מנטרלים אותו. תעקבי אחרי בפוסטים הבאים, נראה לי שיש עדיין מה להשתפר...

    אפרת

    השבמחק
  42. למה בורות?
    אני לא מודעת לאופצייה שקיימת במערכת בלוגר לקבל התראה שהגיבו לך על התגובה. גם אני אשמח לדעת אם יש כזו אופציה.
    מה שכן, אם את בעלת הבלוג את יכולה להגדיר שאת רוצה התראה כל פעם כשמישהו מגיב אצלך.

    בטוחה שתדעי לבחור את האופציה הנכונה לצילום סווטצ'ים, זה לא פשוט לאף אחת. מאוד קשה להמחיש את הגוון המדויק בצילום. אפשר לתת מושג קרוב.

    ראיתי את הפוסט האחרון עם הקולור קלאב, בהחלט יש שיפור, אל תצפי לדיוק מושלם.

    השבמחק
  43. מה עובר על שתיכן? (דנרה ואפרת)
    בתחתית הפוסט כאשר מגיבים (בפעם הראשונה)כתוב למטה "הרשם באמצעות דוא"ל" לוחצים על זה - וואלה! מקבלים למייל הודעות על תגובה חדשה.
    אם משתמשים במסך של הוספת תגובה (זה שכותבים בצד שמאל וההודעות בצד ימין, יש מתחת לקוביה שבה כותבים:

    בחר זהות...
    ואז יש גם מקום כזה לסמן ב V הרשם באמצעות דוא"ל

    השבמחק
  44. מיטלי, העניין הוא שאת מקבלת את כל התגובות ברגע שאת לוחצת על זה, לא רק את התגובות שמיועדות אליך. כרגע יש כאן מעל 40 תגובות, אז לקבל 40 מייליים?...
    זה בדיוק מה שמבאס בבלוגר, גם זה שאי אפשר לדעת מי מגיב למי. אין שרשור תגובה לתגובה. פעם היה מן @ ליד תגובה ואז היה אפשר להגיב למישהו נקודתית. לא יודעת מה קרה לו...

    השבמחק
  45. אני מעדיפה לקבל את כולם ככה אני לא מפספסת גם אם משהו לא בשבילי אבל רלוונטי עבורי

    השבמחק
  46. הבנתי, אז מאותה סיבה אני מעדיפה להיכנס שוב לפוסט ולראות את התגובות החדשות ולא להפציץ לעצמי את המייל. בכל מקרה זה כבר עניין של נוחות.
    בפרקטיקה אין בבלוגר התראת תגובה אישית כמו שאין אפשרות תגובה אישית אמיתית וזה ממש מעצבן.

    השבמחק
  47. ועדיין, אני לא חושבת שיש משהו אחר שטוב יותר מבלוגר..
    גם אם תפוז נחשב נוח, עבורי, כרגע, הוא בלתי נסבל..

    השבמחק
  48. נאלצת להסכים, הבלוגר מעצבן ולא ידידותי, אבל יש לו יתרונות והוא עדיף מהפלטפורמות האחרות שקיימות היום.

    השבמחק
  49. אנונימי13.1.2011, 14:43

    אז ככה, בקשר לקפה, אמנם לא מעט אנשים בלבנט עושים קולות, אבל הם לא באמת מבינים, עובדה שהם מבקשים הפוך רותח ומאדירים את שמם של בתי הקפה הלוזים שמגישים כזה.

    בקשר לטישיו- זה לא סטוק אינסופי, זה פשוט בא בחב' של 6 ולא 3- כמובן שלאדם בודד או זוג זה שונה ממשפחה:)

    ובקשר למרק.....

    קבלתי מתכון קליל וטעים.

    קצת שמן עם בצל קצוץ- יש כבר לקנות קפוא של קיבוץ דורות.
    מלח, פילפל, פפריקה, כורכום- לטגן ממש ממש קצת.
    להוסיף מים ולתת לרחתו.
    בינתיים מוסיפים לקט למרק של אחת החברות של הקפואים.
    אח"כ לוקחים זר כוסברה וזר שמיר {לקנות את אלו של גוש קטיף שהם לשימוש מיידי} קושרים בחוט ושמים בסיר, לפני האכילה זורקים- זה רק לטעם.
    בשביל הכיף אפשר להוסיף חומוסים מבושלים- גם מהקפוא. ולעשות קוסקוס אינסטנט- יש מקמח מלא ודק- שווה ביותר.

    השבמחק
  50. אנונימי13.1.2011, 14:45

    נ"ב- בסוף למטה יש אפשרות להירשם כמנוי לדוא"ל- זה מתריע על תגובות ורשומות חדשות של הבלוג.

    השבמחק
  51. מסכימה שהרבה עושים קולות אבל יש גם הרבה שמבינים, לפחות ככה התרשמתי.

    המרק נשמע יופי, אבל זה אומר שאני ממש אצטרך להיות במטבח...LOL
    חוץ מזה שלמעט מלח אין לי כלום ממה שצריך בבית...O-))

    תקראי מה כתבתי אחרי זה למיטל, ההתראות הן על כל התגובות בפוסט לא רק על התגובה שלך..

    השבמחק
  52. מיטל דנרה ונטע תודה. גם ככה המייל שלי מפוצץ. רציתי לדעת כשמגיבים על תגובה שלי כך שאגיב עליה שוב (איזה תחביר מצוין יצא לי). אמשיך בבדיקה ידנית...

    דנרה תודה על העידוד - הסווצ'ם שלי לא טובים, אך אני עובדת על זה :)

    השבמחק
  53. דנרה, מקוה שאת יותר טוב...
    אפשר לשאול היכן קנית את הרוזבד ואת הטייגר באלם האדום?

    השבמחק
  54. תודה רותי, הכל בסדר, צינון אצלי זה בשוטף... :-)
    את ה- Rosebud קניתי בספורה ואת הטייגר באלם בסופר פארם.
    צריך לבקש בבית מרקחת אבל זה בלי מרשם.

    השבמחק
  55. כרגיל פוסט משובח, אני כבר אחרי הצינון הקשה אבל זה לא אומר שלא אצטנן שוב :-(.
    איפה קונים את הבאלם ואת המשאף?

    השבמחק
  56. תודה רבה טופי, הצינון חוזר אל כולנו, אין מנוס ממנו ;)
    את המשאף דרגון את יכולה להשיג בבית המרקחת בפארם, זה בדרך כלל על הדלפק שם.
    על איזה באלם את מדברת? הרוזבאד מספורה ואת הטייגר אפשר להשיג גם בבית המרקחת בפארם.

    השבמחק
  57. תודה :)התכוונתי גם וגם ושנהיה בריאים!

    השבמחק
  58. אה, יופי, מעולה.
    וכמובן שרק נהיה בריאים!

    השבמחק
  59. דנרה, רק עכשיו קלטתי ש-ספורה זו חנות? חחח חשבתי שזה חלק מהשם....ניתן לקנות גם בארץ?

    השבמחק
  60. אה, טעות שלי, יצאתי מנקודת הנחה שכולן מכירות את ספורה.
    אז ספורה (SEPHORA) זו רשת חנויות באירופה וארה"ב.
    אני קונה בעיקר בארה"ב את כל המוצרים האלו.
    תסתכלי באתר שלהם ותוכלי להתרשם :)

    השבמחק
  61. או שזו רק אני שלא מתמצאת... תודה:)

    השבמחק
  62. אין ספק שקונסילר ירוק הוא בגדר המצאה מהפכנית !!

    השבמחק
  63. האמת שלגמרי!!
    כמה פעמים שהדבר הזה הציל אותי מלהיראות כמו חייזר... LOL

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails