24 ביוני 2010

לגונה אקזוטית בעיניים



צלליות לאיפור זה כמו סוכריות לממתקים: הרבה מותגים, אינסוף סוגים וצבעים וזה תמיד מפתה לקחת עוד אחת. תמיד אנחנו רוצות עוד ונראה לי שמכל מוצרי האיפור זה המוצר שיש לרובנו הכי הרבה מבחר ממנו (אני כמובן לא שוכחת את אלו עם השריטה למוצרי שפתיים שמעמידות את העניין בתחרות לא פשוטה).

הצלליות המועדפות עלי ביותר הן צלליות אבקה דחוסות בודדות (נוחות להחלפה ונשיאה יומיומית בתיק האיפור). אני אוהבת אותן רכות עם המון פיגמנט. שממש נימוחות על העור, לא אלה שאנחנו נלחמות להוציא מהן שביב צבע. צלליות כאלו גם נוחות יותר לטשטוש ולהשגת האפקט אליו כיוונו.

אני חושבת שהצלליות הבודדות של סמאשבוקס עונות כמעט באופן ישיר להגדרה הזו. לא מספיק שהן נמסות על העור כמו חמאה על מחבת, הן גם מגיעות במבחר גוונים פשוט מהמם (ניתן לראות את הגוונים כאן וכאן). כאילו כל גוון נבחר בקפידה של ממש. שני גוונים שאני אוהבת במיוחד הם LAGOON ו- BUTTER.

LAGOON: מנצחת בתחרות יופי

ה- LAGOON הינה צללית אפורה מאט עם שימר טורקיזי דומיננטי בתוכה (תמונה ממחישה יותר - הצללית החמישית). פשוט מהממת ביופייה. אם הייתה תחרות יופי בין הצלליות של סמאשבוקס, אני חושבת שזו הייתה מנצחת בהליכה (לפחות אם אני הייתי השופטת...). על העור הגוון אינו שימרי אלא יותר עם נצנוץ מאוד עדין, מאוד מחמיא. כאשר מטשטשים את הצללית לפעמים זה פוגע בפיגמנט ולכן לאחר הטשטוש אני נוהגת לעבור שוב בעדינות עם המברשת כדי לחזק את הצבע והמרקם. למראה עמוק יותר אפשר להניח אותה מעל לבסיס קרמי כהה. השילוב האהוב עלי עם הצללית זה העיפרון הטורקיז מטאלי CURACAO של לנקום (על הפטיש שלי לעפרונות עיניים בפוסט אחר...). שילוב שיוצר מראה אקזוטי מיוחד, פשוט מדהים!
LAGOON + CURACAO: שילוב מנצח!

ה- BUTTER הינה צללית בגוון מוזהב עדין ובהיר. נמרחת בקלות על העור, גם עם האצבע. על פניו יש הרבה צלליות דומות לה של חברות אחרות, אבל אני מאוד התחברתי אליה. נותנת מראה מואר מאוד לעין אבל לא מראה פלסטי כמו צלליות דומות שלא ממש מתמזגות לגמרי עם העור. תתאים לכל אחת כמעט, כמו אור שמתמזג הרמונית בעין. אני בעיקר משתמשת בה כצללית בודדת שמאירה את העפעף ופותחת את העין ולעיתים על עצם הגבה. מתאימה גם להברקות עדינות למי שאוהבת.

BUTTER: אור שמתמזג הרמונית בעין

עיצוב אריזת הצלליות מזכיר במבט ראשון את זה של מאק: עגולה בצבע שחור כאשר המכסה העליון שקוף ועליו מוטבע לוגו החברה. הצללית של סמאשבוקס היא 1.7 גרם (85 ₪) ואילו זו של מאק 1.5 גרם (89 ₪).

צלליות סמאשבוקס (LAGOON) ומאק (CLUB):
דומות במבט ראשון

אך במבט נוסף ניתן להבחין במספר הבדלים:

היתרונות של סמאשבוקס:
  • החומר הפלסטי השחור של האריזה שונה לגמרי, זה של סמאשבוקס צמיגי ונעים הרבה יותר למגע.
  • המכסה של סמאשבוקס שטוח בעוד שהמכסה של מאק מעוגל יותר מה שמקשה על אחסון הצלליות זו על זו.
היתרונות של מאק:
  • המכסה של מאק מחובר לאריזה ונפתח בהרמה בעוד זה של סמאשבוקס נפתח בהברגה ולכן נפרד לגמרי מהצללית. אני מעדיפה את מנגנון הפתיחה של מאק.
  • הצלליות של מאק מגיעות באינסוף גוונים בעוד שהמבחר של סמאשבוקס מצומצם בהרבה. אין בכלל מקום להשוואה בעניין.
במבט שני יש כמה הבדלים

ואני לא יכולה בלי כמה מילים על המותג הזה שעשה עלייה לארץ רק בשנה האחרונה באמצעות רשת אפריל. מדובר על מותג מקצועי, איכותי וטרנדי עם מוצרים שנחשבים לאהודים מאוד בעולם בכלל ובארה"ב בפרט ובראשם הפריימרים וה- O-Gloss. המותג נוסד בלוס אנג'לס ע"י דין ודיוויס פקטור, הנינים של מקס פקטור האגדי.

הרעיון להשיק את המותג הזה בארץ היה נהדר אבל הביצוע כושל למדי. ההתרשמות שלי היא שהחדירה בארץ עשתה עוול למותג שלא קיבל את היחס המתאים ולא ממש השקיעו נכון בשיווק שלו, לא לצרכנים הפרטיים ולא למקצועיים. גם ההיכרות של המוכרות ברשת (לפחות אלו שאני נעזרתי בהן במספר מקרים) עם מוצרי המותג שטחית במקרה הטוב ומטעה במקרים אחרים. נראה כאילו הן לומדות את המוצרים תוך כדי תנועה. מותג בחדירה זה דבר עדין, אין הרבה מקום לטעויות בטח לא של חוסר ידע, אנחנו קהל מאוד לא סלחני. זה מותג שרבות מבנות ישראל לא הכירו ועדיין לא מכירות. חבל. כל עוד המצב במתכונתו הנוכחית, אני בכל אופן אמשיך לרכוש את מוצרי המותג מחו"ל בלבד, יש מה שנקרא חווית קנייה ואני לא אעבור אותה באופן מאכזב שוב כאן.

לאחרונה הכריז קונצרן אסתי לאודר על כוונתו לרכוש את המותג העצמאי, דבר מפתיע בהתחשב בעובדה שלקונצרן שייכים כבר שני מותגים מקצועיים מוערכים: מאק ובובי בראון המתחרים. מעניין לאן תכוון האסטרטגיה על מנת שלא ידרסו האחד את השני והאם תוכל סמאשבוקס לשמור על אופיה הייחודי במסגרת תאגיד כזה. סביר להניח שבעוד המותג בובי בראון מכוון לקהל הבוגר יותר, סמאשבוקס יפנה לקהל הצעיר יותר. המשמעות בארץ היא שסמאשבוקס יעברו מידי רשת אפריל לטיפול היבואנית אלקליל (נציגת אסתי לאודר בישראל). אבל גם אם זה יקרה, האם המותג ישגשג, ישרוד בכלל בארץ או יהפוך ברבות הימים להיות כסטנד העזוב והמוזנח של Stendhal ברשת אפריל? ימים יגידו.

ID
Smashbox
Eye Shadow
Lagoon, Butter
גודל: 1.7 גרם
ייצור: ארה"ב
מחיר: 85 ש"ח


Print Page

14 תגובות:

  1. לא יפתיע אותך שאני מעדיפה את הלגון, הא?
    למרות שיש לי צלליות עדינות ובהירות יחסית.
    יש איפשהו (בסניף שאת מכירה) מבחר צלליות שאפשר לדגום?

    ועוד שאלה, אני מבינה שאת מעדיפה את הקופסאות בצורה הזאת, אבל בכל זאת מתבקש - דיפוט? כמה קשה / נוח מהמארז שלהם?

    השבמחק
  2. הן מאוד שונות ולמטרות אחרות. אין ספק שהלגון מיוחדת בהרבה. כל הצלליות שלהן באמת יפות ואת יכולה להתרשם מהן בכל סניף של אפריל.
    קשה לי לענות לך על הדיפוט, אני ממש לא מדפטת כי כמו שכתבתי, אני אוהבת צלליות בודדות כי אני לוקחת איתי בתיק האיפור רק אחת או שתיים שאני משתמשת בהן באותו היום. לא יכולה לחיות עם פלטות קטנות כגדולות...

    השבמחק
  3. נראות טוב הצלליות האלה...
    אין לי נסיון עם המותג. נרשם!

    השבמחק
  4. לצערי זה שאין לך ניסיון עם המותג רק מחזק את הביקורת שלי על אפריל...
    הצלליות מהממות שוות בדיקה בהחלט.

    השבמחק
  5. אנונימי29.6.2010, 3:56

    הי,
    כשאת מתאפרת עם צללית ה- lagoon, האם את מוסיפה צללית בגוון נוסף כלשהו (כגון, בשקע העין), או שאת מורחת אותה בלבד?

    השבמחק
  6. כל פעם אני משתמשת בה בצורה אחרת. מאוד ורסטילית.
    לפעמים אני שמה אותה על כל העפעף התחתון ומטשטשת כלפי מעלה ומוסיפה צללית בהירה על עצם הגבה.
    לפעמים משתמשת בה ב- V החיצוני עם צללית כסופה בחלק הפנימי או טורקיז בהיר או שמנת. משתנה...
    ולפעמים אני גם מוסיפה צללית חימום בשקע למראה "עשוי" יותר.
    לפעמים משתמשת בה רק כתיחום העין, כמו עפרון בעזרת מברשת מתאימה.

    השבמחק
  7. שתי חברות מעולות, ולכל אחת היתרונות שלה. רציתי רק להזכיר של-מאק יש אג'נדה חברתית ועניין של מחזור, תרומה לאגודות מסוימות וכו'. אני גם אבל מעדיפה את המכסים השטוחים של סמאשבוקס. בכל מקרה, צבעים נפלאים, וכיף לקרוא אותך!

    השבמחק
  8. מסכימה עם מה שכתבת, כל חברה והבנפיטס שלה לכן כיף שאפשר לשלב ביניהן. אין ספק שהאג'נדה של מאק עושה טוב כשיודעים את זה וגם איך להשתמש בזה (למשל המדיניות של החזרת חמש אריזות וקבלת ליפסטיק או צללית מתנה).
    ותודה על המחמאה :)

    השבמחק
  9. הגוונים של הצלליות נראים מהממים, אבל אני לא מכירה את המותג סמאשבוקס.לכן נראה לי שאבחר באלו של מאק.

    תודה רבה.

    השבמחק
  10. כמו שכתבתי כאן בפוסט זה לא מפתיע שאת לא מכירה כי נראה שהחדירה שלהם לארץ נעשתה בצורה כושלת ע"י רשת אפריל.
    בכל מקרה, סמאשבוקס הוא מותג מקצועי ידוע ומוכר בעולם.
    ממליצה לך לפחות ללכת להציץ במוצרים שלהם.

    השבמחק
  11. מופלא בעיניי שרשת אפריל עדיין קיימת בכלל. כשבכל קניון יש גם סופר-פראם ולפעמים גם סניף של המשביר - מי בכלל נכנס לשם? המבצעים לא אטרקטיביים והמותגים היחודיים להם לא מוכרים ולא משווקים מספיק.
    לעניין הכשלון של Smashbox - זה קצת מזכיר לי את הכשלון המחפיר שהיה ל-MUFE בסופר-פארם בזמנו.... חבל חבל חבל!

    השבמחק
  12. את צודקת לגמרי בנוגע לרשת אפריל, פשוט לא ברור לי איך הם שורדים.
    בהחלט מזכיר הסיפור הזה את הכשלון של הסופר פארם עם MUFE.
    ההבדל הוא שרשת אפריל החדירו לארץ את סמאשבוקס ואילו סופר פארם לא, כי MUFE בעצם היו בפורמט שיווקי כמו מאק עם חנויות ייעודיות ואז כשנכשלו והרווחיות צנחה הם עברו לסופר פארם.
    עדיין אין ספק שנראה שגם סופר פארם לא השקיעו במאמצי השיווק שלהם במותג וחבל כי בכל זאת מדובר על מותג מקצועי נפלא ואיכותי במיוחד.

    השבמחק
  13. מצד שני, עם המחירים המופרכים שאנחנו נדרשות לשלם על המותגים המיובאים... גם אם החדירה הייתה מוצלחת עדיין היה משתלם יותר לקנות בחו"ל או באינטרנט.... השינוי האמיתי צריך להיות בתמחור ובשיטת השיווק והמכירה - נקודה שכבר התייחסת אליה בפוסט על הדוגמיות. צריך להעיף דיילות שמציעות לאפר לקוחות באצבעותיהן(!!!), או ניראות בעצמן כמו משהו שלא הייתי רוצה לפגוש בסמטה חשוכה, או בעלות ידע מועט ולא ממוקד למוצרי המותג.
    בנוסף - שיפור תיחזוק העמדות של המותגים!!! לא ייתכן שבחלק מהסניפים העמדות מצוחצחות ומלאות במוצרים ובטסרטים (ע"ע קניון רמת אביב), ובסניפים אחרים העמדות מוזנחות, מלוכלכות וריקות. למי יש חשק לקנות ככה??
    מצטערת על החפירה, פשוט יוצאים לי כאן תסכולים של שנים....

    השבמחק
  14. המחירים המופרכים זה נכון תמיד. למשל המחירים של מאק בהכרח גבוהים במינימום 30% ומעלה מהמחיר בארה"ב.
    שינוי שיטת התגמול תהיה קשה מאוד, היבואנים הכניסו את עצמם לפלונטר שיהיה להם קשה מאוד לצאת ממנו, הרי כל אחד מעתיק את השיטה של השני ואף אחד לא יתחיל לשלם יותר לדיילות לפני שאחר יעשה את זה. יישארו תקועים עם מה שיש.
    איכות הדיילות זה נושא כאוב בפני עצמו, לי לא נראה סביר שבהכרח אני אדע יותר מדיילת על המותג שהיא מייצגת ממנה. פשוט ביזיון. ואני אפילו לא מתייחסת לאיך שהם נראות, חלקן גרוטסקיות במיוחד...
    לא זוכרת באיזה פוסט כתבתי על זה אבל תחזוקה של המקום בפירוש תגרום לי לא לקנות. אני חושבת שזה תלוי גם במדיניות הרשת וגם בהתנהלות הסניף (ואני שוב מתעלמת מהאחריות של הדיילת לנראות של הסטנד שלה).
    איזו חפירה איזו? יש פה פוסטים שלמים שנכתבו במטרה שאני אוציא את התיסכולים שלי...LOL
    פשוט הרגשה של זלזול בלקוח הישראלי וענייני כבוד במי ינקה מה.

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails