22 באפריל 2016

ניחוחות וניצוצות



שטף הבשמים החדשים המושקים בו זמנית מעידים תמיד על דבר אחד - חג  האביב בפתח. מכל עבר מקיפות אותנו פרסומות נוצצות המלוות בפריזנטוריות מפתות שמבטיחות לנו שהבושם שלהן הוא המוצלח מכולם.  הוא זה שיהפוך אותנו למפתות או תמימות, חושניות או נינוחות, דרמטיות או שולטות, דינמיות או רגועות (מחקי את המיותר). אנחנו הרי תמיד שמחות לאמץ בושם חדש לאוסף ואין כמו חג פסח שמהווה לנו תירוץ מושלם, לא שאנחנו צריכות בכלל תירוץ... אבל עם כל ההיצע, איך בוחרים? איך מסננים? אנחנו נשארות עם עודף המידע והבלבול. לפחות בקצה הדרך נתמזג עם הניחוח הנבחר שילווה אותנו לפחות עד הפיתוי המבושם הבא.

עמודי הבישום שלי לחג במגזין GOstyle
(לחצו להגדלה)

ואולי גם תזכורת קטנה, להרגיע עם הבשמים הדרמטיים והכבדים המזוהים יותר עם החורף, השילוב שלהם עם הקיץ, השמש והלחות, לא עושה טוב לאף אחת. לפוסט הזה בחרתי את עשרת הבשמים החדשים המוצלחים ביותר בעיני, שזורמים טוב עם העונה החמה שבפתח. כל אחת בטוח יכולה למצוא פה את הבושם הבא שלה. אתחיל עם בשמי ים וחופש דרך הפרשים אמשיך במתקתקים עד לחריפים, עם איזה אקססורי מדליק לסיום.

פרדס בקאריביים

אין ספק שכניסת בית הבישום הבריטי, ג'ו מלון (Jo Malone), לארץ היא ציון דרך חשוב ומהאירועים המשמחים ביותר שקרו כאן לאחרונה בתחום. כמותג נישה, הוא אינו נמכר בפארמים אלא בחנויות עצמאיות, אמנם רק חנות אחת כרגע בקניון רמת אביב, אבל היי - השמיים הם הגבול (סתם, אני מהמרת על מקסימום עוד ארבע). האם יש מקום למותג כזה להתפתח בארץ? ההתחלה היתה מבטיחה לאור הבחירה במיקום המדויק המתבקש להשקה, עם זאת, מאמצי שיווק נכבדים are in order בהמשך ולאורך זמן. מותג בושמי הקולון האריסטוקרטי החביב על שובל של סלבריטאיות בינלאומיות, מציע מגוון ניחוחות פרחוניים ופירותיים ייחודיים בקומבינציות מעניינות ולעיתים בלתי צפויות. האטרקציה היא שאפשר לשלב בין מספר בשמים על מנת ליצור ניחוח אישי חדש. אני פחות מהמשתמשות היצירתיות אבל מי שבעניין יכולה להפתיע ממש. בנוסף, המותג ישיק באופן שוטף קולקציות ניחוחות במהדורות מוגבלות.
כל בושם של המותג מוצע בגודל של 100 מ"ל וגם בגודל 30 מ"ל (שעולה חצי) שנוח לנשיאה בתיק. גרסת ה- To-Go יקרה אבל כידוע - על נוחות משלמים. המחירים רק במעט יותר יקרים מאלו שבארצות הברית ואף בריטניה, ליתר דיוק, תלוי בשער בזמן שתבדקו (30ML = 260NIS,65$,42£ לעומת 100ML = 520NIS,125$,85£). ניחוח הדגל/חותם המזוהה ביותר עם המותג הוא הקולון Lime Basil & Mandarin, הבושם הראשון שלו (1999). הוא מורכב מקוקטייל הדרי ארומטי שבהחלט מרגיש כאילו שיחקנו בפרדס עם בזילקום. הוא כולל בין השאר: ליים, מנדרינה, ברגמוט, בזיליקום, לילך, איריס, קורנית, וטיבר ופצ'ולי. ניחוח יוניסקס נהדר לעונה החמה שבפתח, או כמו שהמותג מתאר אותו - בריזה בקאריביים. 

גן עדן בים

ועם בייחוד עסקינן, בשמי הנישה שבאירופה אוחזים במקום של כבוד, אבל אצלנו רק בשנים האחרונות החלו לחדור לתודעה, כמו כל דבר שמגיע אלינו באיחור. חנויות בודדות קיימות בארץ, רובן בת"א במטרה לענות על הביקוש הקיים שלא ברור כרגע היקפו אך בהחלט לאט (מאוד) ובטוח הולך ומתרחב. בשמי נישה מציעים לרוב ניחוחות שונים/מוזרים/מתוחכמים/חריגים לאף הממוצע שהורגל לניחוחות פופולרים וזורמים יותר, גם העיצוב לרוב סגפני ולא מתאמץ שבא לכוון אותנו להתמקד במה שחשוב באמת - הניחוח. אני חושבת שהדבר שהכי קרוב לניחוחות נישה על המדף היום הם בשמי הרמס האקסלוסיבים למבינות עניין, וכאמור - על ייחוד משלמים.
שסטוביץ, מיבואני הבישום החזקים בארץ (נרסיסו רודריגז, קלואי, מארק ג'ייקובס, ג'ימי צ'ו, ברברי, קלווין קליין ועוד), החליטו ללכת צעד קדימה ולהפוך לקמעונאיים, מהלך מסקרן בכל פעם שיבואן עושה אותו (כמו אלקליל ולוריאל). לאחרונה הם פתחו בוטיק חדש בשם Individual - Cabinet de Parfums במיקום מאתגר במיוחד - נווה צדק. נראה שהבחירה במיקום נובעת מהכוונה להתבסס בעיקר על תיירות נכנסת ולא על קהל מקומי שהתחום עדיין זר לו ונדרש חינוך שוק בנושא. אין ספק שמדובר על חנות מושקעת במיוחד עם עיצוב אקלקטי-אירופאי נפלא ומגוון מרשים. ביקרתי בבוטיק לא פעם ולא פעמיים, קשה מאוד בביקור אחד להריח הכל ולהתמקד. חשוב להיעזר לטעמי באיש מקצוע שם שיכוון אותנו על מנת למצוא את הסגנון האהוב עלינו בלי להתברבר.
לא יכולתי שלא להבחין מיד במבחר המכובד של בשמי Terry de Gunzburg המוכרים לנו יותר בשם המותג By Terry. המעצבת טרי דה גינזבורג כונתה בעבר בתיאור המחייב "סטיב ג'ובס של עולם הביוטי" ועבדה כ- 15 שנה כמנהלת האומנותית של 'איב סן לורן ביוטי'. בקבוקי הבישום שלה קיבלו עיצוב נקי בשלל צבעים שמציעים מגוון ניחוחות מסקרנים בזכות תמציות בריכוז גבוה. בחרתי להפעם בושם שלטעמי מאוד קל ונוח יחסית להתחבר אליו, גם בניחוח וגם במחיר, מעיין מעבר בטוח לעולם בשמי הנישה האינסופי, בטח לפני שצוללים לעומק מחוזות הביזאר. ה- Bleu Paradis כשמו מריח כמו גן עדן כחול, תחושה נטולת דאגות של מרחבים ושל ים, ממש בזמן לקיץ. מכיל בין היתר: ליצ'י, ורדים, ארז, אמבר ומושק. ניחוח עם שובל עצי-פרחוני-מאסקי מובחן. אחרי שאימצתי את בושם הביי טרי הראשון שלי, נותר רק לקוות שכל ליין הביוטי של המותג (איפור וטיפוח) יגיע גם הוא לארץ. לבחורה מותר לחלום, לא?

קוקוס באי פרטי

עוד לא הספקנו לשכוח את הניחוח Black Orchid בגרסת EDT החדשה, וכבר נחת אצלנו החדש של טום פורד אהובנו - Soleil Blanc ששייך לסדרת ה- Private Blend המשובחת שברובה יוניסקס עם בשמים פרשים שגם מעולים עכשיו לקיץ כמו ה-  Mandarino de Amalfi וה- Fleur de Portofino. העיצוב הלבן נקי עם התווית המוזהבת גורמת לנו לחשוק בו עוד לפני שבכלל הרחנו אותו. ניחוח יוניסקס שהייתי מגדירה כטרופי-אוריינטלי-מאסקי שמכיל בין היתר: ענבר, ברגמוט, הל, ילנג ילנג, פלפל ורוד, פיסטוק, טונקה וקוקוס שלטעמי הכי מובחן בו. ניחוח שמזכיר לי קרם קוקוס ומרציפן, שיזוף אינטנסיבי ובשמי קיץ ממש כמו ה- Bronze goddess של אסתי לאודר (לא עלינו), ניחוח פנאי שכזה. ואכן לפי שמו אפשר להבין שפורד כיוון פה לשמש וחופים ואכן מצהירים במותג שההשראה לבושם היתה האיים הפרטיים של איילי ההון, התגלמות של נהנתנות ופרטיות. וכידוע - נהנתנות זה אנחנו, לפחות בביוטי... טום תעשה לי אי!

בלונדינית אדג'ית

המותג שכולן אוהבות לאהוב - קלין, השיק סדרת ריזרב חדשה של תשעה בשמים (לארץ הגיעו ששה) בהשראת מדינות סקנדינביה. מיד מבחינים בעיצוב המבודל מזה הקלאסי כמו למשל זה של ה- Air או ה- Warm Cotton האהוב שהושק אגב בגרסה חדשה בסדרת הריזרב. העיצוב הסקנדיבי מאופיין בקווים נקיים, טבעיים, מודרניים, מלאי אור. כך גם הבקבוק הפעם - מאסיבי שקוף, מכסה מרשים מעץ ותווית נייר שמשדרת ראשוניות לצד תחכום, גם האריזה המושקעת שמגיע בתוכה מרשימה במיוחד. לטעמי הסדרה הזו מרימה את המותג כי היא לא רק משדרת איכות, היא באמת יותר איכותית גם מבחינת המרכבים וגם מבחינת הניחוח הסופי. אני אימצתי את ה- Blonde Rose, כזכור חובבת בשמים בלונדיניים אנוכי כמו למשל ה- Bois Blonds של אטלייה קולון. הפעם מדובר על ניחוח יוניסקס אדג'י, עצי-פרחוני-מאסקי המכיל בין היתר: ורד, אדמונית, יסמין, ארז, מושק ואלגום שמאוד מובחן לטמי. זה ניחוח שלא יישב טוב על כל אחת (ואחד), אבל על מי שכן, הוא יהיה לא פחות ממדהים.

שיק איטלקי

הקו הצעיר והשיקי של בית האופנה פראדה, מיו מיו, השיק בושם ראשון בחורף ועם כל הכבוד לבליץ היח"צ שהיה בארץ ובחו"ל, אני חשבתי לעצמי - הוא לגמרי יחכה לאביב. והנה האביב בא ואיתו קצת יחס לבושם שאולי לא פורץ דרך מבחינת ניחוח אלא נשאר בגבולות היומיומי עם תחכום קל שמורכב בעיקר משושנת העמקים יחד עם יסמין, ורד, פצ'ולי ופלפל שמורגש מאוד כשהסיומת עצית. יש בו שילוב של פרשיות ומרירות מוצלחת שאידיאלית לאביב. מרגיש שהם הלכו על ניחוח ירוק בטוח, אולי מדי. מוקפד, זה התיאור המדויק. עם זאת, השיק האיטלקי לא נמצא בניחוח שמיוצר בצרפת, אלא בעיצוב. אין ספק שבהחלט הצליח לו ממש עם העיצוב בהשראת התיק האייקוני של המותג - Matelessé. האדג'יות היא בצבעים, תכלת אטום בשילוב אדום שקוף. יצא היסטרי.

התרגשות מחודשת

כששמעתי שהמותג סטלה מקרטני חוזר לארץ אני נשבעת שהעיניים שלי נצצו. תקראו לי קיטשית, אבל הבושם Stella in Two Peony הוא מהפייבוריטים שלי בכל הזמנים. אמנם המגוון כולו לא הגיע לארץ, והבושם POP שהושק במותג לפני כחודש יגיע רק בהמשך, אבל לפחות סנונית ראשונה כאן עם הבושם Stella EDT שיצא בדיוק לפני שנה (גרסת EDP מחודשת שלו יצאה שנה לפני כן וגם זמינה כאן). ניחוח פרשי אוורירי קליל ונעים שכל אחת תאהב כנראה, המכיל בין היתר: ורד, אמבר, סיגלית, לימון, מנדרינה ופרזיה לתחושת רעננות. הבקבוק בעיצוב הקלאסי, הפעם שקוף עם נקודות בורוד פודרה. עיצוב של אביב, ניחוח של אביב.

רעל ללוליטות

דיור לקחו קלאסיקה משנת 1985 והפכו אותה לסוכרייה מודרנית צעירה בשם Poison Girl. ניחוח פרחוני-מתקתק תוסס המכיל בין היתר: תפוז מסיציליה, פולי טונקה מוונצואלה, אלגום מסרי לנקה, ורד מדמשק, וניל ושקד. בעיקר לצעירות ודינמיות בגילן וברוחן, חולמניות משהו. עיצוב ורדרד עגלגל פתייני, הכי לוליטה שיש.

מרשמלו נהנתני

שמתי לב שעד היום לא התייחסתי לבשמי פראדה קנדי, אבל כשיצא ה- PRADA Candy Kiss, היה ברור לי שאכתוב עליו בבלוג. אולי הפעם העיצוב היוקרתי בלבן עם נגיעת ורוד משך אותי, אולי איורי השפתיים שעל האריזה, אין לדעת. ניחוח פודרתי מהסוג המתקתק פופולרי, בחירה די בטוחה לנהנתניות העליזות, חובבות המתוק החושני המושקע. המושק מודגש במיוחד ואי אפשר להתעלם ממנו גם לאחר מספר שעות, מאוד שתלטן לצד וניל ותפוז. למרות שזה לא ניחוח קלאסי עבורי, אני מדמיינת את עצמי בתוך מרשמלו ענק, זה מתוק אבל כייפי רך ונעים. יש בו איזה אלמנט ממכר, חם, תאוותני.

אקסטרווגנט אינטנס

אני מניחה שזה לא סוד שבשמי נרסיסו רודריגז קרובים לליבי ואפי, אם זה היה תלוי בי הייתי שמחה שאף אחת לא תקנה אף אחד מהם ואני אתהדר בייחוד משל עצמי איתם. Having said that, בכל כלל יש יוצא מן הכלל. בדיוק שנתיים לאחר השקת FOR HER - Amber Musc, אנחנו מקבלות את גרסה בשם Rose Musc. לפני שתמשיכו פה הייתי ממליצה לקרוא בעיון רב את הקטע הרלוונטי בהתחלת הפוסט ההוא, זה יכניס אתכן לאווירה. שוב עיצוב מהפנט מושלם (שהצילום פה פשוט עושה לו עוול.. #שונאתלצלם) שמגיע בתוך כס מלוכה קטיפתי ומסגרת מוזהבת; שוב ניחוח אוריינטלי-עצי-מתובלן מהסוג הקשה לעיכול ועוד באדפ אינטנס (גאד!); שוב קיבלנו לאביב ניחוח חורפי לימי שלג. אז שהמילה התמימה rose לא תבלבל אתכם, התרומה היא רק בריכוך קל של קוקטייל המושק הכבד עם הפלפל הזעפרן והפצ'ולי, כדי לתת לנו אוויר קל לנשימה. שוב נרסיסו מכוון לבעלות הממון במזרח התיכון, כלומר, האמירויות סטייל (דובאי, אבו דאבי, קטאר ושות', יס?) לא בדיוק אלינו. זו הסיבה לעיצוב המוזהב האקסטרווגנטי שגם מגיע רק בגודל של 100 מ"ל, אין מה לבזבז להן שם את הזמן על פחות מזה. הייפא והבי אקטואלית מאי פעם, תתחילו להתאמן כאן!

פרובוקציה זה כאן

אם אפשר לסמוך על מישהו שיגנוב את ההצגה הרי שזהו מארק ג'ייקובס יקירנו ההורס. לאחר אינספור בשמי Daisy (כאן כאן כאן וכאן),  Lola (כאן) ו- Dot (כאן וכאן) עיצוב הבושם המפואר Decadence שסוף סוף נחת בארץ, הצליח להשאיר אותנו פעורות פה כשהושק לפני מספר חודשים. העיצוב האקסטרווגנטי מוחצן בהשראת תיק היד של המותג, היה פשוט בלתי צפוי. מי אם לא מארקי יקירנו, יצרן הפרובוקציות שיצור לנו בושם אופנתי (דו-משמעי) בגוון ירוק אזמרגד, פקק במרקם עור נחש פיתון, שרשרת מתכתית מוזהבת וגדיל שחור. כל הטוב הזה מגיע באריזת קטיפה ירוקה המשדרת יוקרה. אם חייבים להתייחס גם לניחוח  (...) אז הבושם הזה מתואר כבושם הבוגר הראשון של ג'ייקובס. אם דייזי היא השכנה המתוקה ולולה היא המשונה והבלתי צפויה, אז דקדנס מתוארת כמתוחכמת וסקסית, מספיק לצפות באדריאנה לימה בסרטון הזה ולהבין לבד. אני לא יודעת אם זה היה התיאור שהייתי בוחרת לו, כלומר, בטוח לא. הוא מורכב בין היתר משזיף, זעפרן, איריס, ורד, יסמין, אמבר, וטיבר ועץ פפירוס. לטעמי יש בו פן גברי מובהק, מעין מתקתקות מרירה (לדעתי מהזעפרן/כורכום) שהופכת למעט חמצמץ חריף בהמשך, מעניק אשליה של פרשיות אבל בעצם מאוד עצי-פודרתי. בעיני, זו גרסה אלגנטית ורצינית יותר של דייזי שהתבגרה והושפעה מלולה וכך קיבלה ניצוץ ייחודי מסתורי. ניחוח מאוד שנוי במחלוקת, נראה שבדיוק לשם מארקי כיוון. עם זאת, הייחוד הוא לאו דווקא בניחוח כי העיצוב פשוט השתלט לגמרי במקרה הזה. ספק בושם, ספק תיק, מה שבטוח - תכשיט.

חג אביב שמח!


ID

Lime Basil & Mandarin
Cologne
גודל: 100 צ"ל
ייצור: אנגליה
מחיר: 520 שקל

Bleu Paradis
Eau de Parfum
גודל: 100 מ"ל
ייצור: צרפת
מחיר: 644 שקל

Soleil Blanc
Eau de Parfum
גודל: 50 מ"ל
ייצור: ארה"ב
מחיר: 895 שקל

Reserve - Blonde Rose
Eau de Parfum
גודל: 100 מ"ל
ייצור: ארה"ב
מחיר: 365 שקל

Miu Miu
miu miu
Eau de Parfum
גודל: 100 מ"ל
ייצור: צרפת
מחיר: 590 שקל

Stella
Eau de Toilette
גודל: 100 מ"ל
ייצור: בריטניה
מחיר: 675 שקל

Poison Girl
Eau de Parfum
גודל: 100 מ"ל
ייצור: צרפת
מחיר: 587 שקל

PRADA Candy Kiss
Eau de Parfum
גודל: 50 מ"ל
יצור: ספרד
מחיר: 534 שקל

Narciso Rodriguez
Rose Musc
Eau de Parfum Intense
גודל: 100 מ"ל
ייצור: צרפת
מחיר: 880 שקל

Marc Jacobs
Decadence
Eau de Parfum
גודל: 100 מ"ל
ייצור: צרפת
מחיר: 788 שקל


Print Page

14 תגובות:

  1. בדרך כלל אני לא מחובבות הפוסטים על בשמים כי האף שלי סנוב לאללה, אבל נהניתי מאוד! נראה שאנחנו חולקות לא מעט אהבות ובעיקר עניין אותי הבושם האהוב עליך של סטלה כי מאוד התחברתי לניתוח החדש ו peony... אי אפשר לטעות שם. יש להשיג עדיין?

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כיף לשמוע, תודה וחג שמח מותק!
      את הבושם Stella in Two Peony הפסיקו לייצר למגינת ליבן של הרבה משתמשות. היום אפשר למצוא אותו בעיקר אצל ריסיילרים שמוכרים את השאריות במחירים תלושים מהמציאות כי יודעים שאין להשיג. גם בארץ למשל הוא נמכר בג'אסט פור יו Just4U ב- 680-980 שקל...

      מחק
  2. נכנסו לדגימה טום, קלין ומארקי.
    למרות שמחיר של הבנים פסיכי לגמרי.
    יחד עם זאת, לא ממהרת. אני עדיין נהנית מהרוז אאוד של איב רושה.
    בעיקר מהעמידות שלו לאורך זמן.

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון, יקר, אבל קודם מחליטים מה רוצים ואז מוצאים את המקום הכי משתלם לרכוש בו.
      בהמלצתך ניסיתי את הבושם Rose Oud של איב רושה, לא ישב עלי טוב, לטעמי גם כבד מדי לעונה עכשיו.

      מחק
  3. שלום לפוסט הדו שנתי וחג שמח :-)
    הבושם של ביי טרי נשמע ממש מעניין!
    איך העמידות?

    השבמחק
    תשובות
    1. חג שמח וריחני יקירתי!
      תשמעי, זה בושם נפלא, ממש מרגיש לי כמו פרדייז חמים בלב ת"א.
      בנוגע לעמידות, אני מרגישה אותו עוטף אותי לאורך כל היום, מצד שני, אני מחדשת קבוע את הבושם באמצע היום, ככה להרגשה...

      מחק
    2. נשמע שווה רחרוח....

      מחק
    3. לאחת כמוך שיודעת להעריך דברים שווים, בהחלט כדאי לקפוץ להתרשם מהחנות באופן כללי :)

      מחק
  4. פוסט מענג עיניים וחושים כהרגלך! ♥
    החנות של ג'ו מלון פשוט יפיפייה ואריזות הפפיון השחור כובשות! מבחינת הניחוחות הכי התחברתי לסדרת האינטנס ונכנסו לויש ליסט הפילינג לגוף בגודל העצום והנרות כמובן!
    האריזה של הדקדנס - להעריץ. הבושם קיבל פינה משלו כדי לא לפגוע ברגשות הבשמים האחרים ;)
    חג שמח ואביב נפלא יקירתי!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה ממוש!!
      החנות של ג'ו מלון ממש מרגישה כמו חו"ל, מקווה שהסניפים הנוספים יהיו מרווחים קצת יותר. הנרות אכן הורסים לגמרי אבל לצערי עוד לא יצא לי לנסות את הפילינג, נכנס מיד לרשימה!
      למארקי בהחלט מגיע פינה משלו, ואף יותר מזה ;)
      שיהיה לנו אביב ריחני מדהים ♥

      מחק
  5. החנות ברמת אביב של ג'ו מלון מדהימה אני התחברתי לריח האגס, הפיוני והמימוזה, הבושם שהרחת הוא בושם הדגל שלהם אולי אתחבר אליו בקיץ, הנרסיסו פחות אהבתי אוהבת יותר את הקודם, ולסיום התום פורד האהוב עליי היה ונשאר המנדרינה לא כתבת על ההרמס האדום החדש שלדעתי גם מצויין.

    השבמחק
    תשובות
    1. ה- English Pear & Freesia של ג'ו מלון הוא האהוב עלי שם כבר שנים!
      ניחוח הדגל שכאן Lime Basil & Mandarin הוא מאוד יוניסקסי, מאוד מרענן לקיץ.
      הנרסיסו Musc המוזהב על שתי גרסאותיו לא עובד עלי טוב בכלל. מחכה לחדש אחר...
      בנוגע להרמס, זה לא מקרי שלא מופיע פה, יצאו שניים חדשים, צהוב ואדום, אכתוב עליהם בהמשך :)

      מחק
  6. אנונימי8.2.2017, 22:00

    הי דנרה, יש לך מושג איפה ניתן להשיג בארץ את הבושם הנ"ל של טום פורד? רוב הבשמים שלו כבדים עליי ממש אבל מאחר ותיארת שהריח הוא דומיננטי של קוקוס- ריח אליו אני מתחברת מאוד אני מחפשת אותו בנרות..

    השבמחק
    תשובות
    1. הי, בארץ בשמי טום פורד נמכרים בלעדית ברשת אפריל. את יכולה ללכת לנסות אותו ולראות אם את מתחברת :)

      מחק

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails