29 ביוני 2014

שפיכטול יומיומי




המוצר הכי קסום באיפור הוא הבסיס, המייק אפ, שיכול לשדרג בצורה ניכרת את הלוק כולו. לא סתם קוראים לו בסיס, Foundation, זה השלב הראשוני-בסיסי החשוב ביותר עליו נשענים כל שאר מוצרי האיפור "המקשטים". זו הסיבה שאנחנו תמיד במירוץ למציאת המייק אפ האולטימטיבי שיעניק לנו מראה Flawless/פוטושופי מושלם. 
אבל עם כל הציפיות, חשוב לזכור שיש גבול לקסמים שמייק אפ יכול לעשות. הביצועים שלו תלויים לא רק בהתאמה לסוג העור אלא לא פחות מזה – למצב העור. שום מייק אפ לא יסווה עור שאינו מטופח. אז תעשו לעצמכן טובה וקודם כל תשקיעו מה שצריך בניקיון העור ובלחות מספקת עבורו. זה פרייסלס ואין לזה תחליף. תמיד אני חופרת על זה בבלוג וזה תמיד יישאר נכון - עור צח ומטופח ישפיע על המראה כולו, איפור העיניים או השפתיים המושקע ביותר לא באמת יעניק לנו לוק מוצלח אם הסקין שלנו מוזנח.

מלירלורי במגזין גו סטייל (לחצו להגדלה)

אז הפוסט יוקדש למגוון מוצרי הבסיס החדשים שיצאו כשכל אחד מהם אוחז במאפיינים שונים: מרקם, כיסוי, גימור ועמידות. סקירות קודמות בבלוג על מוצרי בסיס נוספים אפשר לקרוא כאן. חשובה מאוד ההתאמה האישית. תזכרו - אין דבר כזה המייק אפ הכי טוב, הכי טוב למי?

 של הביוקר

אם אנחנו בענייני מירוצים וחתירה למציאת המייק אם המושלם, אז זה ממש לא מקרי שאני פותחת את המצעד הזה עם ה- Tenue de Perfection של גרלן (בתרגום חופשי: השאיפה לשלמות). זוהי הגרסה החדשה, או אם תרצו - הדור הבא של ה- Parure Extreme האהוב עלי מזה שנים. העיצוב נותר יוקרתי מהודר ובסה"כ גם הפורמולה מאוד דומה: כיסוי גבוה, גימור מאט טבעי, עמידות לאורך כל היום וכל זה בלי להיראות מסיכה. מייק אפ נפלא לעור מעורב שמן עם אותו ניחוח הסיגליות המפיל. הפורמולה מעט מרוככת ולטעמי עכשיו יכולה אולי להוות אופציה גם לבעלות עור שנוטה ליבש. מבחינת גוונים אין שיפור גדול, המגוון לא מספק וללבנות קיר אין מה לחפש פה, בנוסף, הפער בין שני הגוונים הפופולרים 2 ו- 3 גדול מדי. המקדם ירד ל- 20SPF, שינמוך מפתיע בהתחשב שמודעות ההולכת וגדלה להגנה, אבל מצדי כאמור שלא יהיה בכלל SPF במייק אפ (שעשוי לגרום לחיוורון בצילומים) כי אני מקפידה כל השנה להשתמש במקדם גבוה נפרד. אחרי השידרוג הכושל לטעמי של ה- Parure de Lumiére, גרלן לא מאכזבים עם המייק אפ החשוב ביותר במגוון. שלמות כמו שמו.

דיור אף הם ממשיכים במגמת השידרוגים של סדרת מייקאפים שלהם. לאחר השידרוג המוצלח של ה- Nude מגיע תורו של המייק אפ סרום Capture Totale ואני יכולה כבר יכולה לומר שאין יותר מדי קשר בין הקודם לנוכחי לכן כל מה שאתן יודעות על הקודם - תשכחו. הגרסה הקודמת סיפקה לנו את אחד המייקאפים המוצלחים למי שחיפשה כיסוי גבוה בלי להיראות מסכתית, אידיאלי לעור שמן ובוגר כאחד (מאוד הזכיר את האקסטרים של גרלן). לגרסה החדשה יש פורמולה שונה לגמרי עם ניחוח קצת סתמי. היא יותר מרוככת ואוורירית יחסית, כאילו ניסו לגרום למייק אפ להיות פחות כבד, אבל המשמעות היא שזה בא על חשבון הכיסוי והגימור. ועדיין, זה מייק אפ טוב עם כיסוי בינוני שניתן לבנות, אבל הגימור כבר לא מאט פורצלני כשהיה והעמידות לא היסטרית כשהיתה, בטח כשבוחנים על עור מעורב שמתחיל להבריק אחרי כמה שעות, אין ספק שזה גם בעקבות שידרוג ה- SPF מ- 15 ל- 25. הגוונים מעט כהים מהרגיל, אם בדיור אני מס' 30 אז הפעם אני מס' 20. אז עם כל הכבוד, לומר על מוצר של דיור "טוב" (במקום מדהים, פנומנלי, למות) זה פשוט not good enough, בטח ובטח לאור המחיר 'המרשים'. אז אם קיבלנו ב- Nude שידרוג מוצלח, הרי שהפעם קיבלנו פשוט מוצר אחר שיתאים בעיקר לעור בוגר, גם העיצוב בהתאם. ואם אנחנו בענייני שידרוגים אז אני כבר יכולה לגלות לכן שהשידרוג הבא של המותג עם המייק אפ ספריי Airflash הוא לא פחות מפנומנלי אז נקווה שיגיע בדחיפות ויפה שעה אחת קודם.

אחרי שאיב סן לורן ניפקו לנו את המייק אפ המאיר המוצלח Touch Eclat כתבתי שזה רק עניין של זמן עד שהם ישיקו גם מייק אפ עם כיסוי גבוה יותר. וזה לא איחר לבוא, כשנה מאוחר יותר הם הוציאו את ה- Youth Liberator כשם סדרת הסרום Forever עליו נשען ואותו מכיל, לכן מוצג כמייק אפ אנטי אייג'ינג. אז כבר אפשר להבין שיתאים בעיקר לעור בוגר ו/או יבש, לעור שמן ממש אין מה לחפש פה. הפורמולה נעימה ולא כבדה והניחוח המודגש מזכיר את זה של הסרום. המריחה נוחה והגימור עם ברק קל. הכיסוי כמעט בינוני עד גבוה וצריך להיזהר בבניה כי יש לו נטייה להיראות עמוס/מסכתי/פודרתי למרות אפקט ההארה שמעניק. בנוסף גם יש לו נטייה להדגיש פגמים בעור כמו יובש ופצעונים. העמידות סבירה אבל היה אפשר לצפות ליותר. לטעמי זו פורמולה שצריך לשחק איתה קצת בשביל להבין איך לנצל אותה בצורה המיטבית. המייק אפ בעל 20SPF ולמרות זאת לא מלבין בצילומים. הוא מגיע ב- 6 גוונים בארץ (מתוך 10 קיימים), את גווני האמצע המוצלחים יותר השאירו בניכר. קשה להתעלם מהעיצוב ההורס, רחוק מלהיות משמים כמו זה של ה- Touch Eclat. עיצוב יפהפה שעושה חשק לאמץ את המוצר ולו לקישוט שידת האיפור.

הפתעות וחדשות


אחד המייקאפים היותר מפתיעים זה ה- Miracle Air de Teint של לנקום ואל תתבלבלו עם ה- Teint Miracle (שאגב יצא בגרסה מחודשת). כדי להסיר כל ספק, אז כן, ה- Air החדש הוא התשובה של לנקום ל- Maestro המפורגן של ג'ורג'יו ארמאני. מגיע בארץ ב- 8 גוונים (מתוך 12 במגוון) וגם במקרה הזה מדובר על פורמולה דקיקה ונוזלית מאוד שדורשת לנער היטב את הבקבוק על מנת שהמרקם המימי יתערבב ויתייצב ככל הניתן. בגלל שהוא יבש יחסית כדאי שהסקין יהיה לחותי רענן. השימוש באמצעות פיפטה מעצבנת, בעל 15SPF, גימור מאט ועמידות בינונית, חצי יום כזה. הכיסוי קל שקוף שאינו ניתן לבניה מהותית כי הפיגמנט אינו צפוף וחזק מאוד. אם נעשה השוואה אז לטעמי ה- Air טיפה דקיק יותר במרקם אבל הכיסוי של המאסטרו של ארמאני משופר קצת יותר, הפיגמנט דומיננטי יותר והגימור מאט מואר יותר. עם זאת, מדובר על מתחרה ראוי ומוצלח שהינו אידיאלי למי שרק מחפשת איחוד גוון קליל ללא מראה/תחושה של מייק אפ. בעלות עור יבש, פגמים מהותיים ומי שרגילות למייק אפ קלאסי, זו ממש לא הקטגוריה בשבילן. אגב, עם סוג כזה של מייק אפ כדאי שגם הקונסילר יהיה קליל ביותר ולא כבד אחרת זה יהיה בולט תלוש מהמראה. ה- Air הוא ניצן ראשון ומפתיע שעדיין לא ראינו מתחרים נוספים בקטגוריה, סביר שזה בגלל תהליך הפיתוח והטכנולוגיה החדשנית להשגת הפורמולה הזו בלי שתתפרק, אבל אין לי ספק שהם יגיעו בהמשך. האתגר יהיה לשמור על הדקיקות עם פיגמנט מרשים לכיסוי טוב יותר. בהחלט פורמולה עתידנית משהו.
ה- Liquid HALO של סמאשבוקס הוא תוצר נוסף של סדרת ה- HALO המזוהה עם המותג, ממש כמו הסומק המינרלי שלהם. הפורמולה בעלת 15SPF נוחה ואחידה למריחה. היא לא מאוד פיגמנטית ולכן הכיסוי קל שלא ממש ניתן לבניה. עם מאפיינים כאלו הייתי מצפה למרקם דק יותר. העמידות סבירה ולמרות שהוא oil-free, הגימור מבריק ומחייב פודרה לניטרול. זה לא מפתיע בהתחשב בעובדה שהמותג משייך אותו לקטגוריית ה- HD שלפני כמה שנים היתה הדבר החדש החם בתחום. זוכרות? אז הוא יתאים בעיקר למי שלא אוהבת מייק אפ מכביד ולא מחפשת כיסוי אלא רק האחדה קלה של הגוון. העיצוב כמו גם הניחוח משדר אווירה מקצועית למרות שלא מאוד פרקטי למקצועיים בגלל בקבוק הזכוכית. 

המייק אפ הזה היה מהמדוברים ברשת כשהושק לפני כשנה. לארץ הוא הגיע לאחרונה בקול דממה דקה. לא קשה לנחש שהסיבה המרכזית היא הוצאת האחריות השיווקית מרשת אפריל והעברתה לאלקליל (היבואנית אסתי לאודר ישראל). באחד הפוסטים הראשונים ממש בבלוג, לפני כארבע שנים (הזמן עובר מהר כשנהנים...), כתבתי ביקורת נוקבת על תהליך החדרת המותג לארץ ועל כוונת קונצרן אסתי לאודר לרכוש את המותג. כשאני קוראת את זה היום אני מבינה שכל מילה היתה בסלע ושכלום לא השתנה. המותג הזה הוזנח בצורה כואבת והיום הוא עדיין מותג שולי ולא מאוד מוכר בשוק המקומי, למרות שיכול היה להיות במקום אחר לגמרי. החודש, כשאלקליל (שהם גם יבואני המותגים המקצועיים מאק ובובי בראון) לוקחים את הפיקוד, לא מן הנמנע שנראה פריחה מחודשת שלו בזכות משאבים משמעותיים יותר שיופנו לכיוון, כי להיכשל זו לא ממש אופציה, לא "כשההורים" בחו"ל מודדים אותך. עם זאת, כל עוד המותג יישאר בגבולות רשת אפריל אני לא ממש רואה איך זה קורה. לפריצה אמיתית דרושה בחינת מחודשת של האסטרטגיה ויישומה המהיר בשטח. כי אם לא תהיה פריצה, אז לא יהיה סמאשבוקס בארץ. וכל מילה על מותגים מקצועיים מוצלחים שכשלו בארץ מסיבות אלו ואחרות, כמו Shu Uemura ו- Make Up For Ever - מיותרת. שיהיה בהצלחה!


שני קצוות


כששיסיידו השיקו את ה- Sheer and Perfect היה ברור לי שאני חייבת אותו. כל כך הרבה ביקורות משבחות ברשת מעלות את הציפיות לרף גבוה שקשה לעמוד בו, אבל הוא עמד ובגדול! אחרי ה- Radiant Lifting המוצלח לכיסוי גבוה, הוציאו במותג מייק אפ למראה טבעי ממש, מתחרה חזק מאוד ל- Vitalumiére Aqua של שאנל (שיותר מאט) כמו גם ל- Invisible של אסתי לאודר (שיותר שקוף). בדומה להם, מגיע באריזה פלסטית פרקטית שנוחה לנשיאה. חשוב לנער היטב לפני כל שימוש לקבלת מרקם אחיד ויציב. נטמע בעור באחידות ובנוחות ללא הדגשת נקבוביות או פגמים. ניחוח נעים ולא מעיק, הכיסוי קל עד בינוני והעמידות לא רעה בכלל לאורך היום. הוא oil-free בעל 15SPF באירופה, בארה"ב הוא נצפה עם 18SPF, ממש מוזר הקטע. הגימור טבעי מואר נפלא, בקיץ כדאי להוסיף קצת פודרה שקופה לפיניש. לטעמי השם שלו משקף אותו בצורה מושלמת ממש. החיסרון המרכזי – לא קיים כרגע בארץ, סביר שבגלל משרד הבריאות שידוע "ביעילותו" ובקבלת ההחלטות המושכלת שלו. לא ברור אם ומתי יגיע, אבל נקווה שיעשה עליה בהקדם האפשרי לטובת כולן. אין לי מילה אחרת בשבילו חוץ מפנומנלי, ללא ספק נמצא בטופ של מייקאפים המועדפים עלי.


ה- Extra Comfort של קלרינס הוא ללא ספק ההשקה המרכזית ביותר של המותג בשנה האחרונה, אולי יותר. בתור מותג שמזוהה יותר עם עולם הטיפוח מאשר האיפור, מוצרי בסיס הם הצד היותר חשוב וחזק שלו. כך לאחרונה נחשפנו ל- BB cream הטרנדי ואי אפשר לשכוח את המייק אפ Everlasting המוצלח שלהם. והפעם המייק אפ מגיע בצנצנת, ממש לא בחירה קונבנציונלית ואפילו מיושנת שהחיסרון המרכזי שלה זה היותה בלתי היגיינית בעליל. עם זאת העיצוב בדרך כלל נראה מהודר ומרשים, ראינו את זה למשל גם ב- Parure de Lumiére של גרלן. בחירה כזו בדרך כלל תעיד מראש על הפורמולה שצפויה להיות סמיכה מאוד וכך גם במקרה הזה. אבל לצערי הפורמולה לא מספיק יציבה ולכן נוזלת וגורמת לצנצנת תמיד להיות מלוכלכת. חווית שימוש אין פה, רק רחיצה תכופה של כפות הידיים. על זה קיבל ביקורות נוקבות מאוד ובצדק.
בכל מקרה, מדובר על פורמולה משחתית נימוחה שנמרחת באחידות ומעניקה כיסוי קל פלוס עד בינוני פלוס. אמנם הכיסוי ניתן לבניה אבל כדאי לעשות זאת בעדינות ובמינון נכון לסוג העור כדי שלא יראה עמוס ויהפוך לבצק. בעל 15SPF הגימור בעל ברק טבעי מובהק והניחוח חביב, מזכיר את הפורמולות הקודמות שלהם, קצת מיושן. העמידות יפה לכל אורך היום למרות המרקם המאוד קרמי שלעיתים יש תחושה שלא ממש מתקבע. כל המאפיינים שהוזכרו מעידים על כך שמתאים בעיקר לבעלות עור בוגר וכזה שזקוק לתיקון, כשאומרים שפכטל אז לזה הכוונה, הוא כבד (בקיץ חונק), מוגדר כאנטי-אייג'ינג ומגיע בצנצנת. אבל בסה"כ מדובר על מייק אפ מוצלח לכיסוי גבוה שלולא האריזה שפוגעת בחוויית השימוש, היה יכול בהחלט להיות מוביל בקטגוריה שלו.

לא מקבלים מספיק צומי

מייק אפ בסטיק זה לא משהו מאוד פופולרי אבל שני הנציגים הבאים בקטגוריה הם מהיותר ידועים ובהחלט מוצלחים שלאחרונה חידשו את הפורמולה הוותיקה שלהם.

הסטיק של בובי בראון הוא מהמפורסמים בעולם וכתבתי עליו בפירוט בפוסט "טוטאל סטיק לוק" ואני ממשיכה פה את הסקירה על סמך מה שכתבתי שם. לגרסה החדשה הוסיפו את המילה Skin אז עכשיו היא נקראת Skin Foundation Stick והיא מיוצרת עכשיו בארה"ב במקום בבלגיה (מגמה כללית בכל הקבוצה). היא עדיין קרמית אבל עשירה יותר, לטעמי הכיסוי עלה לבינוני שניתן לבניה. הפורמולה יותר פיגמנטית, מאוד נוחה לעיבוד לתוך העור, גם עם האצבעות, למראה טבעי, מאוד הרמונית לסקין. מיועד לכל סוגי העור אבל במקרה של עור שמן הייתי בוחרת בפורמולה פחות עשירה שתתקבע יותר טוב. המותג ידוע בהיצמדותו לגוונים הצהובים (גאד!) ועכשיו הגוונים נשארו צהובים אבל הם קצת נוטים לניטרלי בזכות פיגמנטים מתקני גוון, מבורך בהחלט ומאפשר התאמה מדויקת יותר לגוון העור. נראה כמו עור שני אבל עם כיסוי ואיחוד גוון מוצלח. העמידות יפה כמעט עד סוף היום. העיצוב נותר זהה לגמרי למעט הפס האמצעי המוזהב שכעת עבה יותר, זה מה שמבדל בין הגרסה הישנה לחדשה. בשורה תחתונה - לא יוצא מהתיק לטאצ'אפים, במיוחד בקיץ.

סדרת ה- Dermablend של וישי קיבלה את 15 דקות התהילה שלה בזכות הסרטון הזה שמפגין את יכולות הכיסוי על גבר מקועקע למשעי. אין מישהי שפספסה את זה, נכון? אז עכשיו הם הוציאו גם גרסה חדשה ל- Cream Stick שנקראת עכשיו Corrective Stick, אבל מדובר בעיקר בריענון טכני, לא של הפורמולה. האריזה כבר לא לבנה שמנמנה וגדולה אלא שחורה דקה וקטנה, נראית יותר מעוצבת ופחות "רפואית", מזכירה את ה- Face Touch Up Stick של בובי בראון. בנוסף, צמצום כמות הגוונים מ- 7 ל- 5 (בארץ יש רק 4) שגם קיבלו שמות ומספור חדשים (השוואה כאן). עדיין מדובר על מוצר עמיד בעל כיסוי גבוה שמתאים לכיסוי נקודתי של כתמים/פגמים חמורים וממש לא לכיסוי מלא אם זה לא משהו שנדרש. בעל 30SPF, קרמי וכבד מאוד שלא יעשה חסד כלל עם בעלות עור יבש. מוצר SOS חשוב ומוצלח.

למפונקות

מייקאפים בקומפקט הם לא בדיוק My cup of tea, אבל עדיין יש להם מקום של כבוד אצל לא מעט משתמשות שלא מוכנות להיפרד מצורת ההנחה הזו. בנוסף, בניגוד למייקאפים הנוזליים, הם אידיאלים לנשיאה בתיק האיפור לחידוש ותיקונים במהלך היום. חשוב לציין שה- SPF בקומפקטים די חסר משמעות, לא רק כי נמוך, אלא כי כדי להשיג אותו בפועל צריך לרפד את הפנים בחומר... אז אל תבנו עליו ותקפידו על מקדם הגנה גבוה נפרד. בנוסף, צריך לזכור שקומפקטים הם לא הכי חסכוניים שיש, מגיעים בממוצע בכ- 10 גרם בלבד, סוג של פינוק.

קליניק בגרסת קומפקט למייק אפ even better המפורסם שלטעמי מוצלחת ומחמיאה הרבה יותר. זו סדרה שמיועדת לתיקוני גוון וענייני פיגמנטציה אם כי הקומפקט יתאים לטעמי גם למי שלא צריכה תיקון מיוחד ולכל סוגי העור למעט שמן. מרקם קרמי יציב שמעניק מראה של פוליש, מאוד הרמוני לסקין. הכיסוי קל עד בינוני שמומלץ לבניה בעדינות אחרת יישב על העור במקום להיטמע בו. בעל 15SPF, הגימור טבעי מבריק ולכן מומלץ לפדר לניטרול, בטח בקיץ. אני לא חובבת ספוגיות ולכן מניחה אותו עם מברשת שטוחה, הספוגית בשבילי לתיקוני המשך. האריזה יפה ונוחה עם מראה רחבה ובכללי מאוד אהבתי את המייק אפ הזה וזה די נדיר כשמדובר בקומפקט. 

ג'יבנשי בגרסת קומפקט למייק אפ Teint Couture המוצלח וכמו שבמותג רגילים הם הפגיזו עם עיצוב בדמות תיק ערב שחור קטן, משהו חבל"ז. גם העיצוב הפנימי לא משאיר הרבה פיות סגורים. אז מדובר על פורמולה אבקתית דחוסה (בדומה לקומפקט של לנקום) שיש מי שנוטות לחשוב שזו פודרה משלימה למייק אפ הנוזלי ואח"כ טוענות שזו פודרה כבדה מדי... אז שימו לב מה אתן קונות במקום להיות מסונוורות מהעיצוב. בעל 10SPF, המרקם עשיר, רך וקטיפתי בניחוח יסמין עדין, הכיסוי קל והגימור מאט מואר. מרקם אבקתי פחות יתאים לבעלות עור יבש או פגמים. זה מוצר שיתאים בעיקר לבעלות עור ללא רבב. העמידות לא מאוד גבוהה ואין ספק שפריימר או בסיס קרמי דק כמו BB קליל ישפר אותה. שילוב עם מייק אפ רגיל יראה עמוס ומסכתי כי זה מייק אפ על מייק אפ. בתחתית ישנו פס היילייטר ורדרד חביב, עדין בגימור מאט, אבל לטעמי מפריע בשימוש אלא אם כן אתן רוצות לערבב הכל יחד. מסוג המוצרים האירופאים שמזכירים לנו שאנחנו הכי מזרח תיכון שיש... כן, בסה"כ מדובר על מוצר מוצלח שהשם שלו מאוד הולם אותו, כלומר, יותר פינוק מאשר פרקטיות למי שחפצה בזה.

טרנד או מגמה?

כמו שכבר כתבתי, ה- BB Cream כאן להישאר, זו קטגוריה שלמה שלא תעלם כל כך מהר אלא נראה אבולוציה שלה עם הזמן.

ה- BB Cream של אליזבת ארדן הוא ללא ספק מהטובים שניסיתי, וניסיתי הרבה... פורמולה עשירה עם ניחוח נעים, המריחה נוחה ואחידה שיוצרת כיסוי עד בינוני, בהחלט כיסוי מרשים למוצר בקטגוריה. בעל 30SPF, הגימור מבריק מאוד, במיוחד בקיץ ולכן מחייב פידור. זהו מוצר בקטגוריית אנטי-אייג'ינג שיתאים בעיקר לבעלות עור בוגר או יבש. מגיע בשני גוונים בלבד. אגב, כשפותחים את האריזה כתוב על המכסה ציטוט של הגברת ארדן: "To be beautiful is the birthright of every woman". אני מקווה שנוכל לעשות זאת עוד הרבה שנים עם מוצרי הטיפוח המוצלחים של המותג כלומר, במקרה אחרי הביקורת שכתבתי (בפעם המיליון) בפוסט הנשיקות, דיווחה החברה בשבוע שעבר לבורסה (בהיותה חברה ציבורית) על תוכנית התייעלות מקיפה במסגרתה יצומצמו ליינים וייסגרו נציגויות מה שגרם מיידית לצניחת המניה (RDEN). לא ברור למה רק עכשיו נזכרה החברה לצאת למהלך כזה ובטח רגע לפני שהייתה אמורה להירכש ע"י החברה הקוריאנית LG Household & Health, מה שכבר לא יקרה. אי הוודאות הזו גורמת עוד יותר לתהיות מה יעלה בגורל המותג הוותיק המפואר. ימים יגידו.

מסתבר שגם בפרובאנס מכירים בחשיבות ה- BB (או לפחות בטרנד עצמו), וכך קיבלנו מל'אוקסיטן את ה- Sublime Beauty Cream. פורמולת קרם קציפתי בניחוח מרענן שמזכיר ורדים ואדמונית. כדאי לנער היטב לפני השימוש לפורמולה אחידה, היא מאוד לחותית וכדאי להשתמש בה על עור צח ולא שמנוני כדי שהמריחה תהיה נוחה ואחידה. הכיסוי קל שאינו ניתן לבניה. קיים בשני גוונים, בעל 30SPF וכמות של 40 מ"ל כראוי למוצר בקטגוריה. מאוד הרמוני ונעים לעור, מרגישים שזה מוצר טיפוחי יותר מאיפורי. לטעמי ניתן לשלב אותו גם כבסיס קל למייק אפ למי שצריכה כיסוי או בפני עצמו. בדומה לשיסיידו כאן, גם המוצר הזה אינו זמין כרגע בארץ ושוב סביר שזה הודות לאלוהי משרד הבריאות שכנראה יודעים משהו שבשאר העולם לא כשאינם מאשרים מוצרים כאלה ואחרים. לפחות שישתפו אותנו בידע, שנלמד (וננו זה תירוץ מאוס, אבל ממש)... אנחנו בכל מקרה נמשיך לרכוש מאיפה שבא לנו בלי חסמים רגולטורים מופרכים שרק פוגעים בסופו של דבר בכלכלה הישראלית כשאנחנו בוחרות להשקיע את הכסף שלנו בחו"ל.

טרנד על מגמה?

על ה- CC Cream שזה הדור הבא של ה- BB Cream כתבתי בהרחבה פה. את תיקון הגוון שה- Color Correcting מבטיחים לנו כדאי לבחון בכל פעם מחדש, לפעמים יש הפתעות, לא תמיד שמחות...

באסתי לאודר שלא ממש הרשימו עם ה- BB Cream שלהם השיקו עכשיו CC במסגרת סדרת האנטי אייג'ינג Revitalizing Supreme, מתוכה כבר המלצתי על קרם הלחות הנהדר. האריזה יפה, שפופרת מטאלית מוזהבת בהתאם לגווניי הסדרה, הפורמולה עם 10SPF דקה ושקפקפה לגמרי, בעלת ניחוח נעים אך חזק מדי, המריחה נוחה והגימור בעל ברק טבעי. הקרם הזה מבטיח לא רק תיקון גוון אלא גם לשפר את מראה העור שיראה בריא, קורן, מוצק ומלא חיים. בלאודר מבטיחים שהגוון האוניברסלי היחיד הוא בעל פיגמנטים שמתאימים עצמם לסוג העור ומשלימים את הגוון שלו. כל התיאורים האלו קיבלו פרשנות אחרת כאשר מרחתי את הקרם וקיבלתי גוון אדמדם. לא בגלל אלרגיה או משהו, להיפך הוא נעים מאוד, אלא פשוט זה הגוון שהתקבל בריאקציה עם העור שלי - אדמדם. קריפי משהו. אז חד משמעית אפשר לומר שהיה פה תיקון גוון, רק לא לגוון הנכון... השימוש היחיד שמצאתי למוצר זה למרוח אותו לפני מוצרי בסיס שבהירים/אפרפרים לי מעט, הוא מאזן אותם. אבל זה שימוש מאולץ, בטח לא הייתי קונה אותו במיוחד למטרה הזו, אולי עליכן התוצאה תהיה אחרת. ובלי קשר, אני לא ממש מוצאת התכנות למוצר הזה בשוק המקומי. לסיכום במקרה שלי - אכזבה (הזיה) גדולה.

ולסיום הדובדבן שבקצפת - שאנל פשוט דילגו על כל הרעש סביב ה- BB Cream והשיקו ישר CC Cream שזכה מיד לאינספור סקירות ברחבי הרשת. ללא ספק המוצר המעניין ביותר שהמותג ניפק לנו בשנה האחרונה לצד סומק הקרם הפנומנלי. יתאים לכל סוגי העור, המרקם עשיר בעל ניחוח נעים אך מודגש, יציב ומאוד פיגמנטי שמעניק כיסוי מרשים שניתן לבניה בעדינות עד בינוני פלוס, יחסית כבד, מרגיש כמו מייק אפ לכל דבר. המריחה עצמה נהדרת, ממש נימוח לתוך הסקין, מתייצב ונטמע בצורה מוצלחת. בעל 30SPF וגימור מבריק יחסית שדורש פידור לניטרול. העמידות מוצלחת לאורך היום אם כי בסוף המרקם נראה קצת עייף, קורס לחריצים. זו הסיבה שאני מורחת לפני קרם לחות. בארץ הוא מגיע בגוון אחד בלבד Beige Rosé #32 במקום שניים, שעבורי מתאים לחורף ובקיץ בהיר מדי, אבל פודרה מעט כהה יותר מאזנת אותו וגם ככה אני מוסיפה ברונזר בנדיבות. אני חושבת שהדבר היחיד שבאמת מעיב על המוצר ואי אפשר להתעלם ממנו - זה המחיר. 520 ש"ח לעומת 55 דולר - כמעט פי שלוש! סביר שהעובדה ששאנל שייכו את המוצר לטיפוח ולא לאיפור מיד הקפיצה את המחיר ועדיין, איזה צידוק יש לתמחור כזה? אבל מסתבר שזה לא מפריע למגוון משתמשות לחטוף אותו ולגרום למצב שהוא sold out. למי שהפרוטה מצויה בכיסה.


לצורת ההנחה של מוצרי הבסיס יש השפעה מהותית על התוצאה. בחירה באצבעות/מברשת/ספוגית תספק לנו גימור וכיסוי קצת שונה, חשוב לעשות ניסיונות מה נוח ועובד הכי טוב לאפקט מחמיא. באופן אישי אני מניחה מרקמים קלים כמו אקווה או BB Cream עם האצבעות, אני מרגישה שחום הגוף תורם לפיזור והטמעה טובה יותר של החומר למראה טבעי. אבל עם מייקאפים אין ספק שמברשת היא המועדפת עלי. יש מגוון סוגי מברשות בעלות ייעוד שונה, מברשת מתאימה ללא ספק תשדרג את ביצועי המייק אפ. כדי לשמור עליהן לאורך זמן חשוב לחפוף אותן בין השימושים. בחרתי ארבע מעניינות לדוגמה, כולן סינתטיות.

מברשת מס' 12 של דיור (288 ש"ח) - flat top זוויתית קטנה וצפופה מאוד שמיועדת ליצירת כיסוי גבוה. בעלת ידית עץ מחודדת בשחור מאט שנוחה לאחיזה יציבה. השיער רך ונעים במיוחד. היא מאפשרת עיבוד נוח של החומר לתוך הסקין גם כשמדובר בפינות האף והשפתיים. יוצרת גימור אחיד נהדר ולא עמוס. ללא ספק מברשת Tailor-Made יוקרתית מוצלחת. חווית שימוש בהגדרה.

מברשת Full Coverage Face של בובי בראון (250 ש"ח) - עגולה קטנה וצפופה יחסית שמיועדת גם היא לכיסוי גבוה. הידית בחלקה מפלסטיק שחור ובחלקה עץ בהיר. קצרה יחסית מה שגורם לנו להפעיל יותר לחץ בזמן המריחה שיוצר יותר כיסוי (מברשות אווריריות ארוכות מעניקות מראה קליל). הגימור נראה מאוד מהוקצע.

מברשת מס' 12 של גרלן (250 ש"ח) - שטוחה בעלת מברשת עץ שחורה ארוכה. לא דומה לשום מברשת שטוחה אחרת שיש לי. השיער שלה מאוד רך, גמיש ועדין שתתאים בעיקר לפורמולות דקות לגימור טבעי קליל. לא תתמודד עם פורמולות עשירות שידביקו אותה ויקשו על הביצוע. הגימור מאוד אוורירי ומעודן.

מברשת Oval 6 של מאק (259 ש"ח) - בעלת מבנה חריג שדובר עליו רבות כי נראית כמו מברשת שיניים. מאק התחכמו קצת יותר מדי וקיבלו מטח קטילות קשות על שלוש המברשות בסדרה. אז בניגוד לשתיים האחרות אני דווקא מחבבת את מברשת הפנים הזו שמעניקה גימור כמו של פוליש. אני חושבת שאחרי שמתרגלים לאחיזה השונה ולצורת השימוש מגלים מברשת מוצלחת. פחות אהבתי את העובדה שאני אף פעם לא יודעת אם היא נקייה או מלוכלכת, תמיד נראית אותו הדבר. בנוסף, החיבור של הידית עם הראש כל כך דקיק שתמיד יש תחושה בשימוש שעוד שנייה הוא נשבר וכבר נתקלתי בדיווחים כאלו ברשת, כואב! אני לא חוזה לסדרה הזו גדולות ונצורות אבל מדי פעם מרענן לראות תעוזה בתחום גם אם מסתמן שלמטרות יח"צ/רעש/צומי נטו.


ID

Tenue de Perfection
Timeproof Foundation
Ultimate Lasting Perfection SPF20
גודל: 30 מ"ל
ייצור: צרפת
מחיר: 362 ש"ח

Capture Totale
Triple Correcting Serum Foundation
Wrinkles - Dark Spots - Radiance SPF25
גודל: 30 מ"ל
ייצור: צרפת
מחיר: 464 ש"ח

Youth Liberator
Serum foundation SPF20
גודל: 30 מ"ל
ייצור: צרפת
מחיר: 383 ש"ח

Miracle Air de Teint
Perfecting Fluid
Matte Glow Creator SPF15
גודל: 30 מ"ל
ייצור: צרפת
מחיר: 255 ש"ח

Liquid HALO
HD Foundation
SPF15 Oil-Free
גודל: 30 מ"ל
ייצור: בלגיה
מחיר: 209 ש"ח

Sheer and Perfect Foundation
Evens Tone, Freshens Skin
SPF15 Oil-Free
גודל: 30 מ"ל
ייצור: ארה"ב
מחיר: 35 דולר

Extra Comfort
Anti-Ageing Foundation
Replenishes, Illuminates, SPF15
גודל: 30 מ"ל
ייצור: צרפת
מחיר: 313 ש"ח

Skin Foundation Stick
גודל: 9 גרם
ייצור: ארה"ב
מחיר: 225 ש"ח

Corrective Stick 14H
Very High Coverage
Water Resistant, SPF30
גודל: 4.5 גרם
ייצור: צרפת
מחיר: 180 ש"ח

Even Better
Compact makeup SPF15
Evens and Corrects
גודל: 10 גרם
ייצור: קנדה
מחיר: 230 ש"ח

Teint Couture
Long-Lasting Compact Foundation & Highlighter
SPF10, Illuminating & Comfortable
גודל: 10 גרם
ייצור: איטליה
מחיר: 340 ש"ח

Multi Targeted BB Cream
Visible Difference SPF30
גודל: 30 מ"ל
ייצור: ארה"ב
מחיר: 188 ש"ח

Sublime Beauty Cream
BB Cream SPF30
גודל: 40 מ"ל
ייצור: צרפת
מחיר: 27 יורו

Revitalizing Supreme
Global Anti-Aging
CC Cream, SPF10
גודל: 30 מ"ל
ייצור: בלגיה
מחיר: 365 ש"ח

CC Cream
Complete Correction
SPF30
גודל: 30 מ"ל
ייצור: צרפת
מחיר: 520 ש"ח

הבהרה / גילוי נאות: המוצרים שבחרתי לפוסט נשלחו מהחברות


Print Page

28 תגובות:

  1. לדעתי שאנל יוצרים ביקוש יש מאיין והמחסור מבויים. המחיר באמת מוגזם אש.
    אני עדיין תרה אחר הברונזר הקייצי של ארדן, רצוי במבצע.
    כמעט שזנחתי את ה- BB. למשתמש כיון בפוראבר של דיור ודאבל וור של לאודר (יחד עם סומק ושפתון שהיו במבצע מדהים)

    השבמחק
    תשובות
    1. אם יש משהו שנכון לשאנל כמו גם לכל המותגים בארץ זה שמצד אחד הם לא מספיק מתוחכמים כדי לעשות את זה (מהלך שראינו בצורה חריפה למשל באורבן דקיי עם הנייקד) ומצד שני גם לא ממש יכולים להרשות לעצמם. הלוואי שהייתה כזו פריחה במכירות בשביל להתחיל לעשות מניפולציות.
      תמיד מומלץ במבצע, מה שאומר שברגע שיהיה כזה במשביר תוכלי להשיג אותו כי על מבצעי סופר פארם לא הייתי בונה.
      לא הבנתי מה כתבת, מה דיור ולאודר? קנית? משתמשת? איזה סומק ואיזה שפתון?... :)

      מחק
    2. מייק אפ פוראבר של דיור - קניתי בפריז.
      מייק אפ דאבל וור של אסתי לאודר. היה במצבע מדהים של 65% הניה ממטבת המשביר. קניתי גם סומק ושפתון. ועל כל זה גם קיבלתי מארז של קרמים, צלליות (כמו מיני נייקד)

      מחק
    3. קשה לי לדמיין אותך משתמשת בדאבל וור אחרי האקסטרים, איך אפשר? איך??
      ובכל מקרה הם לא ממש מחליפים BB, שימוש אחר.
      קנייה שווה עם הפינוקים ללא ספק! תהני :)

      מחק
  2. איזה פוסט שווה ומלמד. תודה רבה.

    השבמחק
  3. מורידה בפנייך את הכובע על ניסוי וסקירה של כ״כ הרבה מייקאפים! לא קל ;)
    מייקאפ הוא נק׳ כואבת אצלי, שונאת להתאים/ לבחור/ לקנות. לא מתחברת לרב הפורמולות ועד שאני כבר מוצאת משהו שיושב לי טוב- אני לא מוצאת גוון מתאים. מבחר הגוונים בארץ פשוט מביש, למה לא להביא את כל מה שיש? או להכניס טכנולוגית התאמת גוון כמו בספורה (לא ניסיתי אבל נשמע לי סוף).
    בקיצור אררררגגג!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. בהחלט לא קל, זה פוסט שאני עובדת עליו יותר מחצי שנה, לנסות את כל החדשים במזג אוויר שונה.. ;)
      זה ממש סיפור למצוא משהו מתאים מכל הבחינות. מתחברת לגמרי לבעייתיות בגוונים שיש בארץ, בהרבה מותגים יש חוסר הבנה בסיסי של מה שנדרש פה בארץ וכך רואים מותגים שמביאים גוונים בהירים ורודים ואחרים שמביאים צהובים כהים, סלט....

      מחק
  4. פוסט יסודי ומקיף מגוון של מיקאפים חדשים ומסקרנים, את המיק אפ של דיור ניסיתי מאוד התאכזבתי בניגוד לקודם שהיה לי והייתי מרוצה, המיק אפ של קלרינס מסקרן מאוד לא נראה לי מתאים לקיץ עבורי, האיב סן לורן מאוד קורץ לי טרם ניסיתי הcc של שאנל נרכש על ידי נכון מחיר מופקע ולא הוגן אבל שווה כל אגורה אני מרוצה מאוד.

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון, הדיור הקודם היה אליפות חבל"ז, די פיספסו הפעם.
      הקלרינס מייק אפ מוצלח לכיסוי גבוה, מותיר סקין חלק ומושלם, אבל בקיץ הוא בהחלט מרגיש קצת עמוס.
      ה- YSL בעיקר בעלות עור שנוטה ליבש יתחברו אליו, לצערי אני לא שם וממש הוא עשה לי חשק.
      שמחה לשמוע שאת מרוצה מה- CC של שאנל! כאמור, מסתבר שהמחיר לא מונע את הקניה שלו :)

      מחק
  5. אנונימי2.7.2014, 0:02

    עכשיו שסמשבוקס אצל אקליל יתחילו למכור אותם בפארמים?

    השבמחק
    תשובות
    1. זו בדיוק השאלה הנשאלת. כמו שכתבתי, נראה שאין מנוס מזה בשלב כלשהו.
      כרגע הם עדיין באפריל...

      מחק
  6. סקירה מעמיקה ויסודית! שאפו

    השבמחק
  7. בשבועיים האחרונים הפרצוף שלי לא מקבל את המייקאפים שיש לי (התחרפן?) ואני חושבת שאם אקנה חדש אלך על ההולי גרייל- הגרלן. מקווה שזה יעבוד לי.
    הפתעת אותי לגבי הבובי בראון, כנראה בגלל הזיכרון המעומעם שיש לי ממייקאפ סטיק בנמרח בצורה הכי לא אחידה שיש.

    השבמחק
    תשובות
    1. אויש, ממש מבאס, שמעתי כבר על מקרים כאלו, אבל הוא חוזר לעצמו בסוף, נראה לי מזג האוויר גמר אותנו לגמרי! תשמעי, את חייבת לקחת דוגמית שלו, פשוט מדהים.
      אחרי שמורחים עם הסטיק צריך לפזר עם המברשת/אצבעות, כן? גם הסטיק הקודם של בובי נמרח בצורה אחידה, אבל השיפור ברמת הכיסוי הופכת אותו לאטרקטיבי יותר.

      מחק
  8. סופסוף ישבתי לקרוא את הפוסט!
    אני בושה ונכלמת לומר שיש לי רק 3 מהמייקאפים בפוסט: אס"ל, CC של שאנל והסטיק של בובי.
    יש לי יחסי אהבה שנאה עם הסטיק של בובי, אני חושבת שהוא יותר טוב לי בחורף. אני מניחה אותו על מקומות אסטרטגיים ומקנחת עם סטודיו פיקס של מאק. יוצא מהמם - אבל לא תמיד. אלוהים יודע למה.
    ה-CC של שאנל היא שלמות בהתגלמותה. ריח הורדים המהמם, המרקם הסמיך יחסית והכיסוי המרהיב קנו אותי לגמרי. אגב, עדיין בשוק מהמחיר שלו בארץ!!!
    המייקאפ של אסל מעולה לעור היבש שלי, אבל הוא דיי נמאס לי.
    משתעממת מהר מה לעשות..........................?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלשה? את?? הפתעת אותי לגמרי!
      זה מעניין באמת איך הסטיק של בובי עליך כי יש לך עור יבש, אגב, הפורמולה שכאן היא החדשה, אז נסי אותה בהזדמנות.
      השאנל CC בהחלט אטרקציה, אם היה גוון קצת כהה יותר הייתי מאושרת.
      הלוואי שה- YSL היה טוב לסוג העור שלי, אני מתה על העיצוב שלו...:P

      מחק
    2. האמת שקניתי את הסטיק של בובי לא מזמן, איך יודעים איזו גרסה זו?
      באמת תהיתי מה תגידי על הגוון של השאנל... כי הוא יושב עליי בול ואני יודעת שאת בערך טון או שניים מעליי, אבל אין שום דבר שברונזר לא יכול לתקן :-)
      האסל באמת באריזה הורסת! אמנם לטעמי קצת כבדה ומגושמת, אבל שובת לב לחלוטין.

      מחק
    3. הגרסת סטיק החדשה יצאה בחו"ל בסביבות אפריל. בארץ מספטמבר בחנויות.
      אז זהו שהשאנל בדיוק בגוון שלי אבל אני לא הולכת ככה אף פעם, תמיד אני קונה יותר כהה אחרת אני מרגישה חיוורת.
      כבדה ומגושמת? האס"ל? מצידי שכל המייקאפים יהיו כך :)

      מחק
  9. פוסט מצוין שעושה סדר בראש! אוהבת פוסטים כאלה! :)
    מתוך המייקאפים כאן יש לי שניים שאני מאוד מרוצה מאוד: הפרפקשן של גרלן שאמנם מוצאת אותו קצת סמיך לעבודה, אבל יש לו כיסוי יפה ועמידות גבוהה. וב Miracle Air de Teint התאהבתי ממבט ראשון כך שרכשתי אותו על המקום, מה שלא קורה לי הרבה. התחושה שלו פשוט קטיפתית ומדהימה, מרקם מיוחד שעוד לא נתקלתי בו שנטמע בקלילות אל תוך העור וגם הצלחתי למצוא גוון שמדויק לי (045). החסרון מבחינתי זו גם הפיפטה המעצבנת..שאגב צריך להזהר כי כבר פעם אחת עף לי שפריץ ממנה על החולצה ביום שממש מיהרתי לצאת מהבית וזה היה עיכוב רציני.. P:
    אני מתה לנסות את מברשת המייקאפ של דיור. יש לי מברשת מייק אפ של סוניה קאשוק שקצת מזכירה אותה ברמת הצפיפות, אחת האהובות עליי.
    אחח והאריזת קומפקט הזו של ג'יבנשי...איזה עיצוב הורס! לא הייתי סגורה על הגימור שלה וגם לא כזה אהבתי את הפס הורוד שנראה לא פרקטי ולכן בינתיים לא רכשתי, לעומת זאת רכשתי את הפודרה בתפזורת החדשה שלהם והיא מהממת.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה מותק, לי זה היה בלגאן בראש להכין את זה...LOL
      הגרלן הוא המייק אפ האהוב עלי בכל הזמנים, הכי קרוב לשלמות שיש.
      הפיפטה זה מעצבן בכל מוצר, שמישהו כבר יכחיד אותה! חח
      גאד, מייק אפ על החולצה זה אסון! אגלה לך בסוד שאני מתאפרת רק עם חזיה בדיוק בגלל הדברים האלו ;)
      גיליתי עוד מברשת שדומה לזו של דיור, היא של da vinci, מותג מברשות חדש בארץ, אעלה תמונה שלה בקרוב לאינסטגרם.
      הג'יבנשי האלו... המייק אפ קומפקט ממש נראה כמו תיק ערב קטן, פשוט הורס ברמות.
      תתחדשי! יש לי את הפודרה בתפזורת PRISME LIBRE, היא מהממת ואני אוהבת את גימור מאט המחמיא שלה.

      מחק
  10. אנונימי19.12.2014, 18:49

    בזכותך קניתי את הפרפקשן לאחר שנים שאני משתמשת בדאבלוור וזה פשוט עולם אחד.
    קניתי בגוון 03 שאני מבינה שהוא ניטרלי.
    אני עומדת לסיים אותו ורוצה להזמין אונליין את ה 23 שהוא להבנתי צהבהב. ואני חושבת שיתאים לי יותר.
    יש לך מושג אם ה 03 מקביל ל 23 ?

    השבמחק
    תשובות
    1. תתחדשי, לגמרי אחד המשובחים שמצליח להעניק כיסוי גבוה בלי להיראות מסכתי.
      בעיקרון נראה שה- 23 לא רק יותר צהוב מה- 03 אלא גם יותר כהה.
      ממליצה לך לבדוק את הפער בגוונים בדוכן של המותג לפני שאת רוכשת.

      מחק
    2. אנונימי20.12.2014, 10:54

      תודה רבה

      מחק
  11. פוסט מעולה! מאוד מפורט, מאוד עזר עם הלבטים שלי לגבי ה CC CREAM של שאנל וגם מזמן התלבטתי לגבי המברשת של בובי בראון, יש לי תחושה שקרוב תתווסף לאוסף שלי :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יקירה!
      שמחה לשמוע, בחירות מעולות יש לך :)

      מחק
  12. הסקירה יפה, אבל לטעמי הם יקרים מידי ואין טעם להוציא הרבה כסף על מייקאפ בגלל הוא מותג, יש הרבה מייקאפים טובים אחרים במחירים קצת יותר נוחים לכיס.

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails