27 ביוני 2012

טנג'רין לוהט



בין שלל הצבעים האופנתיים שבאים לפתחנו מדי עונה, נראה שהצבע הכתום (Tangerine, מנדרינה) איתנו כבר זמן מה והוא כאן להישאר. אם פעם הצבע הזה היה מוקצה בכל דרך אפשרית, הרי שעכשיו הצבע על שלל גווניו מקבל מאיתנו חיבוק חם (לעיתים אולי אפילו חיבוק דב?) ומאומץ באאוטפיט, באקססוריז ובאיפור שלנו. כמובן שכמו עם כל צבע לא מומלץ טוטאל לוק שלו (שכל המוצרים כתומים בו זמנית...).
לא ממש ברור איך הכתום הפך לטרנדי כל כך, אולי החום הכבד מעביר אותנו על דעתנו ואנחנו מחפשות להתחדש כדי לא להירדם או משהו. הרי עם כל הצבעים האופנתיים שבאים והולכים כבר יש צבעים שמזוהים מאוד עם הקיץ, למשל הצבעוניים והניאונים ממש צפויים כמו גם הכחולים על שלל הטיותיהם, תכלת וטורקיז. אבל כמו עם כל צבע שנבחר לאמץ חשוב שנמצא את הגוונים שלו שהכי מחמיאים לנו, עם הכתום זה קריטי במיוחד ובחירה לא נכונה של הגוון תהפוך אותנו מסופר אופנתיות בפוטנציה לאחרונת קורבנות האופנה ברחוב...

20 ביוני 2012

מעצימי שיזוף




מתבקש להתחיל את היום הראשון הרשמי של הקיץ (לפי לוח השנה הלועזי) עם מוצרים שמעצימים ומחדדים את המראה השזוף, לא? זה ממש לא סוד שאני מאוד אוהבת את המראה השזוף ועושה מה שצריך כדי לאמץ אותו מדי קיץ, כל הקיץ, כל השנה... החיוורון לא בא לי טוב בכלל. חוץ מזה, המראה השזוף נחשב למראה בריא וחיוני ואילו המראה הלבן נתפס כחיוור וחולני למרות שבטוח אין שום דבר בריא בחשיפה ממושכת לשמש... אז בשביל להימנע כמה שיותר מנזקי השמש (משתדלת לפחות...) אני נעזרת במוצרים ליצירת מראה שזוף כמו ברונזרים ומוצרים נלווים שמחדדים ומעצימים אותו כמו שימרים והיילייטרים בעלי גוון, כתבתי על זה גם בפוסט "קישוטי סקין" ויש שם מוצרים מומלצים ושווים במיוחד. 
האמת שהמבחר בשוק עצום, אין מותג שמרשה לעצמו להיות מחוץ למגמה, הרי זו קטגוריה שהולכת ומתעצמת משנה לשנה, המוצרים משתכללים והופכים גם לאיכותיים יותר וגם למעוצבים יותר על מנת לפתות אותנו, התחרות בשיאה. במקרה שלי זה לא כל כך קשה, אני מתפתה בקלות כמעט לכל ברונזר ושימר משזף שיוצא, אבל אם אאמץ אותו לאורך זמן זו כבר שאלה של עד כמה הוא מוכיח את עצמו מבחינת גוון, גימור, עמידות וכו'. מעטים הם השורדים האמיתיים...

15 ביוני 2012

ריביירה של טורקיז



אחד מהסימנים המובהקים של הקיץ זה צבע טורקיז. בכל שנה הוא חוזר אלינו בגוונים שונים, במרקמים שונים ובסגנונות שונים. אולי זה ישמע מפתיע אבל יש לא מעט שמתבלבלים בין תכלת וטורקיז, אז בשביל לחדד את ההבדלים, בגדול תכלת זה כחול שמעורבב עם לבן (ויש גם הבדל גם בין תכלת לכחול בהיר), ואילו טורקיז זה כחול שמעורבב עם ירוק, זה יכול לבוא בעוצמות שונות שיצרו גוונים שונים וברמות כהות שונות. אם התכלת הוא צבע מתון ומרגיע הרי שהטורקיז לעומתו יותר בוהק ועליז. 
אין ספק שאחד הגוונים היותר מתבקשים בקיץ זה הטורקיז ולא משנה איך נבחר לאמץ אותו, באאוטפיט, באיפור וגם אם רק ע"י התקשטות בתכשיט עם אבן החן שנקראת על שמו. בכל מקרה קשה מאוד להתעלם ממנו, הוא בולט מאוד ויכול להיראות הכי של הביוקר ולעיתים גם הכי צ'יפ. תלוי מי בוחרת בו ואיך היא משתמשת בו. אני באופן אישי מאוד אוהבת את הגוון, אני חושבת שהוא נהדר כמעט לכל אחת ובמיוחד לבעלות המראה השזוף, יחמיא מאוד גם לבעלות עיניים חומות כמו שאר גווני האקווה. אז נכון שהגוונים הטבעיים והחומים הם מפלט בטוח ונוח של לא מעט מתאפרות, אבל לטעמי אין סיבה שלא נכניס למראה קצת צבע מקפיץ, ואני לא מדברת על טוטאל לוק טורקיזי (ויש גם תופעות כאלו), מספיק לבחור מוצר אחד בגוון שיעניק את הטאץ'. המקום היחיד למעשה באיפור שאפשר לאמץ את הגוון זה בעיניים (וכמובן בציפורניים שסופגות הכל). את שאר הפנים אפשר להשאיר בגוונים ניטרליים שזופים מעט או לגוון עם סומק ושפתון קורליים, שילוב הורס!

9 ביוני 2012

דאוס אקס מכינה



עולם הביוטי הוא מאוד אינדיבידואלי וורסטילי, לכל אחת יש את הצרכים שלה, הרצונות שלה וההעדפות שלה. אבל  אם יש משהו שמשותף לכולן זה הרצון להיראות טוב ומטופח. עם זאת, לפעמים ישנן תופעות שלא מתיישבות טוב עם הרצון הזה, שמרחיקות אותנו מהמראה האידילי המושלם שלנו, כמו קמטים, כתמים, אפרוריות, יובש, אדמומיות, אקנה ועוד. בפנטזיה העור המתוח והמושלם שלנו מצעירותנו ילווה אותנו לכל חיינו אבל במציאות ברגע שמשהו מתחיל להשתנות אנחנו מאמצות שגרת טיפוח בהתאם. אבל האם באמת אפשר להעלים באמצעות מוצרי קוסמטיקה למשל את הקמטוטים שצצים להם (ולא משנה אם הם קמטי הבעה, גיל או פגעי שמש/קור) או שרק אפשר לטפח ולשמר את הקיים, או יותר גרוע מזה, אולי אי אפשר בעצם לעשות כלום?... בדיוק על המשבצת הזו של החולשה שלנו פועלים שלל מותגי היופי עם הבטחות מרחיקות לכת בנוגע ליכולת של מוצרים כאלו ואחרים עם מגוון חומרים פעילים ששייכים לקטגוריית ההצערה/שיקום/תיקון/חידוש, השם הנפוץ ביותר הוא ה-אנטי אייג'ינג (Anti Aging) "נגד ההזדקנות"? נשמע הגיוני בכלל? טוב מה זה משנה, זה מסתמן כעובד, הרי מדובר על קטגוריה שנמצאת בנסיקה כבר שנים... ושלא תטעו, זו אינה קטגוריה רק למבוגרות, ממש לא, יש דרגות שונות של הבטחות לטיפול במגוון צרכים ולטווחי גיל שונים. חלק מהמוצרים פונים לקהל צעיר דווקא בשביל "טיפול מונע" מראש.
התפיסה שלי בעניין מאוד ברורה: קמט שהופיע לא יעלם, פשוט לא, ולא משנה מה נמרח עליו. עם המוצרים האלו אפשר בהחלט לדאוג למראה כללי מטופח של העור, למראה קורן וחיוני אבל ברמת המיקרו של הקמט או של העור הנפול, הוא יהיה שם לצידנו מעתה ועד עולם (או לפחות עד שנפנה לפתרונות כירורגים כאלו ואחרים). קיימים מוצרים מעולים בקטגוריה הזו ואני בעד לאמץ את המוצלחים שבהם אבל בטח לא לצפות לשינויים דרמטיים. אם הם היו עושים חצי ממה שהם מבטיחים - דיינו. כמובן שלא חייבים להסכים עם התפיסה שלי ומי שמאמינה שמוצרים קוסמטיים כאלו ואחרים ישפרו לה את עומק הקמטים או יעלימו לה לגמרי את הכתמים וירימו לה את העור הנפול אז שיבושם לה. לטעמי מדובר על משאלת לב, שאיפה מסוג של דאוס אקס מכינה (Deus ex machina, בתרגום מלטינית: "אל מתוך מכונה", בתרגום חופשי: "נס"). אבל כולנו יודעים שנסים יש רק באגדות...

1 ביוני 2012

נוסטלגיה של יוקרה



היום הבלוג חוגג שנתיים, כן כן, איך הזמן עובר כשנהנים... חשבתי לעצמי מה אני יכולה לכתוב בפוסט כזה, רציתי משהו אישי, אבל עוד פעם סיכומים ותובנות כמו ביומולדת שנה? אז עלה לי רעיון לכתוב על החיבור שלי לעולם הביוטי, נגעתי בזה קצת בפרולוג - הפוסט הראשון בבלוג, ועכשיו זו הזדמנות להרחיב. אז הפוסט הזה שיעסוק בהעדפות שלי בתחום מאז ומתמיד גם יעזור להבין מה הרקע לעובדה שהבלוג עוסק בעיקר במותגי יוקרה והיי אנד (High End).
מגיל מאוד צעיר אני מחוברת לתחום הזה, מזכירה לכן שזה היה עולם אחר, בלי אינטרנט ובלי ים ערוצי טלוויזיה וכו'. עולם שבו המגזינים השונים בכל התחומים היו בשיאם. כך גם מגזיני היופי. זו היתה הדרך העיקרית לקבל מידע על כל החידושים בתחום. כך שיצא שמגיל 12 בערך התחלתי לקרוא את מגזין Seventeen לצעירות ובהמשך באופן שוטף מגזינים מחו"ל כמו: Vogue, Elle, Allure, Cosmopolitan ועוד. ההתפתחות של העולם הזה בעשרים השנים האחרונות מדהימה ממש, אבל חשוב לזכור שבכל זמן נתון היו חידושים מרעננים ומפתיעים של אותה התקופה. עם הזמן רואים שיפור מתמשך בעיקר ברמת האריזה, העיצוב, הפורמולה והמגוון העצום. 
לפני כעשור הרגשתי שהיה מן זינוק קדימה, כאילו התחילו לתת תשומת לב מיוחדת לביוטי בעולם האופנה, הרי הם שזורים יחדיו. הבינו שכחלק בלתי נפרד מעולם האופנה, הביוטי, יכול להתחדש ולקבוע מגמות מהר יותר, יכול להיות טרנדי ונחשק ברגע שלא לדבר על העובדה שמייצר הכנסות מיידיות ומשלים את השפה של המותג. הרי כשבא לנו להתפנק במשהו אנחנו יכולות מיד ובאופן נגיש "להתפרע" על איזו פלטה של שאנל, על שמלה שלהם לא ממש...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails